Strona 1 z 1

[2.3NG]problemy z odpalaniem

: 10 sie 2008, 20:16
autor: kooguut
Witam!jakis czas temu nabyłem b4 cabrio z silnikiem 2.3 .ale od jakiegoś czasu mam problemy z odpalaniem:-(tzn z rana samochód pali super ale jak juz go zgasze i próbuje odpalic ponownie to niestety nie chce a jak juz odpoli to obroty są straszne niskie.byłem u paru mechaników i kazdy nie wie co to moze byc.lecz byłem wczoraj u gościa który pracuje w serwisie i grzebał pare godzin przy nim powiedział ze na 100% to nie jest elektryka.przypuszcza za to moze być pompa paliwa tzn ze moze dawac za małe cisnienie albo wtryski:-(prosze pomózcie mi bo juz nie mam sił:-(

: 10 sie 2008, 20:57
autor: ace
Bardzo prawdopodobne że winę ponosi pompa paliwa,więc zacznij od tego ja tak miałem, koszt nieduży warto spróbować <ok>

: 11 sie 2008, 01:01
autor: Krycha
Oj mam to samo i tez wydaje mi się, że pompa paliwa do wymiany.

: 11 sie 2008, 18:04
autor: kooguut
dzięki bardzo za pomoc:-)a mam jeszcze takie pytanie czy sprawdaliście jakos ta pompe czy tak w ciemno ją wymienialiście?

: 11 sie 2008, 22:50
autor: Krycha
Też mnie to ciekawi, ale wydaje mi się, że to przypadki co podałeś to typowe objawy dla kończącej się pompy. Jak kupisz i zmienisz to napisz czy coś pomogło.


Sam się przymierzam do tego, ale jakoś nie mogę się zebrać.

: 12 sie 2008, 11:32
autor: kooguut
dobra dam znac:-)to pewnie juz w ten weekend:-)

: 12 sie 2008, 12:47
autor: k44761
Chłopaki, a to dlaczego pompa paliwa? Jeśli była by to pompa, to odpalanie ZIMNEGO silnika byłoby jeszcze większym problemem, ponieważ elektrozawór modyfikuje ciśnienie w rozdzielaczu i ciśnienie przed rozdzielaczem jeszcze bardziej spada... Poza tym na większych obrotach brakowałoby mocy i słychać byłoby specyficzne "buczenie" przy wciskaniu gazu do oporu.

W ciemno nie ma co wymieniać, należy zmierzyć ciśnienie pompy PRZED rozdzielaczem (nie w rozdzielaczu).
Jak dla mnie do sprawdzenia przede wszystkim czujnik temperatury silnika i ustawienie spoczynkowe tarczy w przepływomierzu.

Wtryski Boscha generalnie są bardzo czułe na wszystkie zanieczyszczenia, nie są też jakoś bardzo niezawodne. Niestety często zdarza się, że pomimo równego ciśnienia na wszystkich wtryskach, mają różny wydatek...

: 15 sie 2008, 11:22
autor: kooguut
tez myslałem ze moze to być czujnik temp.bo nie działał.wymieniłem go i jednak to nie było to:-(będe musiał sprawdzac tak jak pisałes "ustawienie spoczynkowe tarczy w przepływomierzu"szczeze nie wiem o co chodzi ale mechanik będzie wiedział:-)dziędki bardzo za porade.pozdrawiam

: 20 sie 2008, 18:24
autor: topgear68
ja sie przylacze do tematu bo tez mam czasem problemy z odpalaniem NG, ale troche inne no więc do rzeczy:
na zimnym silniku pali na dotyk, gdy jest cieply lub gdy slucham radia troszke dluzej (ale niezawsze) gdy przekrecam kluczyk slychac tylko takie ciche buczenie i po chwili albo zaskakuje albo nie, musze tak kilka razy zrobic i wtedy dopiero pali, sytuacja czesto sie powtarza gdy przejezdzam krotkie dystanse (akumulator dobry) czy to moze byc rozrusznik :?:

: 20 sie 2008, 22:47
autor: k44761
ale mechanik będzie wiedział:-)
- nie liczył bym na to. Po co z resztą jeździć do mechanika, jak na forum jest wszystko opisane? Nie chce się pogrzebać czy nie umiesz odkręcić dwóch śrubek?
Kurde no nie można ze wszystkim jeździć do tych baranów, trochę samozaparcia i wiary w siebie...

: 21 sie 2008, 22:53
autor: kooguut
no tak ale ja naprawde nie mam pojęcia za co mam się wziąs i jak to zrobic:-(

: 21 sie 2008, 23:11
autor: kris0181