Strona 1 z 1

[80 2.0 ABT] Nierówna praca silnika, dławi się, gaśnie

: 04 kwie 2016, 22:59
autor: AlphaLoop
Witam serdecznie

Mam następujący problem. Przy ściąganiu nogi z gazu moja 80 się jakby dławi, rwie, nie wytrąca prędkości płynnie. Dzieje się tak przy niskich prędkościach, na dwójce, trójce i na rozgrzanym silniku. Nie jest za gazowana.

Przykład z dziś, jechałem w miasto załatwiać sprawy, bank, urzędy duperele. Żadnych problemów. Zostawiam auto na parkingu w mieście, załatwiam sprawy 30 min i w drodze powrotnej do domu dzieje się ww problem. Nie mogę zlokalizować przyczyny, może Wy macie jakieś pomysły?

: 04 kwie 2016, 23:48
autor: Jarewa
Sprzęgło lub amortyzator przepustnicy.

: 11 kwie 2016, 20:36
autor: AlphaLoop
Niestety wymieniłem przepustnicę, problem nie zniknął. Auto postało tydzień (wyjazd) i jest coraz gorzej.

Odpalał ładnie ale zaraz potem wchodził na dziwne obroty, falował, dławił się i gasł ( tak jakby paliwa brakowało). Za 4 razem odpalił prawidłowo, jednak podczas jazdy pracuje nierówno, rwie, zaniki mocy, dławi się, głównie bieg 1-3 chociaż na już 4, 5też. Gaśnie w nieoczekiwanych momentach(mp na rondzie ;/)

Wyciągnąłem niebieską i żółtą wtyczkę, to samo.

Jak się zastanowię stało się to niecały tydzień po wymianie rozrządu i okablowania na silniki (przewody zapłonowe) może tutaj problem?

: 12 kwie 2016, 09:24
autor: jaroslawek9
jakiej firmy kupiles kable zaplonowe

: 12 kwie 2016, 14:26
autor: petel
stare przewody podłącz i się dowiesz coś może

: 13 kwie 2016, 22:29
autor: czarekHD
na pewno masz dobrze podłączone przewody? w sensie prawidłowa kolejność cylindrów ?

: 14 kwie 2016, 15:14
autor: Pieterb
czarekHD, skoro problem występuje co jakiś czas to raczej nie jest wina w/w przewodów- nie sądzisz.
Aczkolwiek sprawdzenie rozrządu i zapłonu bo po ich wymianie się to stało - nie zaszkodzi zważywszy na fakt że to kilka minut roboty.
Sprawdź jeszcze jedna rzecz - czy wymieniając przewody nie zruszyłeś wtyczki od czujnika niebieskiego i może nie styka - poruszaj nią trochę. Podobny przypadek w abk widziałem że ecu widział -40 temp bo wtyczka nie siedział dobrze na czujniku i ciągle zalewał silnik paliwem aż paliwo było czuć.

: 14 kwie 2016, 17:38
autor: AlphaLoop
Witam, dzięki za zainteresowanie. Dopiero dzisiaj udało mi się znaleźć chwilkę - zrobiłem, zdjęcia i nagrałem filmik.

Przewody i połączenie:

https://drive.google.com/open?id=0B8qzr ... Vh3UTZzdWc

https://drive.google.com/open?id=0B8qzr ... 081M01DV1U

https://drive.google.com/file/d/0B8qzrS ... ZHOU0/view


Filmik na którym udało mi się to złapać ( sorry za paluchy i to chodzenie, na szybko robione - chodzi o samą pracę silnika.)

https://www.youtube.com/watch?v=RsIpTDBt4bA

Kiedy złapie taką "lewą fazę" a łapie chwilę po odpaleniu to na przegazowaniu jest taki jak slychać i prawie gaśnie lub gaśnie ;/

Zrobię lepszy filmik i go wrzucę żeby to ładnie pokazać, potrzebuję drugiej osoby ;)

Sprawdzę tę wtyczkę, w sumie ostatnio też czuć było benzynę w kabinie... Czy ktoś może mi powiedzieć jaką ma mieć oporność? sprawdziłbym od razu miernikiem

Aaa i teraz to w sumie już chyba 80% czasu jazdy się dzieje

: 14 kwie 2016, 18:09
autor: Pieterb
AlphaLoop pisze:zy ktoś może mi powiedzieć jaką ma mieć oporność? sprawdziłbym od razu miernikiem
i na przyszłość używaj troszkę szukajki, bo takie rzeczy są opisywane już nie raz na forum
ale proszę bardzo

czujnik niebieski
- przy 0°C 5000...6500 Ω
- przy 10°C 3300...4500 Ω
- przy 20°C 2200...3000 Ω
- przy 30°C 1500...2000 Ω
- przy 40°C 1000...1400 Ω
- przy 50°C 700...950 Ω
- przy 60°C 540...680 Ω
- przy 70°C 400...500 Ω
- przy 80°C 275...375 Ω
- przy 90°C 200...275 Ω
- przy 100°C 150...225 Ω

: 15 kwie 2016, 10:29
autor: AlphaLoop
Sprawdził em niebieski czujnik, wskazanie oporności zgodne z tym co napisałeś, odpiąłem akumulator na 25 min, zrobiłem ten reset, nie pomogło, sprawdził em filtr powietrza czy nie przytkany... Jest ok..

Teraz jest tak: odpalam, wchodzi na wyższe obroty, potem spada, dławi się, gaśnie. Trzęsię autem ogólnie, jak jadę to przy rwaniu czuję wręcz jak tłumik mi się obija o podłogę.

Może to sonda lambda? Wieczorem jak się ściemni sprawdzę świece i kable ale szczerze wątpię... Przypomniało mi się, że ostatnio zwrócił moją uwagę dym z rury, gęsty i jasny, może to też pomoże komuś mi pomóc

Dzieje się to już teraz zawsze. Nie da się jeździć ;/

: 15 kwie 2016, 13:23
autor: Pieterb
AlphaLoop, tak teraz zerknąłem że na tym filmiku masz jakieś dziwne te przewody WN - jakieś długie są - na pewno masz je dobrze dobrane :?: