Strona 1 z 1

[B4 2.3 ng] odma - gdzie jest i jak sprawdzić?

: 06 mar 2017, 21:38
autor: Fahren
Przyszło trochę ciepła, to czas zacząć dłubanie. Czyli sprawa najważniejsza - sprawdzić odmę. Podejrzewam, że spadła/przedziurawiła się, bo po 20 km jazdy, olej w dość dużej ilości spadł pod przednie prawe koło, gdzieś te okolice. Na miarce ubyło, była połowa stanu, po przejechaniu 5 km dla sprawdzenia stan doszedł do minimum. Potem już auta nie ruszałem, bo mam też inne, audi miało czekać na lepszą pogodę.

Tak więc - gdzie jest odma, jak ją sprawdzić przy minimum rozbierania, ewentualnie co jeszcze trzeba sprawdzić, jeśli odma jest sprawna?

UPG - też do wymiany, bo się nieco poci pod czapką, ale za dużo oleju na raz poszło, żeby to przez nią wydmuchało

: 06 mar 2017, 22:58
autor: Kaczors51
Odma idzie do gumy przepływomierza, wchodzi od spodu, do wejścia w silniku trafisz po rurkach.

Ogólnie wątpię że auto by chodziło na benzynce gdyby odma wypadła.

A może z okolic filtra oleju masz wyciek?

: 07 mar 2017, 11:17
autor: Ne$
Z odmy olej się nie leje, tylko powstaje lekka mgiełka. Można ją śmiało "uwolnić" i oleju nie powinno ubywać. Do sprawdzenia filtr oleju tak jak pisał kolega Kaczors51 i ewentualnie miska olejowa.

Najlepiej umyć motor i wtedy szukać wycieku.

: 07 mar 2017, 20:45
autor: Fahren
Zajrzałem pod dolot, w poszukiwaniu tej odmy i oto, co zastałem

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dół jak widać cały w oleju, przewód od wtrysku uwalony, ale cały, na upg za wysoko. Uszczelka pod pokrywą, czy coś jeszcze widzicie?

[ Dodano: 2017-03-07, 20:45 ]
Filtr oleju suchy

: 07 mar 2017, 21:25
autor: Jarewa
Pod dolotem nie ma odmy , wiec tam tylko może być uszczelka pod pokrywa zaworów.

: 08 mar 2017, 09:53
autor: Ne$
Odma to gruba rura gumowa wychodząca z bloku silnika za szabelką do sprawdzania stanu oleju. Oryginalnie idzie tyłem silnika i wchodzi od dołu w gumę przepływomierza, tzw. kobrę. Zajrzyj tam jak już grzebiesz pod maską i wszystko ładnie wyczyść. Dobrze jest zaglądać przed zimą jeśli robisz krótkie odcinki bo lubi się w niej zebrać woda i zamarznąć, a wtedy pcha ciśnienie przez korek od oleju, szabelkę i innymi niefajnymi drogami.