Strona 1 z 2
[80 B4 2.3 NG] LPG bez silnika krokowego....pomocy
: 26 cze 2008, 21:35
autor: konieczkoo18
Witam. zakupiłem ostatnio audi 80 2.3 z gazem i jak później przyjechałem do kontroli okazało się że został wymontowany silnik krokowy, jeśli ktoś wie w jakim celu mógł zostać wymontowany? Na gazie wolne obroty oki, ostatnio regulowany, a na benzynie nie trzyma równych obrotów. Czy jeśli zamontuje znowu silnik krokowy to wszystko będzie oki?
: 26 cze 2008, 21:54
autor: konieczkoo18
mam reduktor tomasetto
: 26 cze 2008, 22:51
autor: Danek
Po pierwsze przeczytaj ten topic: viewtopic.php?t=9608 - nawiasy kwadratowe to również element TAG-a. Proszę poprawić tytuł wątku!
Po drugie to czy zamontowanie krokowego coś zmieni zależy od co najmniej dwóch czynników, tj. czy sonda lambda jest w 100% sprawna i jaki masz komputerek sterujący LPG. Reduktor ma drugorzędne znaczenie w tym przypadku.
: 27 cze 2008, 15:09
autor: mlodysowa
podepne sie do tematu. wg mnie silnik wymontowano ażeby uzyskac wolne obroty na lpg u mnie jest to samo jak go odłącze to obroty wyreguluje lecz na paliwie bedzie kiszka, walcze już z tymi obrotami 3 miesiąc i chyba pozostaje mi tylko wymiana przeplywomierza, a czy może mi ktoś powiedziec czy sonda ma wplyw na wolne obroty bo podobno jest u mnie uwalona.
: 27 cze 2008, 16:14
autor: konieczkoo18
no moze i masz racje, bo na wolnych obrotach na paliwie to mi tez skakaja obroty nie sa rownomierne.......
: 27 cze 2008, 18:20
autor: Danek
mlodysowa i
konieczkoo18 stan sondy lambda w instalacjach LPG II generacji ma zasadnicze znaczenie w doborze mieszanki, a więc wpływa na pracę silnika. Nie bez przyczyny napisałem wyżej, że sonda ma być 100% sprawna. Jej opóźniona reakcja lub/i generowanie zbyt niskiego napięcia może powodować falowanie obrotów, gaśnięcie silnika, podwyższone zużycie LPG itp. itd. A więc koledzy najpierw sonda do sprawdzenia, z doświadczenia wiem, że po 150 tys. w zasadzie każda sonda nie pracuje już tak dobrze jak nowa i może być powodem mniejszych lub większych problemów. Jeśli sondy u Was nie były wymieniane od początku to radzę najpierw wymienić sondy.
PS.
konieczkoo18, nawias ma być kwadratowy, a nie klamrowy

.
: 27 cze 2008, 18:58
autor: konieczkoo18
no to wymienie ta sonde, oraz sprawdze szczelnosc ukladu dolotowego mam nadzieje ze to pomoze.....
: 28 cze 2008, 20:55
autor: nowy200
Nie sądzę że krokowca wymontowano w celu regulacji wolnych obrotów na LPG.U mnie po odłączeniu krokowego na LPG obroty wskakują na 1800 a na pb falują od 900 do 1200 rpm.
: 28 cze 2008, 22:29
autor: konieczkoo18
kurcze na benzynie jak jest cieply to nie odpali a na gazie odpala, a i na benzynie jak jest cieply to obroty gasna,a na gazie jest wsyztsko oki, a zamienniki moga byc>??? czy lepiej kupic z boscha ta sonde??
: 28 cze 2008, 22:40
autor: nowy200
zamienników nikt z AKP Ci raczej nie poleci.Osobiście wybrałbym NGK.
: 30 cze 2008, 20:09
autor: myszon90
Ja wprawdzie na gazie nie jeżdżę, ale myślę, że znam odpowiedź na Waszą bolączkę....
Tu żadna nowa sonda lambda nie pomoże....
Potrzebny jest Wam przekaźnik rozłączający krokowiec w momencie jazdy na gazie, i włączający go przy jeździe na benzynie......
Te silniki a raczej te wtryski mech. tak mają, głupieją na gazie, ale przy odrobinie chęci można wszystko dobrze ustawić....
: 02 lip 2008, 12:45
autor: konieczkoo18
to taki przekaznik zamontuja w kazdym serwisie co zakladaja gaz??
: 07 lip 2008, 09:55
autor: Katesh2
Myszon90

możesz dokładniej opisać o jaki element chodzi... bo dokładnie mam to samo ... Mam mechaniczny wtrysk niestety na paliwie nie ma wolnych obrotów ( prawie ... ) na gazie jest wporządku i na paliwie i na lpg samochód normalnie się zachowuje ...
I staram się wyszukać każdy temat z tym związany... jak narazie ten temat jest odpowiedni...
: 07 lip 2008, 10:47
autor: Danek
myszon90 pisze:Potrzebny jest Wam przekaźnik rozłączający krokowiec w momencie jazdy na gazie, i włączający go przy jeździe na benzynie.
A że tak nieśmiało zapytam skąd ten przekaźnik ma wiedzieć w jakiej pozycji wyłączyć krokowego? Przecież jeśli będzie wyłączał krokowca w chwili załączenia LPG to raz go wyłączy w pozycji przymkniętej innym razem półotwartej, a jeszcze innym razem; całkiem zamkniętej - wszystko w zależności od warunków jakie w danej chwili panują. Myszon90 proszę Cię rozwiń temat, bo za groma nie potrafię zrozumieć jak to ma rozwiązać problemy użytkowników zagazowanych NG, tudzież innych mechanicznych wtrysków.
: 07 lip 2008, 12:39
autor: myszon90
Danek pisze:myszon90 pisze:Potrzebny jest Wam przekaźnik rozłączający krokowiec w momencie jazdy na gazie, i włączający go przy jeździe na benzynie.
A że tak nieśmiało zapytam skąd ten przekaźnik ma wiedzieć w jakiej pozycji wyłączyć krokowego? Przecież jeśli będzie wyłączał krokowca w chwili załączenia LPG to raz go wyłączy w pozycji przymkniętej innym razem półotwartej, a jeszcze innym razem; całkiem zamkniętej - wszystko w zależności od warunków jakie w danej chwili panują. Myszon90 proszę Cię rozwiń temat, bo za groma nie potrafię zrozumieć jak to ma rozwiązać problemy użytkowników zagazowanych NG, tudzież innych mechanicznych wtrysków.
Z tego co się orientuję, on ma za zadanie całkowicie go wyłączyć....
to taki przekaznik zamontuja w kazdym serwisie co zakladaja gaz??
Każdy elektryk powinien to za grosze założyć, sam przekaźnik ok. 10 zł kosztuje....
Myszon90

możesz dokładniej opisać o jaki element chodzi... bo dokładnie mam to samo ... Mam mechaniczny wtrysk niestety na paliwie nie ma wolnych obrotów ( prawie ... ) na gazie jest wporządku i na paliwie i na lpg samochód normalnie się zachowuje ...
U Ciebie kolego prawdopodobnie jest dziurawa guma od przepływki i stąd łapie lewe powietrze i kłopoty z wolnymi obrotami na benzynie.....