Strona 1 z 2

[B4 NG]Problemy z silnikiem i przyspieszeniem.

: 04 wrz 2008, 20:08
autor: Krycha
Witajcie, na początku mówię że przejrzałem całą masę postów na temat mojego problemu i trochę wiem ale chce nieco więcej informacji uzyskać. Od tygodnia jeżdżę tylko na benzynie, gaz odstawiłem narazie do lamusa. I mam problem z autkiem. Otóż silnik strasznie muli gdy dodam mu więcej gazu, jak dodaje mu tak mniej więcej do połowy przyspiesza ok. Wdepnę mu buta na 3/4 lub w podłogę to kicha totalna wogóle zero reakcji na przyspieszanie. Ostatnio sprawdziłem szczelność układu, wszystko poskręcałem i uszczelniłem, krokowca wyczyściłem i problem z obrotami znikł. Ale co do problemu wyżej to nie wiem. Ostatnio wymieniłem filtr powietrza stary był totalnie zajechany. Powiem że trochę się poprawiło, ale to nie to czego bym oczekiwał.

Pozdro i czekam na sugestie.


PS. Aha i zapomniałbym, mam komputer od automatu, a znajomy mechanik mówił mi ze komp od automatu jest inny niż od skrzyni manualnej i może wpływać na wydajność silnika. Nie wiem ile w tym prawdy...

: 04 wrz 2008, 20:33
autor: Dziki
Ja mam co prawda na gaźniku ale jest podobny problem, u mnie to cos z pompa paliwa :roll: ale jezdze na gazie i mi to jakos nie przeszkadza.

: 04 wrz 2008, 23:07
autor: mlodysowa
a czy mółbyś mi powiedziec w jaki sposób czyściłeś krokowca.. bo u mnie jest mały problem z obrotami czasami jest ok a czasmi zawieszają sie na 15rmp i tylko udaje mi sie je zbic w sposób gdy krece kierownicą w lewo w prawo na postoju jak dostaje obciążenie na klimie jak ma obciążenie to jest ok

: 05 wrz 2008, 06:52
autor: Krycha
Benzyną go zalałem na noc i zostawiłem, potem wydmuchałem wszystko powietrze pod ciśnieniem. Węże przeczyściłem szmatą i powietrzem.

: 05 wrz 2008, 08:55
autor: luk_OP_Q89
Jeśli dolot szczelny,krokowca czyściłeś,świece ok,to sprawdz paliwko.Najpierw filterek potem pompe.Jeśli pompa pada to może mieć obniżoną sprawność/wydajność.Po przekręceniu stacyjki posłuchaj(bez kręcenia rozrusznikiem)jak się załączy pompa czy mocno hałasuje. [/code]

: 05 wrz 2008, 08:58
autor: Krycha
Słychać ją dość mocno, być może że jest na wykończeniu. Filtra paliwa nie sprawdzałem jeszcze.

Ale powiem tak, że na gazie też nie ma rewelacji, fakt może być nie wyregulowany. Ale gdy auto przyspieszcza dziwne cykanie słuchać spod maski, nie jest to typowe cykanie dla 5 cylindrowca. Pojawiło się to po tym jak uszczelniłem dolot i wyczyściłem krokowca.

: 05 wrz 2008, 09:43
autor: luk_OP_Q89
Dobrą metodą na lokalizacje cykania stukania i innych brzęczków,jest gumowa rurka/przewód:bierzesz taką rurke ok.0.5metra(najlepiej przezroczysta elastyczna jak do spryskiwaczy czy paliwa) jeden koniec chwyć ciasno w ręke przyłóż do ucha a drugim końcem rurki osłuchujesz podejrzane miejsca.Skoro i na gazie i na benzynce motor się nie wkręca jak trzeba to porblem leży po stronie iskry lub powietrza.Albo po uszczelnieniu dolotu trzeba go wyregulować bo ma inną mieszanke(nie ciągnie już lewego powietrza) albo do weryfikacji ukł.zapłonowy od aparatu po świece.

: 12 wrz 2008, 21:23
autor: Krycha
Panowie i nikt nie pomoże. Tak jeżdżę i nie da się bardzo jeździć :mrgreen: Wciskam gaz do pewnego momentu idzie spoko, ale nagle coś się dzieje i stoi w miejscu, a za chwilę znowu but i obroty w górę. Jak myślicie co to może być? Od czego zacząć? Czekam na jakiekolwiek wskazówki.

Pozdr.

: 12 wrz 2008, 21:34
autor: marcin 855
spróbuj zrobić małe doświaczenie zaklej taśmą izolacyjną rure od wlotu powietrza tak aby połowa otworu była zaklejona tylko musisz to dokładnie zrobić aby taśma do środka nie wleciała i zobacz czy wtedy się poprawi.

: 12 wrz 2008, 21:37
autor: Krycha
Czy mniejsza dawka powietrza ma coś poprawić?

: 12 wrz 2008, 21:39
autor: marcin 855
jak ie spróbujesz to skąd się dowiemy ale mam nadzieje ,że tak

: 14 wrz 2008, 11:51
autor: foxbat
Takie zamulanie może powodować np. czujnik spalania stukowego - może jest felerny. Ale ja sprawdziłbym jak działa ramie przepływomierza i klapa spiętrzająca. Chodzi o to czy tłok w rozdzielaczu porusza sie swobodnie - bo może być tak ze przy większym wychyleniu klapy spiętrzającej tłok się przycina i do silnika dochodzi za mało paliwa.

: 14 wrz 2008, 11:54
autor: Krycha
Ostatnio z ojcem regulowaliśmy tą klapkę, bo się zacinała. teraz chodzi luźno, ale po tej regulacji auto ciężej pali. Muszę je długo kręcić(czasami) by załapał. Nie wiem właśnie czy czy przez to i czy da się tak idealnie wyregulować położenie tej klapki.

Nie wiem teraz od czego zacząć by szukać przyczyny tego i wyżej wymienionego problemu. Chyba pozostaje metoda prób i błędów, bo złapać dziurę w całym.

Pozdr.

foxbat,
Jakbyś miał jeszcze jakieś wskazówki od czego zacząć i co robić dalej to pisz, bo widzę że jesteś zorientowany w NG.

: 14 wrz 2008, 12:04
autor: foxbat
a np. czy robiłeś test kodów błyskowych sterownika mieszanki i sterownika zapłonu? czy masz jakieś błędy?

jeszcze jedna rzecz to filtr paliwa - dobrze wymienić na nowy.

I jeszcze jeden bajer - sitko na pompie paliwa - paprochy mogą je zapchać i może przy dużych obrotach brakować paliwa - wtedy przy szeroko otwartej przepustnicy zrobi się spalanie stukowe no i knock-sensor przytnie ci zapłon.

Jest w dziale download cały poradnik zrobiony przez KorNoLio na temat regulacji przepływomierza - ogólnie istotne jest nie tylko położenie klapy spoczynkowej (1.9mm od krawędzi, tolerancja 0.2mm) ale tez napięcia jakie potencjometr przekazuje do sterownika. Możliwe że np. potencjometr klapy spiętrzającej ma zjechane ścieżki i podaje sterownikowi błędne informacje.

Ściągnij jeszcze SSP 95 - tam masz schemat KE-III-Jetronica i wykresy napięć i oporów czujników

A filtr powietrza jest suchy i nie kapie na niego benzyna z rozdzielacza?

: 14 wrz 2008, 13:43
autor: Krycha
Nie robiłem testu błędów, to nie na moją głowę.

Do filtra paliwa nie zaglądałem, ale myślałem nad jego wymianą jak i nad podmianką pompy paliwa, bynajmniej na próbę, bo z tego co czytałem ona też już powoli może się kończyć.

Filtr powietrza zmieniałem niedawno i nie zaglądałem tam wogóle. Poprzedni nie powiem, że był brudny i nieco wilgotny.