Strona 1 z 1
[B3 2.0 20V NM] Nie odpala
: 22 mar 2019, 14:31
autor: m_az
Rano w garażu odpalił i po około 5s zgasł. Iskra jest paliwo jest podawane bo świece mokre. Zdarzało mu się tak w przeszłości ale po około 20 min odpalał a teraz już drugi dzień próbuję i nic. Co może być przyczyną nieodpalania?
: 22 mar 2019, 14:35
autor: Leo
sprawdź rozrząd czy się znaki pokrywają.
[ Dodano: 2019-03-22, 14:35 ]
ps. skąd jesteś?
: 22 mar 2019, 16:27
autor: m_az
Znaki na rozrządzie pokrywają się. Przy rozruchu rozrusznik ma lekko tak jakby zawory się zawiesiły czy jest to możliwe?
: 22 mar 2019, 18:06
autor: maciek889
No może być tak że zbyt wysokie ciśnienie oleju rozeprze mocno hydropopychacze i wtedy chwilę po odpaleniu ginie kompresja. Jak postoi trochę to może olej zejść i znów odpali na chwilę.
W 5 cylindrówkach jest łatwy dostęp do zaworu regulującego ciśnienie bo jest na zewnątrz.
: 22 mar 2019, 18:08
autor: Jarewa
Jest możliwe. Kompresja potwierdzi. Wtedy wałek ściągaj i też sprawdzic szczelność
: 23 mar 2019, 22:18
autor: m_az
Odpalił
Podłączyłem dwa akumulatory i kręcenie bez przerwy po około minuty czułem że rozrusznik ma co rac ciężej i wtedy zaczęły "odpalać cylindry". Nie wpadłem na to sam, tak mi poradził mechanik przy zamawianiu holowania auta do warsztatu. Co może być przyczyną takiego zawieszania zaworów, czy będzie się to powtarzać coraz częściej z racji wieku tego motoru?
: 24 mar 2019, 07:50
autor: Jarewa
To mogą być nawet objawy śmierci silnika..... Nie zwlekaj tylko walcz z tym dlaczego ciśnienie oleju wzrasta ponad normę przyczyn może być kilka i kilkanaście.. Tak jak maciek pisał od zaworu przelewowego pompy oleju nawet do obróconej panewki...
Jak by było to V6 to to taki efekt daje regulator/zawur ciśnienia oleju w głowicy. Ale NM/7A tego nie mają, ciekawe czy nie mają rozwiązania jak reszta 2.0/2,3 że przedostatnia panewka na wałku rozrządu jest regulatorem ciśnienia..
: 24 mar 2019, 21:49
autor: Leo
kurcze, żadne za wysokie ciśnienie.
Zalało go z jakiegoś powodu i tyle. Prawdopodobnie wtryskiwacze Ci leją już ze starości, albo regulator ciśnienia przepuszcza do dolotu.
Masz praktycznie całe auto do sprawdzenia od strony osprzętu. Bo żeby pięciocylindrówka się mechanicznie zepsuła to jest ostatnia z rzeczy do sprawdzenia.
NM jest silnikiem specjalnej troski, wrażliwym na wszystko co dotyczy zapłonu i podciśnień. Powodzenia.
: 24 mar 2019, 22:35
autor: Jarewa
Jak by Adam zalało to by nie stracił kompresji..
m_az pisze:Przy rozruchu rozrusznik ma lekko tak jakby zawory się zawiesiły czy jest to możliwe?
Ja wiem o czym mówi bo mi się to zdarzało przy kilku silnikach.. Właśnie szkoda ze nie zmierzył kompresji bo może mylnie też mówi..
: 25 mar 2019, 07:14
autor: Leo
ale gdzie jest napisane że stracił kompresję ? To że lżej kręcił to może być tylko złudzenie.
Trzeba zmierzyć na ciepłym , z wykręconymi świecami i gazem w podłodze, to będzie wiadomo.
: 25 mar 2019, 09:21
autor: Jarewa
Teraz mierzenie nic nie da musi zmierzyć jak jest ten efekt podczas kręcenia opruzniaja się też hydropopychacze z ciśnienia bo jest wywierany na nie nacisk i praca.
Wiem że może być złudzenie.
: 25 mar 2019, 11:01
autor: m_az
Może złudzenie - nie zmierzyłem ciśnienia dlatego, że nie mam takiego urządzenia w garażu będę musiał zrobić taki zakup bo sam jestem ciekaw czy podejrzenie o zawieszeniu zaworów było słuszne. (jeżeli coś takiego jeszcze będzie miało miejsc).
Może zalanie - przy rozruchu pompa paliwa pracowała więc go zalewało(smród benzyny w garażu) i mimo to po około min bezustannego kręcenia odpalił. (może odpalił jak diesel?)
Wczoraj i dziś motor odpala na dotyk.
: 25 mar 2019, 11:05
autor: Leo
Pozatym , układ paliwowy jest już mocno zużyty w tych silnikach, trzebaby pomyśleć nad wymianą wtryskiwaczy na jakieś sensowne nowsze. NM to fajne silniki, tylko to naprawdę powoli pada ze starości...