Strona 1 z 2
[80 b3 2.3 KV] Temperatura oleju
: 06 lip 2008, 21:52
autor: goliath4
Witam,napewno macie panowie pojęcie jaką temperature powinien miec olej w silniku,gdy jadę dłuższą chwilę powyżej 140km/h temp.na wskazniku wzrasta do 130 stopni celsjusza a czasem nawet wiecej(zalezy od jazdy),gdy zwolnie temp. spada do około 90/100 stopni.Czy to normalne?Z góry dzięki za odpowiedzi.
: 06 lip 2008, 23:27
autor: benek77
Jaką temperaturę powinien mieć olej to nie wiem, ale jeżeli temp. cieczy chłodzącej jest w normie to i temp. oleju jest ok, natomiast wzrost temp. oleju przy wyższej prędkości jest uzasadniony tym, że zwyczajnie silnik pracując z wyższymi obrotami generuje więcej energii czyli ciepła, a olej nie tylko smaruje ale też chłodzi współpracujące ze sobą elementy, więc jeżeli dasz mocniej w palnik, wzrośnie temperatura oleju.
: 07 lip 2008, 08:26
autor: WOJTEK26
U mnie przy normalnej jeździe temp. oleju jest około 70 stopni na autostradzie lekko przekracza ta wartośc, skoro u ciebie sa takie wskazania to moze czujnik temp jest uszkodzony
: 07 lip 2008, 11:55
autor: benek77
WOJTEK26, a czy temperatura oleju nie powinna być wyższa od cieczy, w końcu olej jest pomiędzy współpracującymi ze sobą elementami i odbiera on bezpośrednio ciepło generowane przez silnik, które dopiero później odbiera czynnik chłodzący i jeżeli temp. oleju byłaby 70 stopni to temp. cieczy nie mogła by osiągnąć 90.
: 07 lip 2008, 13:34
autor: WOJTEK26
Ciecz sie bardziej nagrzewa i ze wzgledu na obieranie ciepła z elementów nagrzewajacych sie od komory spalania, w której oleju nie ma a jak jest to spalany i wydalany na zewnatrz. Optymalna temp oleju 70-80stopni
: 07 lip 2008, 14:33
autor: benek77
Niech i tak będzie :mrgreen:
: 07 lip 2008, 19:52
autor: myszon90
Ja jak goniłem z Wawy do Gdańska, na prawdę szybko bo w 2h45min. to jak spojrzałem na zegar temp oleju to też miałem ok 130', normalnie jak latam to nie przekracza 90'
więc wydaje mi się, że Twoja temp jest jak najbardziej OK....
: 07 lip 2008, 20:00
autor: leszek_08
jak bym nie jechał to mam temperature 80 stopni
: 07 lip 2008, 21:30
autor: jmm
Normalnie mam kolo 80-90, jak jade z duza predkoscia dochodzi pod 130
: 07 lip 2008, 21:40
autor: willi
troche dziwnie ponieważ u mnie nigdy nie przekroczyła 80stopni
: 07 lip 2008, 23:23
autor: pajak100
To jest zbędny zegarek. Tam nie ma termostatów oleju ani chłodnic. Jego wskazanie jest nie ważne. On tam jest bo jest ,jako wypełnienie pustki pomiędzy voltomierzem a ciśnieniomierzem które są rzeczywiscie ważne. Ale najważniejszę są kontrolka oleju i temperatury cieczy.
: 08 lip 2008, 10:03
autor: STROKE
pajak100 pisze:To jest zbędny zegarek. Tam nie ma termostatów oleju ani chłodnic. Jego wskazanie jest nie ważne. On tam jest bo jest ,jako wypełnienie pustki pomiędzy voltomierzem a ciśnieniomierzem które są rzeczywiscie ważne. Ale najważniejszę są kontrolka oleju i temperatury cieczy.
Uważam, że ten wskaznik jest dosyc istotny

Nigdy nie zaczynam ostrzej jeździc dopóki temp oleju nie osiągnie 70 stopni. I wszystko sie zgadza u mnie tez nie przekracza 80 stopni przeważnie mam okolo 70 i jak łatwo zauważyc jest to zwiazane z konstrukcja "engina" Proste czterocylindrówki norma to 70-80 a np: v-6 to ok 90. Poza tym jeśli temp oleju wraz z ciśnieniem zaczynają odbiegac od normy to tez jest to wskaźnik zużycia oleju.
Pozdro..
: 08 lip 2008, 21:03
autor: pajak100
Jako wskażnik zużycia oleju bym tego nie traktował, bo skala jest strasznie czytelna
Pomyłka odczytu to około 20st.C , a do tego jeszcze ciągle zmienne warunki zewnętrzne temperatury powietrza. A przecież oleju nie wymienia się co miesiąc :shock: i z dnia na dzień też się nie zużyje. Jedyne sensowne wytłumaczenie wyczucia zużycia oleju to po nocnym postoju pierwszy rozruch i wsłuchanie się w hydropopychacze w pierwszej sekundzie ich pracy :mrgreen:
Jedno jest pewne: najważniejsza kontrolka to ciśnienie oleju. Jeżeli cokolwiek będzie się działo z olejem to tylko i wyłącznie kontrolka.
W autkach wyposażonych w chłodnice i termostat poprzez odczyt tego zegara można sobie dywagować o sprawnosci termostatu i czystości chłodnicy .
: 27 lip 2008, 16:11
autor: goliath4
dzieki chlopaki za odpowiedzi,z tego co piszecie to nie bede sie zbytnio sie tym przejmowal ale bede obserwowal co sie bedzie dzialo,jeszcze raz dzieki!
: 27 lip 2008, 19:09
autor: minon1
WOJTEK26 pisze:Ciecz sie bardziej nagrzewa i ze wzgledu na obieranie ciepła z elementów nagrzewajacych sie od komory spalania, w której oleju nie ma a jak jest to spalany i wydalany na zewnatrz. Optymalna temp oleju 70-80stopni
buuuuuuaaahahahaha - przepraszam, ale temp oleju zawsze jest większa od płynu.
ja nie mam chłodnicy oleju, czujnik sprawny i w TDI mam ponad 110 jak deptam to podchodzi pod 130.