Strona 1 z 2

[B4 2.3 NG] Nie mogę wywołać kodów błyskowych

: 02 lut 2019, 01:02
autor: pawslaw1601
Witam. Złącza diagnostyczne znajdują się w skrzynce bezpieczników (czarne, białe oraz beżowe). Po wykonaniu jazdy testowej. Podpiąłem żarówkę jednym końcem na pin + w czarnym złączu, natomiast drugim na pin L w białym złączu. Po zwarciu pinu z białego złącza do masy żarówka zaświeca się, jednak po rozwarciu nie ma żadnej reakcji ze strony żarówki. Z którego pinu sterownika zapłonu idzie przewód na pin L w złączu diagnostycznym, ponieważ podejrzewam przerwę i chciałbym sprawdzić ciągłość przewodu? Ma ktoś inny pomysł dlaczego nie mogę wybłyskać błędów.

: 02 lut 2019, 08:38
autor: Jarewa
Sprawdz napiecie na L czy jest miernikiem... Moze za silna żarówka?? tam około 1W max

: 02 lut 2019, 11:57
autor: pawslaw1601
Żarówkę mam 24v/ 50mA.

: 02 lut 2019, 11:59
autor: Jarewa
za mocna


najlepiej diodę przez opornik/ ewentualnie 12V max 1W i to będzie licho czytać 0,5W było by lepsze

: 02 lut 2019, 15:28
autor: pawslaw1601
A jakie napięcie powinienem mieć i jak je zmierzyć skoro pojawia się tylko po wywołaniu kodów i tylko na 0,5s więc raczej miernik uniwersalny odpada. Analogowym, czy powinno być również przed wywoływaniem?

: 02 lut 2019, 15:59
autor: Jarewa
NApiecie jest tm stałe około 8V pulllup bardzo małe natężenie diodą nie sprawdzisz ale miernikime tak chodziło byś zmierzył wtedy bedzie wiadomo ze przerwy na L nie ma..

: 25 lut 2019, 01:01
autor: pawslaw1601
Znalazłem jakiś schemat sterownika wtrysku z którego wynikało że pin kontrolny l wychodzi z pinu 13 gniazda sterownika. Po zamierzeniu ciągłości okazało się że przewód (biało - czerwony) idzie do brązowego złącza a następnie na sterownik zapłonu. Niestety nie miałem przy sobie sterowników więc nie sprawdziłem czy będę mógł wybłyskać błędy.

: 25 lut 2019, 10:39
autor: szpilek
kabel diagnostyczny wchodzi na sterownik wtrysku pin 13 i zapłonu pin 3 i ma kolor brązowo - zielony

: 14 mar 2019, 16:27
autor: pawslaw1601
Wchodzi tak jak piszesz, ale ma kolor biało-czerwony i wychodzi na brązowe złącze, czyli tak jak opisałem wyżej. Nie wiem skąd różnica koloru.

[ Dodano: 2019-03-14, 16:27 ]
Udało mi się wybłyskać kod 2-1-4-2. Czyli numer czujnika knock 1. Jak go usunąć ?

: 14 mar 2019, 19:52
autor: Pieterb
pawslaw1601 pisze:Jak go usunąć ?
wymieniając czujnik, sam błąd to raczej nie problem.

: 15 mar 2019, 00:08
autor: pawslaw1601
Nie chodziło mi o skasowanie błędu tylko co mam zrobić, ponieważ wyczytałem że może wystarczy wyregulowac zapłon (mechanik ustawiał ale chyba nie wprowadził go w tryb awaryjny). Jeśli to jednak raczej wadliwy czujnik to jakiej firmy polecacie. Objawy mam takie że przy wysprzegleniu niekiedy obroty mi spadają i auto gaśnie.

: 15 mar 2019, 07:15
autor: Pieterb
pawslaw1601, to to raczej nie jest winą tego czujnika. Co prawda już tam ng nie znam zbyt dobrze.

: 15 mar 2019, 17:10
autor: pawslaw1601
Czyli pewnie po naprawie tego błędu pojawi mi się kolejny

: 16 mar 2019, 19:51
autor: Pieterb
pawslaw1601 pisze:Czyli pewnie po naprawie tego błędu
sorry ale nie wiem czemu uczepiłeś się tak usilnie naprawiać ten błąd?
Błędów się nie naprawia tak na marginesie już, naprawiasz coś na co dany błąd wskazuje.
pawslaw1601 pisze:pojawi mi się kolejny
a niby jaki? i dlaczego?

Sam czujnik stukowy można sprawdzić tak by mieć 100% pewności że to on, tyle że raczej sam nie dasz rady.
Źle ustawiony zapłon raczej nie będzie pokazywał takiego błędu ale jak mówię ng dobrze nie znam więc tu mogę się mylić.

: 16 mar 2019, 21:57
autor: pawslaw1601
Gdzieś czytałem że w ng jeden błąd może ukrywać drugi więc chce blyskac błędy i naprawiać wskazane usterki aż lampka pokaże 4-4-4-4 czyli brak błędów. Błąd 2-1-4-2 wskazuje na czujnik spalania stukowego ale ponoć ten błąd może również wyskakiwac przy źle ustawionym zapłonie.