Strona 1 z 1

[B4 NG] Ciśnienie sprężania

: 20 paź 2016, 20:51
autor: krisf1
Dzisiaj wraz z ziomkiem dokonaliśmy pomiaru ciśnienia sprężania w moim silniczku i wyniki były następujące
Silnik rozgrzany, olej miał temperature powyżej 30 stopni, temp otoczenia - 12*C
1 - 13,75
2 - 13,75
3 - 14,00
4 - 12,75
5 - 9,5
Polegało to na tym że wykręciliśmy wszystkie świece i wyjęliśmy przekaźnik od pompy paliwa, po czym kręciliśmy rozrusznikiem do momentu aż wskazówka przestała się podnosić. Przy każdym cylindrze procedura była ta sama, więc granice błędu pomiarowego wynikającego z czynnika ludzkiego zminimalizowane praktycznie do zera.

Tutaj mam następującą zagwozdkę dotyczącą 5 cylindra. Przy pierwszym pomiarze wynik był tylko 9,5 - czyli prawie mieszcząc się w normie ale na granicy. Przez otwór dla świecy, wlałem około 5ml oleju do cylindra z bańki i powtórzyłem pomiar. Miernik pokazał aż 17,5, co obstawiam że może wiązać się z tym że olej który wlałem był chłodny, a wtedy ciśnienie zawsze jest wyższe. Po odczekaniu 5-10 minut powtórzyliśmy pomiar i wtedy wskazówka pokazała 10,5.

Może to wynikać z tego że pierwszy pomiar był ostatnim, 5-tym w kolejności, przez co część oleju zdążył ściec co zaniżyło wynik? bezradny_

: 20 paź 2016, 21:03
autor: Pieterb
krisf1 pisze:Może to wynikać z tego że pierwszy pomiar był ostatnim, 5-tym w kolejności, przez co część oleju zdążył ściec co zaniżyło wynik? bezradny_
co nie zmienia faktu że wsio wskazuje to na pierścienie, miałem to samo u siebie całkiem niedawno.

: 20 paź 2016, 21:14
autor: krisf1
Bo generalnie z autem nie ma problemów, oleju nie bierze, jeździ tak jak trzeba, a pomiar zrobiłem z czystej ciekawości. ;)

: 20 paź 2016, 21:18
autor: Pieterb
krisf1 pisze:Bo generalnie z autem nie ma problemów, oleju nie bierze, jeździ tak jak trzeba, a pomiar zrobiłem z czystej ciekawości. ;)
wiesz co ja też, ale tego później żałowałem bo miałem niedosyt.
I z tego wszystkiego wydałem 1400 na remont silnika.

: 20 paź 2016, 21:22
autor: krisf1
A wszystkie robiłeś czy tylko pierścienie na tym jednym? Nadwymiarowe czy nominalne? ;)

: 20 paź 2016, 21:28
autor: Pieterb
krisf1 pisze:A wszystkie robiłeś czy tylko pierścienie na tym jednym? Nadwymiarowe czy nominalne? ;)
ja miałem cały drugi słupek który został odremontowany - wsio(tylko głowica moja bo po remoncie była), a mój leży.

: 23 paź 2016, 11:05
autor: miron72
krisf1 pisze:Tutaj mam następującą zagwozdkę dotyczącą 5 cylindra. Przy pierwszym pomiarze wynik był tylko 9,5 - czyli prawie mieszcząc się w normie ale na granicy.
W normie dla cylindra może się łapie ale ciśnienie jest zwyczajnie liche. Do tego zerknij na normę dopuszczalnych różnic między cylindrami. Nie pamiętam jej ale raczej się nie łapie.
Pytanie czy pierścienie są zawalone nagarem, czy zwyczajnie zmęczone(kilka r5 mierzyłem tak i w zasadzie ostatni garczek zawsze był wyraźnie słabszy).
Jeżeli jeździsz na podłych olejach to może być tak, że po płukance ciśnienie podskoczy i widziałem niemało takich przypadków.
Serio oleju nie bierze? Stary silnik z tak nierównymi ciśnieniami?

: 23 paź 2016, 12:45
autor: krisf1
Olej zalany Liqui Moly po płukaniu płukanką też LM. Może kolejna wymiana też coś pomoże. A ostatni największa lipa pewnie dlatego że jest najbardziej zabudowany w środku auta względem innych. Nie bierze, a jeżeli tak to jakieś symboliczne ilości mieszczące się w normie. :)

Normą jest 20% odchyłki czyli około 2,75-3 jednostek, czyli na styk, ale się łapie

: 08 lis 2016, 22:24
autor: Jarewa
co nie zmienia faktu że wsio wskazuje to na pierścienie,
A dlaczego obstawiasz pierścienie?? wlanie oleju do gara o niczym nie świadczy mogą to być też zawory.

krisf1 pisze:Normą jest 20% odchyłki czyli około 2,75-3 jednostek, czyli na styk, ale się łapie
Dla mechanicznego wtrysku robi to różnice silnik pewnie nie pracuje równo na PB.

: 09 lis 2016, 05:29
autor: Fazziu
zrób próbę olejową