Strona 1 z 1

[B4 2.3 NG] Modyfikacja ukł. chłodzenia-dodatkowa pompa, chł

: 26 mar 2018, 21:08
autor: Aleksander_PL
Siemanko! Szykuję w głowie plan zmiany silnika z ABK na NG a wraz z nim kilka usprawnień.
-auto posiadać będzie gaz IV generacji (parownik będzie dodatkowym obciążeniem)
-auto posiadać będzie klimatronik (dodatkowy czujnik na wężu nagrzewnicy)
-chcę dołożyć chłodniczkę oleju (de facto wymiennik ciepła olej-płyn) by ten szybciej się rozgrzewał
-chcę dołożyć elektryczny podgrzewacz wody z jakiegoś diesla z ręcznym sterowaniem (zależy mi na szybkim dojściu oleju i gazu do temperatury eksploatacyjnej)
-do tego układu konieczna wydaje mi się elektryczna pompa wody która wspomoże seryjną pompę. Tutaj myślałem, by pompa pracowała po zapłonie ze sterowaniem jakimś przekaźnikiem
Te rzeczy chciałbym wpiąć do małego obiegu, by zimny silnik mógł (a raczej bym to ja) mógł korzystać z tych wszystkich dobrodziejstw. Co sądzicie o tym pomyśle? Zapraszam do dyskusji :D
Edit. Z tego co widzę układ chłodzenia w NG z manualną skrzynią jest bardzo prosty, ktoś jest w stanie powiedzieć czy tym krućcem z tyłu głowicy płyn wypływa czy może wpływa do głowicy?

: 28 mar 2018, 12:40
autor: h/k
Ciekawi mnie w jaki sposób zaadoptujesz Iv generację LPG. Czyżby eliminacja KE-Jetronica i montaż EFI wchodziły w grę? mysli_ A może da się jakoś to ogarnąć z mechanicznym wtryskiem? Tylko wtedy musiałbyś po przełączaniu na gaz mocno zmniejszać jakimś układem (chyba najprościej jakiś rezystor) napięcie na pompie paliwa, żeby sobie pomału benzynę podawała na rozdzielacz nie otwierając wtrysków - o ile mają one jakieś zaworki.

: 28 mar 2018, 14:32
autor: Aleksander_PL
Oczywiście będzie EFI. Ale IV generacja też możliwa jest z KE (znany jest przypadek poloneza z Mono oraz sekwencją, ponoć zrobiony tylko po to aby pokazać że się da, właściciel mówił, że najtrudniejsze były czasy wtrysku :D)

: 28 mar 2018, 22:29
autor: maciek889
h/k, można sterownik wtrysku podpiąć tylko pod sekwencyjne lpg zostawiając mechaniczny wtrysk. Nawet dając rezystory (wtryski lpg są niskoomowe) można by podpiąć wtryski bezpośrednio pod sterownik wtrysku. Chyba nawet megasquirt miał jakiś soft bifuel aby można sobie przełączać między dwoma zestawami wtryskiwaczy. Ale wtedy raczej nie zrobi się korekty po temperaturze i ciśnieniu gazu, chyba że rezygnując z korekty po temperaturach płynu i powietrza.

A wtrysk można odcinać tak jak przy zwykłych instalacjach czyli odłączając pompę paliwa albo przez ke-stop.

: 29 mar 2018, 08:07
autor: h/k
Ok, czyli się da. Fajnie. okok Kolega z poprzedniej pracy mial jednak rację.
A wtrysk można odcinać tak jak przy zwykłych instalacjach czyli odłączając pompę paliwa albo przez ke-stop.
A odcięcie chyba odpada. :( Z tego co wiem, szybko idzie zatrzeć rozdzielacz paliwa. Z mojej strony proponuję obniżenie napięcia pompy do spokojnego przepływu, bezpiecznego dla całego układu i sprawdzić porządnie tak pracujący układ (żeby też się nie okazało, że pompa grzeje się od słabego przepływu benzyny - ale to prawie niemożliwe). Proponuję nawet załączyć w obwód przekaźnik, który po wrzuceniu na gaz przerzuca zasilanie pompy na przetwornicę obniżającą napięcie DC/DC. Jest to pewna alternatywa dla Stop KE.

No ale to tak trochę na uboczu tematu, kolega przecież wkłada EFI. ;-)