Strona 1 z 1
[B4 2.3 NG] Zapłon ginie po rozgrzaniu silnika
: 04 wrz 2017, 00:18
autor: Adamcabr91
Witam, chciałbym podzielić się problemem bo właściwie nie wiem gdzie szukać dalej. Pacjent to cabrio 2.3 ng przerobiony na EFI wszystko pięknie chodziło aż któregoś dnia, zgasł przekręciłem kluczyk no i nic ,rozrusznik kręci ale brak iskry i paliwa z paliwem wszystko ok bo przekaźnik od pompy zapinalem na "krótko" palcem po zdjęciu obudowy , po zapłonie pompa podaje wstępne ale przy rozruchu jest głucha dodam ,że po takim zgaśnięciu w niewyjaśnionych okolicznościach można zrobić sobie przerwę na papieroska i kawę po czym wsiadam przekręcam kluczyk i jadę dalej ,usterka nie jest regularna więc szukanie jej jest bardzo uciążliwe , ktoś słyszał o podobnym przypadku ? Proszę o odpowiedzi .
: 04 wrz 2017, 08:29
autor: Pieterb
Adamcabr91 pisze:że po takim zgaśnięciu w niewyjaśnionych okolicznościach można zrobić sobie przerwę na papieroska i kawę po czym wsiadam przekręcam kluczyk i jadę dalej ,usterka nie jest regularna więc szukanie jej jest bardzo uciążliwe , ktoś słyszał o podobnym przypadku ?
no ja widziałem, tylko nie pamiętam czy pompę wówczas było słychać
A problemem była cewka zapłonowa - bardzo mocno się nagrzewała i wówczas nie dawała iskry - po ostygnięciu znów można było kawałek jechać. Słyszałem też o podobnych objawach z hallem ale tylko słyszałem - sam nie miałem przyjemności.
: 04 wrz 2017, 09:18
autor: Fazziu
PieterB pisze:A problemem była cewka zapłonowa
nawet na 99% to winna będzie ona
: 04 wrz 2017, 09:55
autor: Krzysiek 84
Adamcabr91, _powitania
: 04 wrz 2017, 10:26
autor: maciek889
Adamcabr91 pisze:, po zapłonie pompa podaje wstępne ale przy rozruchu jest głucha dodam ,że po takim zgaśnięciu w niewyjaśnionych okolicznościach
Jak pompka nie startuje też to bym stawiał na czujnik halla w aparacie zapłonowym.
Cytat z poradnika:
FAQ - co zrobić jeśli samochód nie odpala/cieżko odpala
Czujnik Halla w większości silników można zdiagnozować w następujący sposób (ta metoda nie zadziała w silnikach ADA, ABC, AAH, 7A, NM bo w nich nie jest on czujnikiem bezpośrednio odpowiedzialnym za generowanie iskry i wtrysku paliwa):
a. Zdjąć wtyczkę z czujnika na aparacie zapłonowym. Zdejmować ostrożnie dobrze dociskając zabezpieczenie, bo gniazdo łatwo ułamać.
b. Wziąć kawałek cienkiego przewodu, jeden koniec podłączyć do środkowego pinu zdjętej wtyczki a drugi koniec pozostawić "w powietrzu"
c. Włączyć zapłon
d. Dotykać i puszczać wolny koniec przewodu (tego podłączonego do śrokowego pinu wtyczki halla) do masy lub minusowej klemy na akumulatorze.
e. Podczas dotykania i puszczania kabla powinna przeskoczyć iskra. Powinno być ją słychać w kopułce nawet bez zdejmowania przewodów zapłonowy. Można zdjąć środkowy przewód z rozdzielacza i położyć go na metalowej części silnika (patrz punkt 1). Jeśli w tym momencie iskra się pojawi to winny będzie czujnik Halla albo słaby styk jego kostki. Albo też zasilanie samego czujnika, tutaj przyda się miernik. Na włączonym zapłonie na pomiarze do 20V dotknąć skrajnych styków (1 i 3), odczyt na włączonym zapłonie powinien wynosić 12V. Czasem w ABK z niesprawnym przekaźnikiem 30 (kliknij aby przeczytać temat a o nim) przy stykaniu do środkowego pinu halla do masy może generować iskrę a z podłączonym aparatem już nie prze to że hall dostaje za małe zasilanie z ECU (wtedy należy sprawdzić napiecie na skrajnych pinach czujnika przy podłączonej kostce powinno być 12V).
Dobrze też sprawdzić ośka aparatu się kręci, bo może zerwał się rozrząd albo aparat się wysunął.
Czujnik Halla można zdiagnozować w ten sposób tylko w silnikach ABT, ABK, ACE oraz silnikach B3 z gaźnikiem, mechanicznym wtryskiem oraz jednopunktowym wtryskiem (PM).
: 04 wrz 2017, 22:51
autor: Adamcabr91
Dzięki za podpowiedzi ,sprawdzę jak temperatura cewki podczas pracy i co z hallem faktem jest że wydaje mi się zbyt luźny w obudowie aparatu może jego mocowanie jest uszkodzone stąd problem , rozbiore aparat i dam znać
: 05 wrz 2017, 11:22
autor: krótki
Miałem tak z ng i winny był hall.
: 09 wrz 2017, 01:42
autor: Adamcabr91
Zapewne to hall gdyby winna była cewka silnik nie miał by tylko iskry podłączyłem laptop do kompa EFI gdy silnik zgasł na ekranie nie zobaczyłem sygnału dotyczącego obrotów czy też swego rozruchu silnika, ktoś wie jak wygląda to cenowo? Gdzie nabyć w intercarsie ani allegro nie mogłem znaleźć .
: 09 wrz 2017, 20:37
autor: DeS
Miałem podobnie dawno temu w NF, winny był hall.
: 12 wrz 2017, 07:42
autor: Dżejkob
Musisz kupić cały aparat zapłonowy nowy lub używany. Używany chyba kosztuje ok. 150zł
: 12 wrz 2017, 08:36
autor: osi29
Niestety do 2.3 nie kupisz samego halla
: 17 wrz 2017, 16:37
autor: Adamcabr91
Problemem jest należenie aparaty niestety nie mogę nic znaleźć , moje pytanie następne a co myślicie o zmianie przewodów idących do sterownika zapłonu nad w kokpicie ,nie mówię o rozbebeszaniu starej tylko o puszczeniu 3 nowych kabli bo zauważyłem. Ze problem nasilił się wraz z częstotliwością opadow deszczu , mam wrażenie że wiązka łapie gdzieś przebicie ale z drugiej strony czemu problem znika po odczekaniu jakiegoś tam czasu , moje drugie pytanie ktoś z was orientuje się co w tym hallu może być padnięte ? Wytarł się czy co ? Bo chyba możliwa byłaby adaptacja z innego silnika działa on w schemacie 0-1 więc w teorii powinien pasować każdy pytanie czy aparat do tego stopnia jest rozbieralny zmieniałem palec ale nie pamiętam .
[ Dodano: 2017-09-17, 16:37 ]
Po prostu szukam jakiejś alternatywy wymiany na nowy bo czy wymiana na używany ma sens ? Może być tak że będzie jeździł 5 lat a może być tak że po tygodniu padnie
: 17 wrz 2017, 18:46
autor: Jarewa
I nowy może ci paść po roku wiec używany czy nowy to loteria.
Czujnik hall jest z zaawansowaną elektroniką micro zalaną tego nie widać. Dlatego jest czuły na temperaturę zimne luty itd.
: 16 paź 2017, 11:55
autor: drumilehu
Mozesz kupić używany aparat od silnika 2.0 ABT i przełożyć plytkę z hallem do swojego aparatu. Ja w swoim ng tak zrobiłem 2lata temu i narazie działa.