Strona 1 z 4

[B4 2.3 NG] kąt wyprzedzenia zapłonu

: 02 sty 2019, 09:25
autor: szpilek
Cześć!
Mam pytanie jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach przy ok 800 obr/min.
U mnie wynosi ok. 0st.
Rozrząd ustawiony na znaki, sprawdzony kąt wyprzedzenia przy trybie testowym to 15stopni czyli książkowo.

: 02 sty 2019, 10:11
autor: Jarewa
NG się blokuje zapłon 15 st przed gmp

Na jałowym bez blokowania to tak różnie 10 do 18st potrafi być.

: 02 sty 2019, 10:35
autor: szpilek
właśnie na zablokowanym mam 15 czyli ok a normalnie mam 0 stopni a nawet i przechodzi poza zero czyli zapłon po TDC na obrotach jak pisałem koło 800.
Zastanawiam się czy to źle czy dobrze.

[ Dodano: 2019-01-02, 10:35 ]
pytanie zadaje w szerszym kontekście tego że szukam przyczyny trochę słabego moim zdaniem silnika chociaż nie wiem czy to nie są moje subiektywne odczucia, musiałbym zhamować.

: 02 sty 2019, 10:38
autor: Leo
Jedź na hamownię, będzie wiadomo wszystko, możesz też przed tym jechać na stację diagnostyczną, niech Ci zbadają skład spalin, też trochę powie o stanie układu wtryskowego.

: 02 sty 2019, 12:26
autor: Jarewa
Odlaczales czujnik stukowy?

: 02 sty 2019, 15:10
autor: szpilek
tak odłączałem, bez zmian. Fajnie by było jakby ktoś u siebie sprawdził ten kąt na wolnych może po prostu tak ma być a ja szukam problemu tam gdzie go nie ma:D

[ Dodano: 2019-01-02, 15:10 ]
znalazłem pod tym linkiem jakieś mapy zapłonu http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_95.PDF
z których wynika że Jarewa masz rację ok 10 - 20 stopni na jałowym. W takim razie chyba muszę szukać przyczyny. Byłoby świetnie jakby jeszcze mógł ktoś potwierdzić

: 02 sty 2019, 15:46
autor: Leo
SSP nie ma co potwierdzać, ma być tak jak napisane.

: 02 sty 2019, 15:55
autor: szpilek
w takim razie ktos ma jakis pomysł skąd taki opóźniony kąt u mnie?

: 02 sty 2019, 16:29
autor: Jarewa
Tryb awaryjny silnika, błyskałeś błędy?

: 02 sty 2019, 16:44
autor: szpilek
jasne mam jeden błąd 2342- Sonda lambda jest on spowodowany tym że sygnał z sondy lambda idzie mi do mojego sterownika EFI a od kompa jest odcięty. Niestety zanim załozyłem efi nie sprawdzałem kąta wyprzedzenia więc nie mam porównania, ale jeśli chodzi o moc to po załozeniu efi raczej brak zmian

: 02 sty 2019, 17:11
autor: Jarewa
Nie tedy droga, pozbądź się tego błędu.

: 02 sty 2019, 18:05
autor: maciek889
Jak masz uszkodzony stukowiec to bez większej różnicy czy będzie podpięty czy nie bo tak czy tak będzie łapać błąd i będzie jechał na bezpieczniejszej mapie.

Masz w tym efi podłączone wyjście analogowe dla przepływmierza?

: 03 sty 2019, 11:15
autor: szpilek
Komputer nie wyświetla mi błędu stukowca, tak mam emulowaną mapę analogową dla przepływomierza. Co do sondy lambda wątpię że ona ma wpływ na kat wyprzedzenia zapłony bo jej sygnał nie idzie do sterownika zapłonu. Moim zdaniem na podstawie napięcia sondy lambda sterownik wtrysku wypracowuje sygnał na zawór różnicowy w mechanicznym wtrysku wtyczka dwupinowa ale mogę się mylić:)

: 03 sty 2019, 11:22
autor: Jarewa
Sterownik zapłonu komunikuje się że sterownikiem Pb błąd w serowniku Pb powoduje też blokadę sterownika zapłonu. Cofa do bezpiecznej granicy bo nie zna dawkowania paliwa.

A po drugie w NG czasem jeden blad kryje drugi. Co w kodach błyskowych nie zobaczysz dopóki nie zaczniesz eliminować.

: 03 sty 2019, 11:29
autor: szpilek
Ma to sens, krycie błędów to cenna informacja bo nie spotkałem się z takim zdaniem a czytałem sporo o błędach dzięki wielkie! W takim razie faktycznie w weekend postaram się usuwać błędy dopóki będę miał 4-4-4-4