Strona 1 z 2

[80 b4 2.3NG] Stukoty w silniku

: 20 kwie 2008, 14:25
autor: mlodysowa
Witam szukałem w szukajce ale nic podobnego nie znalazlem więc zakładam nowego posta. Mianowicie w ostatnim tygodniu w mojej audiczce cosik zaczelo stukac wyraźnie dzwięk wydostaje się z pod pokrywy zaworów przy zimnym silniku wszystko jest ok przy rozgrzanym też tylko w momencie kiedy się rozgrzewa i ma temp 50stopni. Przy wyższych obrotach takich jak 4000 jest też ok tylko kiedy te obroty mu spadają od 3000 w dół na jednym tysiącu postuka trooszke i przestaje. Co to bedzie Panowie i ile gotówki szykowac ???1 :-)

: 20 kwie 2008, 14:36
autor: widmo
wydaje mi się ze mogą to być hydrozawory
ich koszt to dla silnika NG 10szt x 18-25zł = od 180 do 250 zł koszt samych części

: 20 kwie 2008, 14:40
autor: mlodysowa
a można sie normalnie poruszac bo wtym tygodniu mam troche km do zrobienia a samochod jest mi niezbędny może byc sutuacja że klinknie mi na drodze????

: 20 kwie 2008, 15:06
autor: widmo
hmm ja tylko zasugerowałem ze to mogą być hydrozawory
bo po Twoim opisie tak z tego wynika.

co do jazdy na tym to odpowiem ze nie ma na to zasady
znajomy w B3 1.8 JN jedził ponad 1000 km i nic sie nie stało
wymieniłem mu i auto hula jak wsciekłe
a rownie dobrze moze być tak ze owy hydrozawór sie "zapiecze" na amen i wtedy

1. tłok sie spotka z zaworem (silnik podobno bezkolizyjny)
2. bedzie zamulony z powodu nie otwierania lub niezamykania zaworu ssącego lub wydechowego.
3. moze uszkodzić wałek rozrządu


ad pkt 1

w oplu astrze f 1.4 silnik c14nz silnik podobno tez bezkolizyjny a tłok sie spotkał z zaworem i po silniku <osohozi>

jeszcze dla pewnosci zobacz czy jest odpowiednia ilość oleju w silniku oraz czy nie czuć w nim paliwa bo czesto tak bywa ze na niskim poziomie oleju hydrozawory bedą klekotać. to samo sie tyczy paliwa w oleju które rozrzedzi olej i pompa nie nadąży wytworzyć odpowiedniego ciśnienia oleju.

: 20 kwie 2008, 16:02
autor: mlodysowa
dodam jeszcze że ta rzecz sie wydarzyła po wymianie oleju. Olej wymieniłem na ten sam co podobno był sugeruje sie kartką czyli mobil super S

: 20 kwie 2008, 16:18
autor: widmo
czyli pólsyntetyk 10W40 ?
jaki przebieg autka ?
bierze olej miedzy wymianami oleju ?

: 20 kwie 2008, 17:03
autor: mlodysowa
205tys troszke bierze ale od wymiany do wymiany starcza bez dolewania tak półsyntetyk Panowie powiedzcie mi jeszcze dlaczego sie tak dzieje tylko przy tem 50st jak juz ma np 70 jest wszystko ok chodzi cichutko. I jeszcze jedo czy mogła miec na to wplyw instalacja LPG mam ją założoną od jakichś 5tyś km

: 22 kwie 2008, 17:56
autor: nowy200
Witka kolego.Może to też być równie dobrze wałek (trzpień) od napędu vacumpompy.Jest ona przy głowicy i może ci się tak tylko wydawać że to zawory.PONOĆ CZĘSTO STUKAJĄ.

: 22 kwie 2008, 18:41
autor: mlodysowa
byc może ale to jest dziwne że stuka nie zawsze dzieje sie tak jak juz wczesniej wspomniałem przy tem 55-60 stopni

: 22 kwie 2008, 19:46
autor: madazaw
c14nz jest kolizyjny, osobiście wybijałem z takiego silnika pogięte zawory! nie należy go mylić z ultra konstrukcją 1.6, która jest bezkolizyjna :roll:

: 23 kwie 2008, 00:24
autor: widmo
jest c14nz oraz x14nz
ten drugi jest bankowo kolizyjny (niższa głowica o jakieś 0,8 mm)
pozatym dochodzi kwestia planowania głowicy
jak szlifierz za dużo zebrał materiału to ... powiekszy sie kompresja silnika ale silnik stanie sie kolizyjnym ... smutne ale prawdziwe

to samo jest w audi 80 jest temat na forum ze ABT jest bezkolizyjny
nie wierze w to :-/

a co jeśli głowica był planowana na podwymiar (za dużo)
i zapiecze sie uszczelniecz zaworowy lub hydrozawór w pozycji max otwarty ?

tłok + popychacz = kolizja

: 12 maja 2008, 11:55
autor: alcon
to samo jest w audi 80 jest temat na forum ze ABT jest bezkolizyjny
nie wierze w to :-/

widmo ja mam
ABT i pękł mi raz pasek rozrządu i nic się w silniku nie stało--- jest bezkolizyjny :mrgreen:

: 12 maja 2008, 12:52
autor: Danek
Koledzy nie spamować proszę to nie jest wątek o kolizyjności bądź nie silników!

Co do meritum to rzeczywiście może to być też trzpień vacumpompy czyli pompy podciśnienia. Żeby się o tym przekonać można w momencie występowania stuków kilkakrotnie silnie nadepnąć na hamulec, jeśli stuki ustąpią to na bank vacumpompa. Doraźnie można odkręcić pokrywę i odwrócić trzpień w drugą stronę, powinno pomóc jeśli nikt wcześniej już takiego myku nie zrobił.

: 12 maja 2008, 13:34
autor: mlodysowa
Problem rozwiązany dzięki waszej pomocy zrobiłem ten ''myk'' i problem ze stukaniem zniknął dzieki jeszcze raz za pomoc i pozdrawiam. Można zamknąc posta :mrgreen:

: 18 maja 2008, 12:22
autor: Hans47
A ja mam pytanie jesli moge moj problem jest podobny czy ja w swojej b3 1.8 JN tez mam vacu ?