Strona 1 z 1
[B4 2.3NG]duze spalanie
: 16 lip 2008, 22:26
autor: sebson
Witam moze macie jakiegos znajomego ktorego mozecie z czystym sumieniem polecic jesli chodzi o ten silnik,poniewaz ci ktorych ja znam nie dali sobie rady z tym problemem,a mianowicie pisalem niedawno auto spala mi duzo wiecej paliwa niz powinno ok.13-14 przy naprawde spokojnej jezdzie,ma przekroczone spaliny norma ok.3 a ma 9,9 i tak jakby dostawal za duza dawke paliwa,obroty ok nic sie nie dzieje.Dzis zostawilem auto na caly dzien u jednych dzwoni i mowi ze oni ie maja pojecia co to moze byc i najlepiej gdybym auto sprzedal bo to najgorszy silnik w Audi dlatego kieruje pytanie do Was,bo wiem ze od Was napewno sie wiecej dowiem a moze i ktos z Was moglby sie podjac zeby przynajmniej zobaczyc co to moze byc,dzieki za pomoc pozdrawaim sebastian[/code][/quote
: 17 lip 2008, 07:30
autor: foxbat
uszkodzona sonda lambda lub przewody między sondą a sterownikiem mieszanki. Sondę potrzebujesz 3 przewodową z grzałką (zamienniki po ok. 160zł). Wymiana zwykle jest trochę kłopotliwa bo sonda jest zapieczona w gnieździe w wydechu.
Inna sugestia - jeżeli było coś kombinowane w układzie zasilania silnika w paliwo, trzeba dość precyzyjnie wyregulować kilka rzeczy, żeby silnik dobrze działał.
Zmień tych mechaników, bo oni naprawdę nie potrafią jednej z najprostszych usterek zdiagnozować.
Ja miałem w moim aucie średnie spalanie 10.5 na 100.
Na obniżenie spalania pomaga też wymiana filtrów, świec i kabli WN
: 17 lip 2008, 08:59
autor: nowy200
A kto powiedział że 2.3 NG to najgorszy silnik w Audi?Jak pisał kol.foxbat zmień tych mechaniorów. <ok>
: 17 lip 2008, 09:14
autor: sebson
juz zmienilem jeden kolega z forum zgodzil sie pomóc
: 17 lip 2008, 12:05
autor: beice
to jeden z lepszych silników, a co do spalania to zmień sonde a jeżli to nie pomoże to trzeba wyregulować rozdzielacz paliwa.Jest tam taka mała srubka od "wagi" ale to już trzeba pojechać do fachowca. :!:
: 17 lip 2008, 12:52
autor: mlodysowa
[quote="foxbat"]uszkodzona sonda lambda lub przewody między sondą a sterownikiem mieszanki. Sondę potrzebujesz 3 przewodową z grzałką (zamienniki po ok. 160zł). Wymiana zwykle jest trochę kłopotliwa bo sonda jest zapieczona w gnieździe w wydechu.
foxbat ja u siebie założyłem taką sondęhttp://
www.allegro.pl/item396944157_sonda_lamb ... ibiza.html
bo taką mi w sklepie polecili zapłaciłem 110zł na kontroli u gaziarza mi ją sprawdził i mówił że pracuje
a o jakiej ty mówisz jak to jest z grzałką ...
: 17 lip 2008, 16:41
autor: foxbat
to właśnie taka sonda. 3 przewody - 2 do grzania i 1 do sygnału.
: 20 lip 2008, 12:57
autor: bobaskgb
beice pisze:to jeden z lepszych silników, a co do spalania to zmień sonde a jeżli to nie pomoże to trzeba wyregulować rozdzielacz paliwa.Jest tam taka mała srubka od "wagi" ale to już trzeba pojechać do fachowca. :!:
beice ma racje, a sondy nei polecam zamienników tylko oryginał, mi zamiennik wytrzymał 2 miesiące i sie wysrał na rzadko. W dodatku to nie pierwszy raz kiedy sonda-zamiennik okazuje sie kaszaną na krótki okres czasu.
: 21 lip 2008, 17:54
autor: foxbat
co do trwałości zamienników - mi działała przez 2 lata i 24.000km - jak jest dalej - nie wiem bo zmieniłem auto. Ale przez okres użytkowania była parę razy kontrolowana oscyloskopem i dawała bardzo ładny sygnał.
: 21 lip 2008, 19:06
autor: mlodysowa
podepne sie do tematu foxbat a co może byc przyczyna że kiedy odpale autko zimne np rano to obroty rosna aż do 18 rmp.... oraz na lpg obroty bardzo powoli spadają poniżej 20 a nawet praktycznie cały czas sie trzymają tak 13 do 17 rmp dopiero np jak krece kierownicą na postoju (opór przez wspomaganie ) to moge je zbic do 10 rmp i tak zostają do momentu gdy nie prtzygazuje

: 22 lip 2008, 08:47
autor: foxbat
hm... tak jakbyś dodawał gazu zaraz po odpaleniu, nie? ja miałem taki objaw przy nie działającym krokowcu, jak sobie uchyliłem trochę na stałe przepustnicę. Może to być spowodowane np. tym że przepustnica albo zawór regulacji obrotów biegu jałowego nie domyka się odpowiednio.
: 22 lip 2008, 09:57
autor: kreska
2.3 NG R5 to chyba jednak najlepszy wolnossący silnik,
mój ma nabite ok. 500.000 z czego ja zrobiłem jakieś 300.000 przez 10 lat
(wymiana szklanek ok. 250.000 to jedyna czynność wykonana bezpośrednio w silniku,jak każe fabryka)
spalanie miasto max. 10,5l/100km, trasa 6,8-8,5l/100,
właściwie bezobsługowy, żadnych komputerów i innych ble,ble...

: 22 lip 2008, 10:12
autor: mlodysowa
tez tak mi sie wydaje jak by właśnie przepustnica do końca sie nie zamykała :-| jest jakiś prosty sposób aby to sprawdzic.... napewno była podkrecana ta śrubka do regulacji -perzepustnicy na poprzednim przeplywomierzu regulował nia gaziarz bo niemógł złapac wolnych obrotów na lpg. po zmianie przepływomierza ja ją cofnołem do końca że aż słychac takie tykniecie przepustnicy przy zamkniecu