Strona 1 z 4

[b4 2.3 NG] dziwnie słaby :|

: 05 gru 2007, 22:06
autor: valmont
po wymianie sondy (nie oscylowała), termostatu, kopułki i palca dziwnie osłabł... wiecie co moze byc tego powodem??
czy przebicie na kablu wys nap moze wnikac na przyspieszenie??

Pozdrawiam ;-)

: 06 gru 2007, 07:58
autor: foxbat
a zrób test kodów błyskowych i zobacz jak działa czujnik spalania stukowego. Poza tym skontroluj czy na pewno palec i kopułka są dobrze założone - pamiętam że miałem z tym problemy i za pierwszym razem jak zakładałem to w ogóle mi nie odpalił...

brak prądu na świecach będzie moim zdaniem miał wpływ na przyspieszenie, bo będą ci zapłony wypadać.

: 06 gru 2007, 08:33
autor: Solskier
Z pewnością przebicie na kalblach bedzie miało wpływ na jazde, słaba iskra - słaba moc. Nie jestem pewien ale czy po wymianie sondy nie cza jej dostroić do reszty czy ecu sam sobie ją dostraja?

: 06 gru 2007, 08:56
autor: Danek
Solskier pisze:czy po wymianie sondy nie cza jej dostroić do reszty czy ecu sam sobie ją dostraja?
W zasadzie to ECU sam się dostosuje do nowej sondy, trwa to trochę dłużej niż po resecie ECU ale po kilkudziesięciu km ECU powinien już się dostosować do nowych wskazań.

: 06 gru 2007, 09:53
autor: Kornel
Jak posprawdzasz wszystko co wymieniłeś, to zrób jeszcze reset i adaptację.

: 14 gru 2007, 20:01
autor: valmont
niestety świec i kabli jeszcze nie wymieniłem :-/ ale mam kolejny problem spalanie skoczylo mi do 18l na 100 :shock: :-( :-/ co robic :?: :!: od wymiany sondy przejechalem jakies 200km i jezdzilem bardzo spokojnie i za 50 zl robilem 60km :shock: :-( :-/ prosil bym o jakies wskazowki od czego zaczac, sprawdzic, wymienic :-( :cry:
:-(

Pozdrawiam ;-)

: 16 gru 2007, 19:31
autor: foxbat
1. sprawdź tą nową sondę lambda porządnym oscyloskopem.
2. Podepnij tester kodów błyskowych do złącza diagnostycznego i zczytaj błędy jakie są zapisane w pamięci sterowników silnika, a następnie usuń przyczyny błędów.
3. wyreguluj mieszankę, podłączając piernik CO do króćca przed katalizatorem, przy kolektorze wylotowym
4. wymień wreszcie elementy instalacji WN

5. Sprawdź przy okazji łożyska kół i zaciski hamulcowe (szczególnie dźwigienki ręcznego z tyłu na zaciskach - może ci nie odbijają....

: 16 gru 2007, 21:56
autor: valmont
Sonda oscyluje, jutro wezme sie za reszte tylko ze jakiego testera uzyc moj znajomy podlanczl 2 typy i nic nawet sie nie polaczy pozniej sprawdzil czy jest napiecie w wtyczkach i tez nic nie pokazywalo :-( chyba ze to nie te wtyczki bo pod kierownica nie mam tylko kolo bezpiecznikow biala i czarna po dwa piny hmm

[ Dodano: 2007-12-16, 22:07 ]
ok z tym napieciem w złaczu juz sie zapoznalem :) znalazlem go na forum

: 17 gru 2007, 08:41
autor: foxbat
tester to ja sobie sam za 10gr zrobiłem - kawałek kabla dioda i opornik i cała filozofia. poszperaj na forum, już o tym kiedyś pisałem

: 17 gru 2007, 18:12
autor: valmont
dzis bylem u fachowca podłaczył zabawke za ponad 10tys i wyskakiwaly wykresy z pracy sondy i oscylowala, pozniej zrobil test kodow blyskowych i wyemitowalo kod 4-4-4-4 czyli brak bledow.
no niestety zostalo jeszcze wyregulowanie mieszanki i wymiana elementow instalacji WN, jak to powymieniam i wyreguluje mieszanke to napisze co i jak

Pozdrawiam ;-)

: 18 gru 2007, 08:11
autor: foxbat
4-4-4-4 oznacza że sterownik mieszanki paliwowo powietrznej nie ma błędów.... a co ze sterownikiem zapłonu, który ma osobne kody, wyświetlające się PO sterowniku mieszanki - czy i ten sterownik wyświetlił ci brak błędów, czyli 0-0-0-0 ?

: 18 gru 2007, 16:23
autor: valmont
dokladnie najpierw bylo 4-4-4-4 a pozniej 0-0-0-0 czyli z tego by wynikało ze wszystko jest ok
? no nic wymienie kable swiece i pojade na regulacje mieszanki do tego jeszcze wymienie filtr powietrza i tu mam kolejne pytanie bo slyszalem odnosnie fitrow ze ten z K&N poprawia przyspieszenie itp... prawda czy mit?? i jeszcze jedno pytanko odnosnie kabli i świec jakie najlepiej kable i siwece? wiem ze cos ok 250zl sa z BOSCH'a a siwece z NGK ok 22zl/szt

Pozdrawiam ;-)

: 18 gru 2007, 17:40
autor: foxbat
kable beru 260zł, świece NGK BRE5EKU bodajże, 20-24zł za sztukę. MAm taki komplet od 20.000km prawie i działa bardzo dobrze

: 18 gru 2007, 20:20
autor: audicom1
valmont pisze: i tu mam kolejne pytanie bo slyszalem odnosnie fitrow ze ten z K&N poprawia przyspieszenie itp... prawda czy mit??
-kiedyś coś takiego miałem do NG zamontowane i wiesz mi bądź nie ale to może i troche daje elastyczności więcej ale to tylko że ma większą przepustowość powietrza (silniczek głebiej oddycha) ale do tego musisz sobie impregnaty czyszczące i specjalny płyn którym nasączasz umyty filtr pokryć kupić i czyścić co jakiś czas bo inaczej to jedna wielka kicha!!!! Ale spróbuj-najlepiej sie samemu przekonać co i jak....
Piszesz że zmianiałeś kopułkę i palec-a na jakiej firmy jeśli mogę spytać? Zamiennik jakiś z EPSu czy BOSCHowski?

: 19 gru 2007, 16:58
autor: valmont
wszystko z BOSCH'a raz sie na podrobce zrazilem jak montowalem pompe paliwa podziałała jakies 1tys km i umarła hehe :-x

no i teraz nie wiem czy warto kupowac ten filtr K&N czy dac sobie spokój :mrgreen: a co ile trzeba go czyscic :?: :?: