Strona 1 z 1
[B4 2.3 NG] Czy tak powinno byc.
: 09 paź 2016, 23:21
autor: mati2981
Witam. mam audi 80 b4 2.3 quattro i pytanie. Auto robi mi odcine przy 5.5 tys obrotów gdzie maksymalnie jest 8 tys i zastanawia mnie czy tak powinno być czy coś jest nie tak?
: 10 paź 2016, 08:11
autor: Pieterb
mati2981, ng kreci się do 6700-6800 licznikowe bo naprawdę ma ciut mniej, i sprawdź czy cię licznik nie okłamuje

: 10 paź 2016, 10:02
autor: maksiu432
A że tak zapytam jak można sprawdzić czy ten licznik faktycznie pokazuje to co jest a nie przekłamuje?
: 10 paź 2016, 10:49
autor: maciek889
maksiu432 pisze:A że tak zapytam jak można sprawdzić czy ten licznik faktycznie pokazuje to co jest a nie przekłamuje?
W NG chyba tylko przez podpięcie jakiegoś zewnętrznego obrotomierza albo jeśli się ma jakieś bardziej zaawansowaną instalacje lpg II generacji ze sterownikiem który da się podłączyć pod komputer to w programie można zobaczyć obroty.
I co to za reklama pod tym pytaniem, konto założone tylko do promowania strony?
: 10 paź 2016, 19:06
autor: quattroBandit
mati2981 pisze:Auto robi mi odcine przy 5.5 tys obrotów gdzie maksymalnie jest 8 tys
widocznie masz obrotomierz z 7A gdzie czerwone pole zaczyna się od 7200 i tam też jest odcinka dla 7A, NG ma wyskalowany obrotomierz fabrycznie do 7000obr i odcina przy ok 6200. Jakąś rzeźbę masz
: 11 paź 2016, 15:58
autor: mati2981
czyli mam cos nie tak z obrotomierzem?
: 11 paź 2016, 19:50
autor: krisf1
A masz gaz? Bo ja tak miałem gdy była zainstalowana instalacja i reduktor do 100 koni, po wywaleniu instalacji problem zniknął jak ręką odjął.

: 11 paź 2016, 23:48
autor: mati2981
mam gaz (blos) ale na benzynie tak samo jest
: 12 paź 2016, 09:53
autor: maciek889
Żeby ci korba bokiem nie wyszła od tego sprawdzania obrotów na gazie I generacji bo tam nie ma żadnego ogranicznika obrotów. Czasem sterowniki II generacji mają opcje przełączenia na benzynę powyżej ustawionych obrotów aby odcięcie wtrysku mogło uniemożliwić przekręcenie silnika.
: 17 mar 2019, 20:11
autor: BorekPłock
Odkopuję. Kupiłem niedawno 2.3NG Quattro i też jak autor posta mam odcinkę przy 5.5rpm - bardzo gwałtowną i chamską. Obiło mi sie o uszy, że w tym silniku odcinką steruje palec w kopułce lub przekaźnik pompy paliwa i często jest to zamontowane od innego silnika stąd problem. Jak to faktycznie jest? Auto nie ma LPG, ale miało kiedyś.
: 17 mar 2019, 20:55
autor: maciek889
W NG odcinką steruje ecu odcinając paliwo na różnicowym regulatorze ciśnienia jak dobrze się orientuje.
: 15 kwie 2019, 13:41
autor: Bartazel
W moim samochodzie, gdzie posiadam silnik 2.2 KV odcięciem steruje przekaźnik pompy paliwa. Możesz łatwo to sprawdzić wyjmując go i spinając na krótko kablem dwa największe wtyki. Jeżeli odcinki wtedy nie będziesz miał w ogóle (uważaj żeby nie przesadzić), to znalazłeś winowajcę.
Rozwiązanie wtedy to znaleźć działający poprawnie zamiennik. Niestety tutaj już pomóc nie mogę, jako iż samemu szukam takiego.
EDIT: chciałbym dodać, iż symptomy, mianowicie gwałtowne odcięcie paliwa przy zawsze tych samych obrotach jest u mnie identyko, nie posiadam założonego LPG