Strona 1 z 1
[b3 2.3 NG] CZUJNIK TEMPERATURY
: 03 lut 2008, 16:37
autor: lokiu
Witam mam problem z podłączeniem kostki (a raczej przewodów które zostaly) do czujnika temperatury czarnego 2 pinowego znajdującego sie nad czujnikem 4 pinowym. Moj mechanior przy wymianie połamał środek kostki i nie wiem czy przypadkiem tego nie podłączył odwrotnie. Więc jeśli ktoś by mógł sprawdzić w Swojej 2.3 jaka jest kolejność to bym był bardzo wdzięczny
: 03 lut 2008, 16:51
autor: Solskier
Kolejnosc przewodów w podłaczeniach czujników temperatury 2 pinowych jest bez róznicy. Ale jesli już sie uprzesz to pierwszy pin (masz opisany na koste który jest 1 a który 2) to plus a drugi to masa, i raczej nikt Ci nie powie prawdy z kórej strony jest masa a z kórej plus bo u kazdego producenta moze byc on wiecej lub mniej wkrecany i bedą zmienialy sie strony) <ok>
: 03 lut 2008, 17:07
autor: lokiu
Chodzi mi o to że po wyjęciu wtyczki z czujnika na czujniku są zabezpieczenia żeby go odwrotnie nie włożyc Patrząc tak aby wypustka na czujniku była skierowana ku górze zobaczyć pod który pin wczujniku idzie przewód czerwono czarny a gdzie brązowo czerwony, wydaje Mi sie ze jest różnica choc pewności nie mam
: 03 lut 2008, 17:08
autor: Solskier
Przy czujniku temperatury nie ma różnicy jak go podłączysz.
: 03 lut 2008, 17:17
autor: lokiu
Więc jak mozna wytłumaczyc to że gdy zamienie piny na tym czujniku to mam problem z odpaleniem samochodu. Musze trochę pokręcić rozrusznikiem zanim zaskoczy, jak odwróce piny to autko pali na dotyk. Może ten czujnik jest trefny?????
: 03 lut 2008, 17:27
autor: Solskier
Myśle ze z tym czujnikiem jak i bez niego odpalanie powinno być takie samo. Wg ETKA jest to sensor temepratury dla pojazdów z katalizatorem tzw. regulowanym, ale jesli nawet ten czujnik daje sygnał od ECU to po odłczeniu ecu i tak myślałby ze jest maxymalnie niska temperatura wówczas załczył by na dłuzej ssanie nic pozatym. Jesli dobrze mysle i ten czujnik wogóle daje sygnał do ECU o ile tą czynność nie sprawuje ten dolny cztero pinowy, to nie powinno miec znaczenia na odpalanie jego podlczenie, ale NG miałem już dosc czasu temu i za dlugo też przy nim nie kreciłem wiec nie dam obciac sobie reki za to co wiem :mrgreen: poczekamy i zobaczymy niech wypowie sie ktoś kto posiada NG i ma o nim wystarczajaca wiedze.
: 03 lut 2008, 18:12
autor: Boryna
lokiu mozesz mi powiedziec model tego czujnika 4 pinowego bo ja mam go tez do wymiany i czy w nim sa 4 kable bo w moim dochodza 3
: 03 lut 2008, 18:41
autor: Solskier
Boryna, 3 pinowy czujnik wystepuje w autach bez klimatyzacji 4 pinowy jest do aut z klimą i obojetnie jaki kupisz to wszystko bedzie działało ok. Cena zamiennika waha sie w granicach 160-200zł a ori około 400zł najlpiej kupić ori sprawną uzywke za około 100zł nr czesci : 034 919 369 C <ok>
: 03 lut 2008, 19:23
autor: lokiu
Z czujnikiem 4 pinowym to zupałnie nie wiem o co chodzi bo ja w swojej 90-tce nie mam klimy a mam 4 piny ( jestem pewny na 100%) chciałem go kiedyś wymienic bo nie działa mi wskażnik temperatury obdzwoniłem cala polske i znalazłem trzy pinowy , wszystko było jak trzeba ale bez +
: 04 lut 2008, 00:22
autor: Boryna
ale on wyglada tak jak by mial 4 wejscia na kabel a sa tylko 3 to ja nie nwiem jaki to jest dokladnie czy 3 pinowy czy 4
: 04 lut 2008, 08:06
autor: Solskier
Kolego Boryna, już Ci napisałem ze są czujniki 3 i 4 pinowe wygldają identycznie tylko nie mają jedengo pina, a kolga lokiu, mógł miec czujnik juz wymienian albo poprostu taki wsdziła mu fabryka.... W każdym bądź razie czwarty pin jest od klimy i mozna zamknąc temat. Oboje nie macie klimy to wystarcza Wam 3 poinowe czujni, zreszta cena i tak jest taka sama za 3 i za 4 pinowy, który kupisz jest bez róznicy.
: 06 lut 2008, 18:18
autor: Byk
A więc tak - we wtyczce idącej do czujnika temp. niema masy, obydwa przewody są sygnałowe. W środku czujnika są dwa oporniki zmieniające oporność pod wpływem temp. połączone z masą przez obudowę. Oporniki są identyczne więc nie ma kompletnie znaczenia który przewód z wtyczki połączysz z którym pinem w czujniku. Z jednego pinu odczytuje sobie oporność sterownik silnika, z drugiego sterownik zapłonu. Prawdopodobnie masz walnięty przewód idący do wtyczki i jak zamieniasz to podajesz sygnał do bardziej odpowiedzialnego sterownika za start silnika (ten od zapłonu - zgaduje), jak zmieniasz to on sygnału nie dostaje i tyle. Albo któryś z tych oporników jest walnięty.