Witam, ostatnio zmierzylem kompresje w moim NG, szału nie ma, pierwszy cylinder 13, reszta po 11,5. Tu pytanie do was, czy oplacalna jest inwestycja w NG? Myslalem zeby zrobic remont tego silnika i mając juz zdrową jednostke wrzucic tam jakąś turbinke. Tylko czy NG to wytrzyma? Wystarczyloby mi troche ponad 200 koni. Dodam ze w moim NG jest EFI Prosze o jakies porady w tej sprawie
: 29 sie 2016, 19:00
autor: lulu
Gra nie warta świeczki, przerosną Cię koszta. Taniej i lepiej zapakować 2.2T
: 29 sie 2016, 19:58
autor: QuattroNG
Trzeba by było pospawać kolektor wydechowy, dolotowy z MC , dorobić dolot z IC, pospawać wydech, dobrać odpowiednią turbinę, odprężyć silnik i...? Takie jest moje myślenie, jeśli coś jest nie tak sprawdźcie mnie na ziemię
: 29 sie 2016, 20:22
autor: maciek889
QuattroNG pisze:Trzeba by było pospawać kolektor wydechowy
Ponoć od 2,5TDI pasuje. Tylko trzeba zrobić odpowiednią przejściówkę pod turbo.
A chyba najgorsze że nie masz natrysku na denka tłoków. Już silniki wolnossące, które mają 62 konie z litra mają natrysk (np. 1.6 z A4ki). A turbo mocno podnosi temperaturę w komorze spalania.
Nie wiem czy jest możliwość łatwego zrobienia tego natrysku. Ewentualnie można próbować wiercić małe otwory w stopkach korbowodów aby one bryzgały olejem po denku tłoka.
A uturbić silnik idzie nawet w jeden dzień za 600zł co pokazali ci kolesie:
: 29 sie 2016, 21:38
autor: zukreator
NG ma natryski na denka tłoków
: 29 sie 2016, 21:47
autor: Audi Sport
maciek889 pisze:A chyba najgorsze że nie masz natrysku na denka tłoków.
Nie żartuj sobie, każdy silnik w 80/90 od 2.0 ma natryski
QuattroNG, Najważniejsze to ciśnienie oleju w tym silniku, jeśli masz ok. 1 Bara to lepiej szukać zdrowego dołu, odprężać i wyciśniesz te 220-250ps. Jak chcesz to mam zdrowy dół ng na sprzedaż. 2-2,5 bar na rozgrzanym
Co do osprzętu to kolektor wydechowy z turbo od 2.210VT, dolotowy T4 2.5 Benzyna, metalowa uszczelka odprężająca z większą ilością kanałów, ic, wydech 2.5', kute panewki korbowodowe, chłodnica oleju, wydajniejsza chłodnica wody z mocniejszym wentylatorem i ktoś kumaty co CI to wystroi.
: 29 sie 2016, 22:13
autor: QuattroNG
Super, właśnie na takie odpowiedzi liczyłem dol silnika mam zdrowy na zegarze pokazuje 2 bary na rozgrzanym, natomiast cala góra do remontu tylko jeśli robilbym remont to i panewki bym zmienił. Gdzieś też czytałem ze w NG jest jiz natrysk oleju na denka tłoków. Do tego chłodnica oleju i może zawory sodowe? Swojego czasu byla na sprzedaż 80'tka na olx, ktora miała wsadzoną turbinkę i do tego gaz lpg na blosie... Czy blos ma jakiś byt po takim modzie?
: 30 sie 2016, 07:29
autor: Leo
I tak tego nie zrobisz.
Ale. Jak chcesz szukać najtańszej opcji ? szukaj osprzętu z MC + zmiana na wtrysk elektroniczny z OTTOMOTIVE + nowy "program" pod turbo.
[ Dodano: 2016-08-30, 07:29 ]
ps. nie masz co się zajmować pierdołami jak natrysk czy zawory jeśli samego osprzętu nie będziesz miał przypasowanego.
a i tak szykuj tak około dychy na to.
: 30 sie 2016, 08:10
autor: QuattroNG
Jak wyżej napisałem mam juz EFI, a koletory, dolot, wydech i turbina plus inne przeróbki raczej nie będą kosztować dychy... Tym bardziej ze większość sam zrobię
: 30 sie 2016, 12:50
autor: Leo
No to plus dla Ciebie Powodzenia
: 31 sie 2016, 07:37
autor: Audi Sport
Jestem ciekaw czy to wypali, bo z wielu zapędów tuningowych ng znam tylko jedną osobę co go uturbiła. QuattroNG, jeśli chcesz remontować NG i wzmocnić dół aby jeżdziło to bezawaryjnie to musisz dychę szykować oczywiście jak będziesz to sam robił. Nie oszukujmy się ale części dobrej jakości lub używki w dobrym stanie kosztują
: 31 sie 2016, 08:07
autor: Leo
Każdy myśli, że będzie tanio. A nigdy nie jest, jeśli ma być dobrze.
: 01 wrz 2016, 20:36
autor: Black86
powiem tak słuchaj co Ci mowia sam remont ng to bedzie wydatek zeby wszystko zrobic a co dopiero uturbic suma sumarum tak jak leo mowi kolo 10k wyjdzie a ten filmik turbo za "600zl" to popelina straszna
: 01 wrz 2016, 22:34
autor: Leo
jeśli chodzi o remont - ja bym nie robił. Potraktowałbym to jako naukę i uturbiał to co jest, nie będzie żalu jak się zje..e. Drugi silnik używany kupić to 5 stów i jest. Pies go trącał.
Dobrze wysterować tym, i będzie OK.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-09-01, 22:55 ]
Leo
: 01 wrz 2016, 22:48
autor: QuattroNG
W załączniku przesyłam zdjęcie 80'tki ktora byla na olx na sprzedaż około miesiąca temu, może ktos ją kojarzy lub jest tu na forum autor tego autka w ogłoszeniu posalo ze ma 280 km, na zdjęciu widać ze ma ona blosa, kolektor z MC (kolektor wydechowy ktoś zrobił sam) jest mozliwe ze chodzilo to na lpg??? Wracając do mnie, chciałbym z NG wycisnąć okolo 220km a do takiej mocy raczej nie trzeba byloby robic domu silnika, ewentualnie panewki korbowodowe na cos mocniejszego. Góra to tylko obróbka głowicy i płyta odprężna pod glowice. Dalej nie widzę co może pochłonąć tam 10 koła, dalej upieram się przy swoim, może i malo jeszcze widziałem dlatego chce od Was uzyskać wszystkie opinie i porady