Mam strasznie wysokie obroty na biegu jałowym - zimny silnik i po odpaleniu chodzi powyżej 3000 obr/min.
Problem pojawił się dzisiaj gdy wymieniłem filtr powietrza i zabrałem się za ogarnianie dolotu tzn:
- pozbyłem się takiej wstawki od LPG między gumą od k-jeta a przepustnicą (nie mam już LPG)
- podpiąłem krokowiec i wężyki od podciśnień według tego schematu (zaślepiłem jedynie ten wężyk zaznaczony na zielono bo aktualnie nie mam klimy):
- podpiąłem odmę według tego schematu:
a konkretnie to tak:
czyli do czwórnika zaznaczonego na czerwono podpoiłem wąż z tyłu puszki filtra powietrza, rurkę odmy z bloku silnika oraz pokrywę zaworów, czwartą dziurę zaślepiłem (zresztą tak już było). Zaznaczony na zielono wężyk podpiąłem od spodu gumy k-jeta w blok silnika.
Ktoś ma jakiś pomysł co jest nie tak? Czyżby usunięcie tej wstawki spowodowało wzrost obrotów jałowych?
: 04 kwie 2020, 08:44
autor: Pieterb
BigZ25, a klapa spiętrzająca jest? - często ludzie ją wywalają. A jak jest to czy ustawiona jak ma być?
: 04 kwie 2020, 12:33
autor: BigZ25
Klapa spiętrzająca to ten talerzyk wskazany zieloną strzałką na tym zdjęciu?:
Jeśli tak, to mam coś takiego - widoczne po zdjęciu gumy. Jest on delikatnie podniesiony tzn. można go opuścić w dół dociskając palcem po czym gdy odpuszczę wraca do ustalonej pozycji, można go też unieść wyżej ciągnąc za tą śrubkę - wyczuwalny jest lekki opór (chyba jest tam jakaś sprężyna). W jaki sposób można regulować jego wysokość?
Odpiłem wszystkie elementy od tej gumy i zaślepiłem dziury, zostały tylko te dwie duże i do silnika krokowego i mam dalej wysokie obroty więc guma raczej jest szczelna.
Jest tam jakaś elektronika którą powinienem sprawdzić? Jakieś bezpieczniki?
: 04 kwie 2020, 15:22
autor: Pieterb
BigZ25, masz tu taki fag odnośnie ng nad twoim postem i tam jest na pewno.
BigZ25 pisze:Jest tam jakaś elektronika którą powinienem sprawdzić? Jakieś bezpieczniki?
nie rozbieraj tego bo będzie do wyrzucenia
: 04 kwie 2020, 18:18
autor: Jarewa
A na odpiętym zaworze powietrza (elektrycznie) jakie obroty??
: 04 kwie 2020, 21:42
autor: BigZ25
Jarewa pisze:A na odpiętym zaworze powietrza (elektrycznie) jakie obroty??
Masz na myśli ten silniczek krokowy?
: 04 kwie 2020, 21:49
autor: Jarewa
No niech ci bedzie ze to silniczek krokowy
: 06 kwie 2020, 12:48
autor: BigZ25
Po odpięciu wtyczki od silniczka żadnych zmian - dalej 3000 obr/min. Natomiast po odpięciu silniczka i zaślepieniu otworu w gumie k-jeta i w wężu idącym od niego do dolotu obroty wróciły do normy - są trochę nie stabilne zwłaszcza gdy silnik jest zimny no i samochód zaczął bardziej strzelać z wydechu.
Podpiąłem do silniczka baterię 9V i wygląda na sprawny bo coś się tam uchyla - gdy był zamontowany w samochodzie to było czuć takie wibracje.
Zauważyłem że coś pod maską w okolicach silnika syczy tylko nie mogę zlokalizować co
: 06 kwie 2020, 13:13
autor: Jarewa
Masz przegrzebana przepustnice, więc nią się zajmij... To standard przy lpg gazownicy lubią tam pchac rączki a nie powinni.. Zrobisz przepustnice problem zniknie....
: 06 kwie 2020, 16:07
autor: BigZ25
Klapki zamykają się do końca, nie wygląda na grzebaną.
: 06 kwie 2020, 16:57
autor: Jarewa
Nie ma takiej możliwości by przepustnica była sprawna...
Syczenie wyeliminowane - okazało się że zapomniałem o uszczelce przy wtryskiwaczu rozruchowym
Przyjrzałem się bliżej temu silniczkowi i gdy dmucham delikatnie w otwór od strony gumy k-jeta to powietrze uchodzi drugim otworem. Chyba tak nie powinno być? Narazie zaślepiłem w nim część otworu i obroty są dużo niższe.