Strona 1 z 1

2.3 NG Kopcenie na biało

: 08 cze 2020, 22:35
autor: DamGarage
Witam.
A więc od początku, kupiłem Audi 2.3 NG kopcila mocno na biało szybka diagnoza uszczelka pod głowicą. Została wymieniona uszczelka i uszczelnienia, po złożeniu dalej kopcila więc przyszła myśl że może blok pekniety i silnik złom więc został kupiony kolejny słupek. Po włożeniu nowego słupka i odpaleniu znowu biały dym auto dosyć ciężko odpala słychać takie przerywanie na jałowym, potrafi też sama zgasnac. Możliwe że taki pech z tym silnikiem czy szukać gdzie indziej przyczyny? Dodam że po wymianie silnika została tylko na chwilę bez złożonego układu chłodzącego odpalona i również biały dym był.

Re: 2.3 NG Kopcenie na biało

: 09 cze 2020, 11:26
autor: maciek889
Może masz jeszcze katalizator zwykle on powoduje że w spalinach jest więcej wody. Albo po prostu w wydechu masz dużo wilgoci po poprzednim silniku i musi ona odparować. Ewentualnie skład mieszanki źle wyregulowany na mechanicznym wtrysku albo jest niesprawny.

Re: 2.3 NG Kopcenie na biało

: 09 cze 2020, 11:33
autor: Leo
jeśli ktoś kupuje mechaniczny wtrysk nie mając w planach wymiany na elektroniczny, to strzela sobie w stopę. Z dwururki. I z dołożoną ręką. Na golasa.

Re: 2.3 NG Kopcenie na biało

: 09 cze 2020, 21:06
autor: DamGarage
W planach oczywiście jest wymiana wytysku na elektryczny tylko najpierw chciał bym przynajmniej sprawdzić czy silnik nie jest złom, kata nie ma trochę stal odpalony i dalej to samo wiec to nie woda. Jak gazuje mu tylko poprzez ruszanie mniejszej przepustnicy kopci mniej, jak prsegazuje większą tylko to robi się biała zadyma z tyłu.

Dodano po 1 minucie 31 sekundach:
Powiedzcie mi gdzie znajduje się śruba od regulacji dawki paliwa bo akurat z tym silnikiem pierwszy raz mam doczynienia

Dodano po 1 godzinie 8 minutach 36 sekundach:
I moje pytanie czy wogole może być uszkodzony tak wtrysk żeby przez to kopcil mocno chodził na biało?

Re: 2.3 NG Kopcenie na biało

: 10 cze 2020, 09:59
autor: maciek889
Tu masz o regulacji: silniki-pieciocylindrowe/regulacja-co-t97541.html w pierwszej wiadomości autor dał zdjęcie z dobrze zaznaczoną śrubką. Reguluje się imbusem chyba 5 jeśli jego otwór nie jest zapchany brudem. Jak mocno naciśniesz przy kręceniu to popchniesz klapę więc podnoś klucz do sprawdzania wyników.
Dobrze jakbyś miał sprawną sondę lambda albo pojechał na analizator spalin.

Re: 2.3 NG Kopcenie na biało

: 10 cze 2020, 10:01
autor: Kociemb
A dużo jezdziłeś tym samochodem po wymianie uszczelki ? U mnie po zmianie uszczelek pod głowicami też się martwiłem że coś poszło nie tak ale okazało się że po prostu bardzo dużo płynu zalegało w wydechu prawdopodobnie... Wypalało się to dobrych kilka godzin jazdy ;)

Re: 2.3 NG Kopcenie na biało

: 10 cze 2020, 14:39
autor: DamGarage
Jutro spróbuję zobaczyć ta regulacje, na dniach jeszcze przyjdzie wtrysk na podmiane i zobaczymy. Auto mam 2 miesiące i niestety jeszcze na drogę nie wyjechało, dlatego że auto też nie równo pracuje czasem ciężko odpala, gaśnie.

Re: 2.3 NG Kopcenie na biało

: 10 cze 2020, 17:55
autor: maciek889
Typowe rzeczy w mechanicznym wtrysku. Jeśli będziesz chciał wyciągać wtryskiwacze z kolektora bo okaże się że ich osadzenia są nieszczelne i ssie lewe powietrze to przygotuj się że będziesz musiał kupić nowe z ASO.

Re: 2.3 NG Kopcenie na biało

: 17 lip 2020, 08:48
autor: nogiln
Leo pisze:
09 cze 2020, 11:33
jeśli ktoś kupuje mechaniczny wtrysk nie mając w planach wymiany na elektroniczny, to strzela sobie w stopę. Z dwururki. I z dołożoną ręką. Na golasa.
Dlaczego?

Re: 2.3 NG Kopcenie na biało

: 17 lip 2020, 08:52
autor: Leo
Bo to proszenie się o problemy, te auta mają po 30 lat, a nowych zespołów wtrysków i przepływomierzy mechanicznych nie ma.

Re: 2.3 NG Kopcenie na biało

: 17 lip 2020, 09:13
autor: nogiln
Leo pisze:
17 lip 2020, 08:52
Bo to proszenie się o problemy, te auta mają po 30 lat, a nowych zespołów wtrysków i przepływomierzy mechanicznych nie ma.
Co do przepływomierzy to nie wiem ale wtryskiwacze są dostępne.

Re: 2.3 NG Kopcenie na biało

: 17 lip 2020, 09:24
autor: Leo
dlatego zamiast grzebać się w g...nie to się to powinno wymieniać od razu na EFI i mieć spokój.