Strona 1 z 1

[B4 2.3 NG] Elektroniczna przepustnica

: 21 sie 2019, 10:52
autor: szpilek
Cześć wam, mam pytanie od czego można by przeszczepić elektroniczną przepustnice do NG, tak żeby było jak najmniej przeróbek?

: 21 sie 2019, 13:45
autor: Leo
z v6 ? musiałbyś przymierzyć...

: 21 sie 2019, 14:04
autor: szpilek
z 80 V6? to nie jest elektroniczna tylko ma tps

: 21 sie 2019, 14:16
autor: Leo
ach tak, o to chodzi, pomyliłem się.

: 21 sie 2019, 14:28
autor: szpilek
Spoko, dzięki za zainteresowanie, z tego co oglądałem to wszystkie elektroniczne mają otwory rozstawione po kwadracie, a w NG jest prostokąt trzeba by jakąś przejściówkę wyrzeźbić

: 21 sie 2019, 19:38
autor: maciek889
Elektroniczne przepustnice w VAGach to koniec lat 90' a te podwójne na silnikach z lat 90' to pozostałość lat 80'.

: 23 sie 2019, 12:13
autor: szpilek
Czy ktoś posiada schemat albo wiedzę jak działa przepustnica 2.0tfsi (ta co mam jest z B7 akurat) o numerach 06f 133 062 g. Rozebrałem ją i nie ma potencjometru, domyślam się że jakoś inaczej odczytywane jest położenie (czujnik halla) dlatego przydałby mi się schemat jak ją podłączyć żeby nie zepsuć

: 23 sie 2019, 13:56
autor: Jarewa
Indukcujny ma.. Lapiesz się z Motyka na księżyc....

: 23 sie 2019, 13:58
autor: maciek889
Może w którymś SSP opisali: http://www.volkspage.net/technik/ssp/index4_eng.php

W tych SSP z modeli z lat 90 było sporo wyjaśnione jak działają bebechy podzespołów elektronicznych. Nie wiem jak dla tych bliżej 2010.

Wpinasz własny kontroler bezpośrednio w czujniki czy planujesz użyć wbudowanej w przepustnice elektroniki (jeśli tam jest jakaś)?

: 23 sie 2019, 17:04
autor: szpilek
@Jarewa, masz może jakiś schemat? Jak to jest podpiętę jakie sygnały idą itd. Szczerze spodziewałem się tam 2 potencjometrów to było by dla mnie łatwiejsze do oprogramowania. A z indukcyjnym wątpię że dam rade, nie widze na jakiej zasadzie by to miało działać.

[ Dodano: 2019-08-23, 16:23 ]
Dzięki @maciek889, póki co utknąłem na czujniku położenia, bo jak pisałem wyżej liczyłem że jest potencjometr. Jeśli chodzi o silnik to nie ma żadnej elektroniki w środku, jest wyprowadzony bezpośrednio na kostkę. Sterowany jest PWM.

[ Dodano: 2019-08-23, 17:04 ]
Z tego co szperałem to będzie na zasadzie halla bo tam w środku są takie rureczki jak tu http://www.activesensors.com/markets/mo ... t/throttle wiec potrzebowałbym jedynie schemat podłączenia bo podejrzewam że będą dwa sygnały analogowe jako tps i zasilanie i masa wtyczka jest 6 pinowa wiec by pasowało.

: 23 sie 2019, 19:34
autor: Jarewa
Hall nie jest dokładny jedynie nadaje się do zliczania obrotów ewentualnie do większych okręgów.. Ale nie pozycji małego okręgu..

Szukaj takiej przepustnicy bo starsze wersje miały pontencjometr... Obczaj czujnik g187 i g188 jak dobrze kojarzę.

: 24 sie 2019, 01:31
autor: szpilek
Proszę tylko o poratowanie schematem gdzie plus i minus i sygnały z komutera. Skoro zastosowali jakieś inne rozwiązanie nie z potencjometrami to znaczy że będzie działać, spodziewam się że wyjścia będą analogowe czyli takie same jak w przypadku potencjometrów.

[ Dodano: 2019-08-24, 01:31 ]
Dzięki za pomoc, zaryzykowałem i się opłaciło, okazało się że zasilanie i masa jak w innych przepustnicach z potencjometrami