Strona 1 z 1

[80 b4 2.3 NG + LPG cabrio] dziwe obroty

: 16 lut 2008, 18:53
autor: Naspin_AUDI
witam
tak jak w temacie
przeszukalem cale forum i nic nie znalazlem na temat mojego problemu
auto ma gaz od 1800km, nowy, zakladany u specjalistow najlepszych w regionie, nie strzela
a problem jest nastepujacy:
auto po przejechaniu w trasie okolo 20-30km i zrzuceniu na luz ma bardzo slabe obroty na gazie - okolo 100-200obrotow ale nie gasnie, potem oddycha okolo 200-300obr/min i po jakies 3min ma swoje 900 obr. Mozna tez odrazu po zrzuceniu na luz dac na benzyne to na benzynie ma 900 obr i po przelaczeniu odrazu na gaz tez ma 900, wiec co sie dzieje?
gaz jest wg goscia bdb wyregulowany (wczoraj regulowalem)
w miescie nie ma takich objawow, czasem jeszcze po przejechaniu jakiejs wiekszej trasy auto trzyma te 100-200 obrotow a jak sie uspokoi to okolo 1000-1100 wiec za duzo. regulator obrotow jest sprawny dzisiaj go przeczyscilem wd40 i przedmuchalem sprezonym powietrzem, dobrze sie domuka itd. filtr powietrza nowy. Prosze o porady bo juz nie wiem co to jest.
Aha i jeszcze jedno przy schodzeniu z obrotow strzela w katalizator, ktory wg gazownika jest wypruty a gaz ma inne wlasciwosci spalania (na benz. nie strzela) i nastepuje tam dopalanie mieszanki.
pozdro

: 16 lut 2008, 19:55
autor: foxbat
musisz dokładnie sprawdzić szczelność całego układu dolotowego i sprawdzić czy stycznik przepustnicy się załącza w odpowiednim momencie

: 16 lut 2008, 22:29
autor: Naspin_AUDI
ktore to jest ten stycznik przepustnicy?
i gdzie najczesciej lapie lewe powietrze?

: 17 lut 2008, 12:40
autor: k44761
Naspin_AUDI, foxbat ma racje z ta szczelnoscia. Nie masz problemow z odpalaniem? Z reguly nieszczelnosci sa na mocowaniu gumy idacej od przeplywomierza z rozdzielaczem do zespolu przepustnic.

Co do stycznika przepustnicy masz tam 3 przewodowe zlacze, sprawdz czy podczas puszczania linki gazu slyszysz "klik" blisko zerowego polozenia i sprawdz czy ten stycznik dziala (miernikiem).

Sprawdz czy gaziarze nie wywalili Ci silniczka krokowego.

: 17 lut 2008, 20:13
autor: Naspin_AUDI
silniczek krokowy to ten z przodu kolo paska rozrzadu? (regulator obrotow)
nie mam problemo w odpalaniem, po miescie tez nie mam tych w/w objawow tylko na trasie po dluzszej jezdzi

dzis zauwazylem ze przy skrecie mocnym w prawo obroty spadaja do 300

dodano: 18.02 16.42

zauwazylem ze wlot poeitrza do filtra byl wyciagniety, poprawilem go i juz przy skrecie obroty nie spadaja, moze na trasie tez bedzie dobrze, sie okaze jak pojade:)