Strona 1 z 1

[B3 2.0 PS] [B3 2.0 PS ] Falowanie obrotów silnika AUDI 90

: 17 sie 2016, 17:20
autor: kolakowski90
Witam, przejdę do rzeczy, codziennie rano mam problem z moim autkiem. Gdy go odpalę, jest wszystko okej ale tylko przez chwile bo później obroty spadają prawie co do minimum i samochód się dusi, i czasem gaśnie. Nie wiem co jest tym spowodowane. Czy to przez zimny silnik czy przez to że był tam wcześniej gaz... Jak mi zgaśnie i odpalę drugi raz to jest już okej, nie faluje. Nie mam pojęcia co trzeba zrobić żeby nie falował :| pomocy! :-)

: 17 sie 2016, 18:00
autor: maciek889
Jeśli to falowanie jest spowodowane cut-offem to regulacja wysokości spoczynkowej tarczy przepływomierza powinna pomóc.

Jak sprawdzić czy to załącza się cut-off (czyli odcinanie paliwa do hamowania silnikiem, gdy obroty są wysokie i pedał gazu puszczony). Odłącz wtyczkę od różnicowego regulatora ciśnienia paliwa: http://images47.fotosik.pl/864/7eb284c5e9b38e66med.jpg gdy to występuje. Gdy obroty wzrosną na jakieś 2000 to przyczyną jest źle ustawiona wysokość spoczynkowa tarczy przepływomierza.
Możesz też zwiększyć obroty i wyłączyć i włączyć zapłon zanim silnik zgaśnie, wtedy sterownik nie sprawdza czy klapa przepływomierza była w spoczynku podczas odpalania.

Aby sprawdzić czy to zbyt wysoko ustawiona klapa przepływomierza jest winna, weź miernik z włączonym pomiarem napięcia i sprawdź jakie masz napięcie względem masy na środkowym pinie potencjometru przepływomierza (ta 3 pinowa kostka na rozdzielaczu).

Jeśli na włączonym zapłonie (silnik nie odpalony) będziesz miał napięcie powyżej 0,20V to klapa przepływomierza jest za wysoko albo potencjometr wymaga wymiany albo regulacji.

: 17 sie 2016, 20:38
autor: kolakowski90
Tak dużo informacji a tak słabo się znam bezradny_ gdzie szukać tego regulatora? Będę potrzebował informacji i tak krok po kroku co gdzie się znajduję. Jeśli to nie problem to zapraszam na Priv :-) myślę że szybciej się dogadam z Panem okok

: 17 sie 2016, 22:16
autor: maciek889
kolakowski90 pisze: gdzie szukać tego regulatora?
Kliknij jedyny link w mojej wcześniejszej wiadomości tam jest rysunek.
A tu masz zaznaczony gdzie jest zamontowany (zaznaczony numerem 1):
Pod numerem 2 masz wtyczkę potencjometru przepływomierza.
Obrazek

: 17 sie 2016, 23:00
autor: miron72
Mam u siebie ten silnik i konia z rzędem temu co znajdzie w nim jakiś sterownik, czy wspomniany regulator. Potencjometr klapy jest -wyłącznie do obsługi BC.
Mój silnik PS, auto z 90 roku, ma czysto mechaniczny wtrysk, bez elektronicznej kontroli składu(a raczej bez wygładzania jej sterownikiem), bez sondy lambda, bez katalizatora.
Regulacje w nim odbywają się w sposób mechaniczno-termiczny.

Jeżeli Kolega ma to samo musicie zrewidować dociekania.

: 18 sie 2016, 07:41
autor: Pieterb
miron72, bo były dwie wersje PS'a z tego co kojarzę na k-jetronic i ke-jetronic ;-)

: 18 sie 2016, 10:08
autor: maciek889
Sam myślałem że tam był tylko KE jetronic bo tak podpowiada strona: http://www.audiklub.org/silniki/ps/all/ ... 0/all.html

Ale spojrzałem w książkę "Reguluję i naprawiam Audi 80" i były dwie wersje, z katem był KE-jet a bez kata j-jet

: 18 sie 2016, 10:17
autor: kolakowski90
Więc tak, sprawdziłem różnicowy regulator ciśnienia paliwa po przez odłączenie go gdy silnik falował. Po odłączeniu silnik od razu mi zagasł. Za drugim razem również. Jeśli chodzi o potencjometr przepływomierza to spr dziś około południa ponieważ nie posiadam miernika :( Nagrałem również filmik jak faluje na obrotach.

Dodam jeszcze że podczas nagrywania filmiku nie dotykałem ani sprzęgła ani gazu.


: 18 sie 2016, 13:46
autor: maciek889
To jednak inne falowanie niż to o którym pisałem wcześniej.
Pewnie odłączałeś wtyczkę na zimnym silniku więc dlatego silnik zgasł.

W przypadku twojego samochodu trzeba będzie zastosować cały pakiet regulacyjno-konserwacyjny tego wtrysku i jego elektryki.

: 18 sie 2016, 14:19
autor: kolakowski90
Kurcze... da się z tym żyć, ale jestem ciekaw jak długo :-D jaki jest koszt tego pakietu?

: 18 sie 2016, 14:48
autor: miron72
PieterB pisze:miron72, bo były dwie wersje PS'a z tego co kojarzę na k-jetronic i ke-jetronic ;-)
Też tak kojarzę. Niezły miałem wstrząs jak pierwszy raz zajrzałem -zapachniało IIWŚ i Messerschmittem, a w końcu 90 rok to już się gdybanie rozpędzało nad eko i wyziewami...

Były z KE-jetronic i K-jetronic.

: 18 sie 2016, 16:06
autor: maciek889
kolakowski90 pisze:da się z tym żyć, ale jestem ciekaw jak długo :-D jaki jest koszt tego pakietu?
Zależy co będzie trzeba wymienić + robocizna jeśli jakimś cudem znajdziesz kogoś kto się dobrze zna na mechanicznym wtrysku.

Dobrze zacząć od sprawdzenia czujnika temperatury oraz czujnika zamknięcia przepustnicy. W tym poradniku jest to dobrze opisane:

Jeśli nie stwierdzisz nieprawidłowości to może też być kręcona śrubka podpierająca przepustnicę albo brudny regulator obrotów biegu jałowego czyli tak zwany (niepoprawnie w wypadku PS/NG) "krokowiec".

Dalej dobre sprawdzenie szczelności dolotu i uszczelnień wtryskiwaczy + regulacja mieszanki imbusem na "rozdzielaczu" z pomocą analizatora spalin lub sprawnej sondy lambda.

: 17 maja 2017, 23:21
autor: kolakowski90
Witam! Troszkę odgrzewam temat ale chciałbym poinformować że udało mi się doprowadzić swój samochód do ładu. A dokładnie falowanie i gaśniecie samochodu z rana ustąpiło :-D Więc tak po kolei :
- wymieniłem wszystkie świece
- sprawdziłem czy nie przeskakuje iskra z przewodów od świec ( w nocy po odpaleniu samochodu spryskiwałem mgiełką wodną okolice świec i nie było widać iskry)
- sprawdziłem sondę lambda, która okazała się uszkodzona ( może dlatego że była to oryginalna z 90 roku :| )
-wymieniłem sondę ale dalej było to samo
- wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego ( oznaczenie FAE 33410, koszt około 50 zł )
dalej falował więc ostatnią rzeczą jaką zrobiłem to sprawdziłem natężenie prądu na wtyczce która idzie do mechanicznego wtrysku. Okazało się że było źle ustawione. Ustawiłem tak aby natężenie oscylowało miedzy 0 - 5mA . Potrzebny mi był długi imbus 3. Po wszystkim samochód dostał drugie życie, odpalam i nic nie gaśnie, nic nie faluje. Po porostu idealnie muza_ Chciałbym podziękować wszystkim klubowiczom którzy doradzali, pomagali ale w szczególności klubowiczowi o nicku : jugo007 Pan naprawdę zna się na rzeczy. Bardzo polecam Tego klubowicza piwoa80 Pozdrawiam!!!

: 20 maja 2017, 09:36
autor: miron72
Chwalebne jest to, że napisałeś -może ktoś jeszcze skorzysta okok
No i gratulacje, że autko chodzi jak należy.