Witam, wiem ze tematów było dużo ale zawsze chodziło o inny silnik. Wiec zakładam nowy temat i tak jak w temacie klekocze na zimnym silniku. Gdy się rozgrzeje nie słychać już dziwnych klekotów. Czytałem dużo na ten temat i wiele ludzi pisze ze po prostu olej przez cała noc sobie spłynął do miski i zanim wróci na swoje miejsce to słuchaj taki metaliczny dźwięk. Druga opcja ze są szklanki do wymiany ze to one tak sobie „grają”. Jeśli ktoś wie to proszę o pomoc. Nagrałem rano film zaraz po odpaleniu i film po 10min jazdy. Proszę bardzo i czekam na odp pozdrawiam!
Film zaraz po uruchomieniu:
A taki dziwiek po 10min jazdy;
: 15 gru 2017, 17:00
autor: Dawid1995
Zmień olej, może jest zbyt gęsty albo złej jakości? Może nie masz zaworka zwrotnego w filtrze oleju?
: 15 gru 2017, 17:32
autor: Pieterb
Dawid1995, moim zdaniem to nie to, takie rzeczy owszem ale silnik hałasuje może góra kilka sekund po uruchomieniu a tu tłucze 30
: 15 gru 2017, 17:45
autor: kolakowski90
Olej zmieniałem w połowie listopada. Dodam ze w wakacje tak nie hałasuje... i wgl przez całej wakacje nic się nie działo ! A teraz na zimę tak sobie klekocze
: 15 gru 2017, 17:55
autor: Dawid1995
A jaki masz olej wlałeś??
: 15 gru 2017, 21:33
autor: kolakowski90
Jak wyjdę z pracy to napisze bo nie pamietam :p
[ Dodano: 2017-12-15, 21:33 ]
Więc olej mam MOTUL SAE 6100 SYNERGIE+ 10W40. Taki mi dobrano w Intercars, Co Wy na to ??
: 16 gru 2017, 08:14
autor: Dawid1995
Olej bardzo dobry. A jaki filtr?
OP 526T - bez zaworka zwrotnego, posiadający zawór ograniczający ciśnienie
OP 526 - posiadający zawór zwrotny oraz zawór ograniczający ciśnienie
Żeby ktoś nie myslał że to jakiś zawór który ogranicza ciśnienie oleju w układzie smarowania nic z tych rzeczy , ogranicza ciśnienie w samym filtrze tak zwany zawór obejściowy bypass na wszelki wypadek jakby filtr był zapchany niweluje różnice ciśnień między wejściem a wyjściem filtra.
: 16 gru 2017, 13:20
autor: kolakowski90
Nie wiem jaki mam filtr, w następną sobote sprawdzę. Ale czy to przez filtr oleju może tak klekotać ?
: 16 gru 2017, 13:35
autor: Dawid1995
Może, jeśli nie ma zaworka zwrotnego. Natomiast tak jak pisze PieterB, raczej nie tak długo. Ale sprawdzić można jaki jest założony.
: 16 gru 2017, 13:39
autor: osi29
Witam parę lat temu sprzedali mi filtr w sklepie według katalogu i jak się okazało bez tego zaworka i narobilo bałaganu,, napompowalo,, popychacze (szklanki)
: 16 gru 2017, 13:52
autor: kolakowski90
I co zrobiłeś ? Silnik do remontu ??
: 16 gru 2017, 15:00
autor: osi29
Całe szczęście że nie trzeba było. Trochę roboty było trzeba było wyjąć popychacze
: 20 gru 2017, 19:14
autor: kolakowski90
Masakra, mam nadzieje ze mój silnik jest w porzadku bo za miesiąc montuje wtrysk EFI i ciekawe czy warto będzie wgl...
[ Dodano: 2017-12-20, 19:14 ]
Zauważyłem dziwną zależność. Więc tak jak samochód stoi przez noc klekotanie jest dosyć długie, zaś jak stoi np 8h to zaklekocze dosłownie przez 2sec. Druga sprawa jak odpale po nocy samochód i po 5s go zgaszę i odpale na nowo to nagle nie ma klekotania. A Jak go nie zgaszę to klekocze przez jakieś 3min. Dziwne zachowanie... Co może być tego przyczyną? Ktoś się orientuje?
: 29 gru 2017, 18:49
autor: Ne$
W PS jest pompa vacuum? Jeśli tak to ona może stukać.
Ja proponuję dolać oleju żeby na szabelce było max. U mnie w NG czasem stuka na zimnym jak jest oleju pół stanu lub mniej.