Strona 1 z 2
[b3 coupe 2.3 NG]Koniec benzyny
: 31 maja 2008, 10:59
autor: shellah
Koledzy to co wisiało w powietrzu w końcu się stało :cry:
Moje auto przestało jjeździć na benzynie i to na amen.
Po prostu schodzi z obrotów i gaśnie.
Przepływka?Pompa?Benzyna?
Już sam nie wiem czy warto naprawiać czy kupić większą butle na gaz i tak śmigać :cry:
: 31 maja 2008, 11:07
autor: Motostacja pl
Na początku sprawdziłbym czy pompka wogóle chodzi. A potem czy układ jest szczelny, bo pompka może chodzić, ale zamiast paliwa będzie zaciągać powietrze jeśli gdzieś będzie nieszczelnosć.
: 31 maja 2008, 11:17
autor: xxtomek

wlasnie tak wyglada "oszczedna" jazda na gazie na silniku co ma mechaniczny wtrysk :-|
kolega wymienil w mesiu W124 2.0 caly uklad paliwowy, pompe, filtr, przeplywki, rozdzielacz, i tez nic, czesci plus robocizna niezle pociagna po kieszeni, napewno nei oddawaj auta do mechanika ktory powie ci ze wie a dopiero bedzie se ekperymentowal bo jeszcze bardziej ci auto spiepszy, wypadaloby wywalic gaz i dopiero pozniej zabrac sie krok po kroku za elementy ukladu paliwowego,
a to ze nie jezdzi na benzynie to juz nie pierwsze NG taki przypadek mialo, wiec i przypadek twojej furki nie jest odosobniony
: 31 maja 2008, 18:46
autor: nowy200
Witam.Właśnie dzisiaj rozebrałem cały układ zasilający (przepływka-regulacja,kolektor ssący-uszczelnienie,wtryski-uszczelnienie)i nie ma gdzie teraz lewusa ciągnąć a autko śmiga na Pb i LPG że aż miło.BIG THX dla ludzi co dokładnie opisali regulacje przepływki. <quattro> <pijaczek>
: 31 maja 2008, 19:47
autor: foxbat
IMHO większa butla na gaz zawsze się przyda. Z drugiej strony warto doprowadzić silnik do porządku. na tym forum (i na innych też) wiele już napisano o tym jak to krok po kroku zrobić. Wiadomo, NG ma dość rozbudowany układ zasilania (jeżeli chodzi o czujniki i elementy wykonawcze) ale wszystko jest do zrobienia. Wiele jest przypadków, gdy nieumiejętne serwisowanie doprowadziło do poważnych problemów z tym motorkiem, ale są też ludzie, którzy z głową wzięli się za tego sprzęta i ustawione mają wszystko cacy...
: 07 wrz 2008, 13:27
autor: macius_H
pisze teraz do kolegi foxbad widze ze dosyć porządnie się znasz na tym przypadku. ja mam ten sam problem mam NG i cala przepływkę i wtrysk mam do regulacji potrzebuje kogoś kto mi to zrobi lub podpowie jak to zrobić z góry dziękuje
: 07 wrz 2008, 15:50
autor: k44761
Zapraszam do Warszawy. Zdiagnozuję i wyreguluję całkowicie mechaniczny wtrysk. No chyba że masz gaz - wtedy radź sobie sam

: 08 wrz 2008, 01:17
autor: Oofol
Wtrysk ze sterowaniem mechanicznym po prostu nie nadaje sie do zasialania gazem - i niec tego nie zmieni. Wczesniej czy pozniej i tak zacznie sie sypac a to sa koszta...
: 09 wrz 2008, 10:38
autor: k44761
Oofol, dokładnie tak <ok> . Nie nadaje się i tyle. 100 razy już o tym pisałem na forum. Ale perspektywa zaoszczedzenia paru groszy na paliwie niektórych przerasta.
Najbardziej smieszą mnie wypowiedzi ludzi "kupię sobie 2L silnik i przerobię na gaz, bo nie stać mnie na paliwo". Skoro nie stać Cię na duży silnik (swoją drogą 2l to mały silnik) to kup sobie diesla, a nie kombinuj, bo i tak nie zaoszczędzisz.
Zaraz odezwie się cała gromada gaziarzy i obrzuci mnie błotem

Chcesz gaz? Zrób to porządnie i w silniku, który się do tego nadaje.
Oszczędzanie za wszelką cenę nic nie da.
Sorrki za offtop.
: 09 wrz 2008, 11:05
autor: Oofol
Zgadzam się w zupełności!
Co tu dużo mówić - NG to najmniej ekonomiczny silnik - nie dużo więcej mocy niż 2.0 apali tyle co 2.8... To taka sama sytuacja jak gaz w V8 - te same sterowanie i tak samo często widać jak się psuje...
: 09 wrz 2008, 11:23
autor: k44761
Oofol, 2.3 Ng jest nawet słabszy niż 2.0 (16V)

)
: 09 wrz 2008, 11:53
autor: nitromek
Panowie, ja śmigam na gazie i mam silnik o oznaczeniu 6A, czyli mechaniczny wtrysk, śmiga i gaz i Pb, a tym co koledzy piszecie, żeby zakładać gaz do silnika, który się do tego nadaje, to niestety muszę Was zasmucić, bo wszystkie te silniki zostały skonstruowane do pracy na benzynie, więc nie można gazować żadnego, albo wolno gazować wszystkie, tylko trzeba dobrą instalację założyć, i dbać o auto. I jeszcze jedna rzecz, jeżeli potrzebujesz kupić spory samochód, to najczęściej nie ma do niego małych silników, a jeżeli są to palą niestety więcej albo tyle samo co te większe motorki (stosunek masa/moc) mam nadzieję, że nikogo nie uraziłem, pozdrawiam.
: 09 wrz 2008, 20:03
autor: Oofol
k44761 no o 16v już nie wspominam...
nitromek - masz poniekąd rację. Każdy z tych motorów został stworzony do Pb ale niektóre znoszą gazowanie dobrze /PM, ABK, ABT/ a inne znoszą na jakiś czas. Mechaniczny wtrysk NIE ZNOSI gazu ponieważ rozdzielacz paliwa smarowany jest - paliwem. Jeśli masz założone LPG to odcinany jest dopływ paliwa = nie ma smarowania i po jakimś czasie się zaciera... Takie są fakty i smucić się tu nikt nie będzie

: 11 wrz 2008, 10:45
autor: k44761
Oofol pisze:Mechaniczny wtrysk NIE ZNOSI gazu ponieważ rozdzielacz paliwa smarowany jest - paliwem. Jeśli masz założone LPG to odcinany jest dopływ paliwa = nie ma smarowania i po jakimś czasie się zaciera... Takie są fakty i smucić się tu nikt nie będzie

Dokładnie tak. Tutaj masz 100% racji

Mechaniczny wtrysk działa na gazie - jakiś czas

: 11 wrz 2008, 17:40
autor: Oofol
Ja to wiem i ty to wiesz ale użytkownicy tych silników cały czas wciskają że te awarie nie są winą gazu wprowadzając w błąd potencjalnych nabywców takowych modeli co kończy się tym samym po zagazowaniu...