Strona 1 z 1
[B3 2.0 20V NM] Zblokowany silnik
: 19 mar 2018, 11:06
autor: m_az
Wpadłem w poślizg auto przewróciło się na lewy bok i leżało tak około 15 min, po postawieni na koła nie można uruchomić silnika. Próba przez włączeni 2 biegu i popchanie też nie pozwala obrócić wałem. Pasek rozrządu jest na miejscu. Co może być przyczyną zblokowania silnika?
: 19 mar 2018, 11:22
autor: maciek889
Wykręć świece i zobacz czy nie masz oleju w cylindrach. Bo może po prostu olej wypłynął odmą a później dolotem trafił do komory spalania.
: 19 mar 2018, 13:22
autor: Leo
za próbę odpalenia na pych tego silnika to jest na Ciebie specjalne miejsce w piekle.
Wykręcić świece i wtedy spróbować, jeśli nadal nie kręci, sprawdzić rozrząd.
: 19 mar 2018, 21:52
autor: dzikx
linczowanie odpalania na pych śmieszy mnie, fakt przy takim problemie jak zblokowany silnik można nabroić, jak i przy starym pasku, czy źle napiętym może coś się stać. a tak jeśli ktoś robił już takie rzeczy ma jakieś doświadczenie to lepsze pych niż na plak.
Jeśli jest olej to mogłeś korby pogiąć w ten sposób lub uszkodzić sprzęgło. Wykręć świece lub wtrysk jak świeca by stawiała opory.
: 19 mar 2018, 22:17
autor: krótki
Jak to śmieszy Cię, skoro konsekwencją odpalania na siłę może być uszkodzenie silnika.
: 19 mar 2018, 23:22
autor: dzikx
Bo kwestia dlaczego nie odpalił. Jeśli to brak prądu, problem z rozrusznikiem czy zapowietrzenie , i jak pisałem rozrząd jest ok i mamy jakieś doświadczenie z odpalaniem na pych to raczej nie ma problemu. I nie zdarzyło mi się zepsuć żadnego silnika jeszcze. Choć w wyżej wymienionym przypadku bez wiedzy co jest przyczyną nie od palenia to zabronione jest takie coś. Ale większość w każdym przypadku krzyczy stere ze nie wolno. A zawsze powtórzę lepiej tak niż na plak
: 20 mar 2018, 08:57
autor: krótki
Napisał w temacie "zablokowany silnik" więc wszystko jasne. Najpierw usunięcie przyczyny zablokowania ( olej w cylindrze, przeskoczył pasek, itd ) dobiero próby uruchomienia.
Nie wiem po co targać samochód na linie. Powinien odpalać z rozrusznika.
Odpalanie poprzez pchanie rozumiem tylko w sytuacji awaryjnej ( zbyt słany aku ) kiedy na drodze nie ma gdzie pożyczyć prądu.
: 20 mar 2018, 15:38
autor: Pieterb
krótki pisze:Nie wiem po co targać samochód na linie. Powinien odpalać z rozrusznika.
znam przypadek gdzie kolega rozwalił głowicę przez takie coś. Gdzie widać było że silnik zablokowany bo koła się sunęły po drodze na biegu. A targali go do skutku aż się przełamał - niestety i tak nie odpalił, już z wiadomych względów.
: 20 mar 2018, 16:08
autor: maciek889
Ktoś chyba nawet na tym forum opisywał jak w jakimś starym samochodzie po remoncie głowicy źle zamontowali pompkę paliwa napędzaną z wałka rozrządu blokując go. Mały akumulator nie dał rady przekręcić silnika to podłączyli od traktora i mieli głowicę gotową do drugiego remontu.
: 21 mar 2018, 16:51
autor: m_az
Olej był w pierwszym cylindrze(pełny) w czwartym i piątym trochę.
Po usunięciu oleju silnik odpalił i jest ok.
Dziękuję bardzo kolegom za fachowe rozpoznanie przyczyny zblokowania silnika i sposób jej usunięcia.
Tym razem udało mi się wywinąć od piekła jak pisze Leo.
Podzielam zdanie dzikix na temat odpalania na pych. Nikt chyba w normalnych warunkach nie będzie tego robił. Ja na przestrzeni 17 lat posiadania tego auta kilkakrotnie byłem zmuszony do odpalania na pych (może koledzy mają doświadczenie z inną marką). A swoją drogą jak się ma hamowanie silnikiem do zapalania na pych?
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
: 21 mar 2018, 21:05
autor: dzikx
Bardzo podobnie właśnie. I znam kilka przykładów przeskoczenia paska, słabo napietego, lub z uszkodzonym napinaczem sprężynowym, a już przy starych d i td ze zwykłym napinaczem i złym naciągu to już całkiem było. Tak samo próby kręcenia rozrzadem za koło pompy wtryskowej przeskok bardzo możliwy.
: 23 mar 2018, 17:00
autor: h/k
A swoją drogą jak się ma hamowanie silnikiem do zapalania
To jest co innego. Przy hamowaniu silnikiem przycina Ci dawkę przymkniętym przepływomierzem i pewnie jeszcze sondą dośrubowywuje, by nie lało paliwem.
Co do uruchamiania na popych tego motoru to w czym tkwi ryzyko? Przeskoczenie paska rozrządu?
: 23 mar 2018, 19:14
autor: Jarewa
h/k pisze:w czym tkwi ryzyko? Przeskoczenie paska rozrządu?
Zerwaniem paska lub nawet i puszczeniem któregoś koła rozrządu. Dlatego powszechnie nie zaleca się na zaciąg, lub pych. Bo tu się liczy siła rozpędowa o ile to ktoś zrobi delikatnie to przejdzie ale jak strzeli ze sprzęgła, szarpnięcie może dojść do tragedii. Inaczej jeszcze mówiąc co to za różnica czy odkręcamy zwykłym kluczem a pneumatycznym.
Nie wiem nawet kto porównał pych a hamowanie silnikiem to całkiem inne siły. To jak skok na bandżi z liną i bez i powiedzieć że to samo.