Strona 1 z 5
[B3Q 2.3 20V 7A]wymiana rozrządu i stuki w napędzie
: 01 mar 2007, 11:33
autor: Quon
cześć, moje pierwsze dwa pytania forum:
1. mechanik ma wymienić rozrząd, czy w tym silniku są jakieś niespodzianki na które trzeba zwrócić szczególną uwagę, czy wystarczy podejść "szablonowo"?
2. niestety podczas puszczania sprzęgła następuje "strzał" na napęd. Przełożenie nie odbywa się płynnie tylko poprzez duże szarpnięcie z różnymi towarzyszącymi odgłosami. Mamy zamiar wymienić najpierw krzyżak i zobaczyć czy jest jakaś poprawa - natomiast po pewnym telefonie dowiedzieliśmy się, że luz może być na absolutnie wszystkim(skrzynia, wał, krzyżak, dyfer, półosie). Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia w tej materii? Jakieś wskazówki?
pozdrawiam
: 01 mar 2007, 13:56
autor: jmm
Z luzem można jezdzic chyba, ze to Cię wkurza. Ja bym zaczął od sprawdzenia mocowań wydechu bo to nagminne, ze wali w półoś
Co do rozrządu to zmień jeszcze łańcuszek pod pokrywą zaworów, który napędza drugi wałek, koszt 35zł.
Do tego jedna rolka i pasek, no i pompa wody.
: 01 mar 2007, 14:10
autor: Quon
dzięki śliczne, o tym łańcuszku nie wiedziałem...
: 01 mar 2007, 14:13
autor: wilu8
Quon pisze:
2. niestety podczas puszczania sprzęgła następuje "strzał" na napęd. Przełożenie nie odbywa się płynnie tylko poprzez duże szarpnięcie z różnymi towarzyszącymi odgłosami. Mamy zamiar wymienić najpierw krzyżak i zobaczyć czy jest jakaś poprawa - natomiast po pewnym telefonie dowiedzieliśmy się, że luz może być na absolutnie wszystkim(skrzynia, wał, krzyżak, dyfer, półosie). Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia w tej materii? Jakieś wskazówki?
ja mam cos takiego tez i jest to wina sprzegla , a brzęczy ci jak puszczasz sprzeglo na postoju ,a przyszłym tygodniu zmieniam spzregło kpl. wiec sie okaże konkretnie co padlo :->
: 01 mar 2007, 14:51
autor: mymaney
wilu8 pisze:...a brzęczy ci jak puszczasz sprzeglo na postoju...
Stawiam na łożysko oporowe

Miałem ten sam objaw, po wymianie spokój

: 01 mar 2007, 14:56
autor: Quon
na ucho i oko laika sprzęgło chyba ok, nic nie słychać bez obciążenia, pracuje bez żadnego odgłosu. Mówiąc szczerze, chciałbym żeby to było sprzęgło, a nie reszta
Napisz jak będziesz po wymianie.
pozdro
: 01 mar 2007, 16:07
autor: jmm
Wejdż pod auto i poruszaj wałem, luz powinein być ok 1cm. No i przy okazji poruszaj wydechem, czy nie wali w prawą półośke :mrgreen:
: 06 mar 2007, 18:34
autor: Quon
krzyżak wymieniony i odrobinkę lepiej, ale praktycznie żadnej różnicy w szarpnięciu. Przymierzamy się do wymiany dyfra i tylnych półosi.
[ Dodano: 2007-03-06, 18:42 ]
mam jeszcze jedno pytanie - skąd idzie sygnał do ABS, z łożyska czy półosi, musimy wymienić jedno łożysko z przodu i jest kłopocik z doborem.
: 06 mar 2007, 18:52
autor: jmm
Ile płaciłeś za krzyżak?
Za nim zaczniesz wymieniac dfer i półosie wymień olej, nasmaruj połączenia wału i przegubów z dyfrem, sprawdz porzadnie mocowanie wydechu i wszystkie poduszki i tulejki w zawieszeniu mostu.
Quattro sie az tak nie sypie, zeby odrazu dyfer i polosie wymieniac.
: 06 mar 2007, 19:28
autor: Quon
Krzyżak do dropsy rzędu 40 pln, kupiony w Focie -
http://www.fota.pl/fota_pl/web/pl/
dzięki za dalsze wskazówki, walczymy dzielnie.
: 09 mar 2007, 19:24
autor: wilu8
no poducha mowa sprzegło tez cisza i spokój
Gaz w B3 2,3 136 Km
: 09 mar 2007, 20:53
autor: goostaw
Witam :->
Mam takie pytanko jak sie sprawuje gaz przy silniku 2,3 136 KM bo słyszałem ze zwykły gaz moze uszkodzic silnik i musi byc sekwencja.
Prosze o pomoc i najlepiej o meila (
gustawsbn@wp.pl )
POZDRAWIAM

: 09 mar 2007, 21:16
autor: nitro20
ktoś naopowiadał ci głupot sekwencji nie zakłada sie do tych silników bo są zasilane wtryskiem mechanicznym!!! Wtrysk elektroniczny jak najbardziej
: 09 mar 2007, 23:13
autor: jmm
nitro20 pisze:ktoś naopowiadał ci głupot sekwencji nie zakłada sie do tych silników bo są zasilane wtryskiem mechanicznym!!! Wtrysk elektroniczny jak najbardziej
Ewentualnie ciągły wtrysk gazu czyli IGS
Ale temat nie ma nic wspólnego z NG, więc kolejny post nie na temat zostanie skasowany!!!!!
[Coupe 7A 2.3 20V Q] Porada rozrząd
: 04 cze 2007, 13:08
autor: Leski
Potrzebuje pomocy
A mianowicie chciał bym uściślić swoją wiedzę
Kompletny rozrząd do tego silnika:
Pasek Contitech
Rolka SKF
Pompa Hepu
Pasek od alternatora
Łańcuszek od 2 wałka
Teraz moje pytanie,
Czy o czymś nie zapomniałem?
Jakiej firmy pozostałe paski?
Jakie numery tych części, tak z doświadczenia, pytam aby przy rozkręconym aucie nie jeździć i wymieniać.
Przy poprzednim aucie posiłkowałem się stroną
RealOem.com może jest coś podobnego odnośnie Audi?
Przykładowe ceny?
Oraz może ktoś polecić jakiś sklep albo osobę sprzedająca części, w dobrej cenie?
Wdzięczny będę za wszelkie sugestie
Pozdrawiam