Strona 1 z 6

[B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

: 03 kwie 2020, 19:43
autor: BigZ25
Mam strasznie wysokie obroty na biegu jałowym - zimny silnik i po odpaleniu chodzi powyżej 3000 obr/min.

Problem pojawił się dzisiaj gdy wymieniłem filtr powietrza i zabrałem się za ogarnianie dolotu tzn:

- pozbyłem się takiej wstawki od LPG między gumą od k-jeta a przepustnicą (nie mam już LPG)
- podpiąłem krokowiec i wężyki od podciśnień według tego schematu (zaślepiłem jedynie ten wężyk zaznaczony na zielono bo aktualnie nie mam klimy):

Obrazek

- podpiąłem odmę według tego schematu:

Obrazek

a konkretnie to tak:

Obrazek

czyli do czwórnika zaznaczonego na czerwono podpoiłem wąż z tyłu puszki filtra powietrza, rurkę odmy z bloku silnika oraz pokrywę zaworów, czwartą dziurę zaślepiłem (zresztą tak już było). Zaznaczony na zielono wężyk podpiąłem od spodu gumy k-jeta w blok silnika.

Ktoś ma jakiś pomysł co jest nie tak? Czyżby usunięcie tej wstawki spowodowało wzrost obrotów jałowych?

: 04 kwie 2020, 08:44
autor: Pieterb
BigZ25, a klapa spiętrzająca jest? - często ludzie ją wywalają. A jak jest to czy ustawiona jak ma być?

: 04 kwie 2020, 12:33
autor: BigZ25
Klapa spiętrzająca to ten talerzyk wskazany zieloną strzałką na tym zdjęciu?:

Obrazek

Jeśli tak, to mam coś takiego - widoczne po zdjęciu gumy. Jest on delikatnie podniesiony tzn. można go opuścić w dół dociskając palcem po czym gdy odpuszczę wraca do ustalonej pozycji, można go też unieść wyżej ciągnąc za tą śrubkę - wyczuwalny jest lekki opór (chyba jest tam jakaś sprężyna). W jaki sposób można regulować jego wysokość?

Odpiłem wszystkie elementy od tej gumy i zaślepiłem dziury, zostały tylko te dwie duże i do silnika krokowego i mam dalej wysokie obroty więc guma raczej jest szczelna.

Jest tam jakaś elektronika którą powinienem sprawdzić? Jakieś bezpieczniki?

: 04 kwie 2020, 15:22
autor: Pieterb
BigZ25, masz tu taki fag odnośnie ng nad twoim postem i tam jest na pewno.
BigZ25 pisze:Jest tam jakaś elektronika którą powinienem sprawdzić? Jakieś bezpieczniki?
nie rozbieraj tego bo będzie do wyrzucenia

: 04 kwie 2020, 18:18
autor: Jarewa
A na odpiętym zaworze powietrza (elektrycznie) jakie obroty??

: 04 kwie 2020, 21:42
autor: BigZ25
Jarewa pisze:A na odpiętym zaworze powietrza (elektrycznie) jakie obroty??
Masz na myśli ten silniczek krokowy?

: 04 kwie 2020, 21:49
autor: Jarewa
No niech ci bedzie ze to silniczek krokowy

: 06 kwie 2020, 12:48
autor: BigZ25
Po odpięciu wtyczki od silniczka żadnych zmian - dalej 3000 obr/min. Natomiast po odpięciu silniczka i zaślepieniu otworu w gumie k-jeta i w wężu idącym od niego do dolotu obroty wróciły do normy - są trochę nie stabilne zwłaszcza gdy silnik jest zimny no i samochód zaczął bardziej strzelać z wydechu.

Podpiąłem do silniczka baterię 9V i wygląda na sprawny bo coś się tam uchyla - gdy był zamontowany w samochodzie to było czuć takie wibracje.

Zauważyłem że coś pod maską w okolicach silnika syczy tylko nie mogę zlokalizować co bezradny_

: 06 kwie 2020, 13:13
autor: Jarewa
Masz przegrzebana przepustnice, więc nią się zajmij... To standard przy lpg gazownicy lubią tam pchac rączki a nie powinni.. Zrobisz przepustnice problem zniknie....

: 06 kwie 2020, 16:07
autor: BigZ25
Klapki zamykają się do końca, nie wygląda na grzebaną.

: 06 kwie 2020, 16:57
autor: Jarewa
Nie ma takiej możliwości by przepustnica była sprawna...

Pokaż zdjęcia śruby regulacyjnej zderzaka przepustnicy...

: 06 kwie 2020, 20:09
autor: BigZ25
Syczenie wyeliminowane - okazało się że zapomniałem o uszczelce przy wtryskiwaczu rozruchowym oklasky

Przyjrzałem się bliżej temu silniczkowi i gdy dmucham delikatnie w otwór od strony gumy k-jeta to powietrze uchodzi drugim otworem. Chyba tak nie powinno być? Narazie zaślepiłem w nim część otworu i obroty są dużo niższe.
Jarewa pisze:Pokaż zdjęcia śruby regulacyjnej zderzaka przepustnicy...
Jutro wymontuje tą przepustnice. Która to ta śruba? Ta od spodu?

: 06 kwie 2020, 20:47
autor: Jarewa
Silniczek nie zamyka 100% dlatego wyżej oblał test ze to jego wina...

Silnik ciągnie lewe powietrze które przechodzi przez klapkę rozdzielacza.. I sa tylko dwie drogi.... Odma lub przepustnica...
BigZ25 pisze:Natomiast po odpięciu silniczka i zaślepieniu otworu w gumie k-jeta i w wężu idącym od niego do dolotu obroty wróciły do normy
obroty powinie być sporo ponizej......

: 06 kwie 2020, 21:09
autor: BigZ25
Czwórnik od odmy na pokrywie zaworów jest mega dziurawy ale pokleiłem go konkretnie dobrą taśmą więc w pierwszej kolejności sprawdzę tą przepustnice.

: 06 kwie 2020, 22:05
autor: Jarewa
Bardziej w odmie chodzi mi o uszczelniacze wtryskiwaczy....