Strona 1 z 1

[80 B4 2.3 NG] wymiana uszczelki pod pokrywa zaworow

: 02 lip 2008, 12:48
autor: konieczkoo18
witam.musze wymienic uszczelke pod kopulka zaworow, i zeby to zrobic musze sciagac z gory taka rzecz co idzie do wtryskow niewiem jak sie to fachowo nazywa:) ona jest polaczona z ukladem dolotowym srubami na imbusy, czy jesli to rozkrece to musze wymienic ta uszczelke co jest na laczeniu???

: 02 lip 2008, 14:25
autor: k44761
konieczkoo18, powinieneś wymienić wszystkie uszczelki, do których się dostałeś.

: 02 lip 2008, 18:10
autor: konieczkoo18
a wie moze ktos jak sie nazywa na uszczelka o ktora sie pytam?? co sie znajduje pomiedzy tymi kolektorami??

: 03 lip 2008, 09:00
autor: foxbat
no to jest po prostu uszczelka w kolektorze dolotowym. kosztuje 13-17zł nowa i na dobrą sprawę za każdym razem jak rozbierasz kolektor, powinieneś tą uszczelkę wymienić na nową.

Z kolei jak będziesz wymieniał uszczelkę pokrywy zaworów, to kupuj gumową(50zł) a nie korkową(15zł)

: 05 lip 2008, 10:31
autor: kojtek
Faktycznie warto zainwestować,dłużej wytrzyma.

: 06 lip 2008, 11:10
autor: konieczkoo18
ale jak bylem w sklepie to mi powiedzieli ze do tego modelu jest tylko korkowa tak mieli napisane w ksiazce, a ja wlasnie czytalem ze tam montowali gumowe. ale moze nie bedzie lala, umnie w okolicy miechanicy nie kazdy chce sie zabrac za wymiane uszczelki bo trzeba caly ten kolektor sciagac....

: 07 lip 2008, 09:44
autor: foxbat
Z całym szacunkiem, ale musisz udać się do innego sklepu i kupić porządną uszczelkę. Korkowe były montowane na początku produkcji NG, potem zostały zamienione na gumowe - gumowe są trwalsze i lepsze - wiem to z własnego doświadczenia.

Wymiany tej uszczelki i uszczelki w kolektorze możesz dokonać samemu. Potrzebujesz garaż, kilka godzin czasu (żeby się nie spieszyć, sączyć piwko i robić fotostory) i zestaw porządnych imbusów do rozkręcenia kolektora (i WD40). Robota jest dość prosta i ładnie idzie, trzeba tylko ostrożnie postępować z tymi wężykami gumowymi żeby ich nie połamać.

JA tej właśnie roboty nie dałybm mechanikom, bo obawiałbym się że coś poknocą z wężykami i ogólnie dolotem - trzeba się z tymi elementami obchodzić delikatnie i cierpliwie.

: 24 lip 2008, 23:47
autor: tomek1982
swięta racja mechani jak mechanik nawet jezeli pojętny to zawsze tylko człowiek a że jest mechanikiem to wiadomo ma wpawe i z tego powodu zawsze cos zapomni mi np jak wymienial paski po zakupie audi pojechalem do mechanika na wymiane rozrządu pasek klinowy i pasek wiarakow no i oczywiscie ze bym nie patrzyl to by mi nie podłączyl zasilania wiatrakow
do czasu do kiedy nie mialem audi powtazalem jezeli sie nie znasz to sam nie rob aale rejestrując sie na tej stronie chyba zmienie zdanie
POZDRAWIAM