Strona 1 z 1
[Audi B4 2,3 Ng] wyciek płynu chłodniczeg
: 17 lis 2008, 22:53
autor: muzi022
Nie moge go zlokalizować podejrzewam że może to być uszczelka pod głowicą ,mam zamontowany gaz pierwszej starej generacji może to coś przez te stare węże ?? jeśli ktoś wie jak to mam sprawdzić to prosze o pomoc bo dziadek mróz tuż tuż

Audi b4 2,3 NG 1991
_uwaga
: 17 lis 2008, 23:18
autor: DX-man
Skoro piszesz "wyciek", to czemu podejrzewasz uszczelkę pod głowicą ? Wyciek to ubytek na zewnątrz, czyli widać skąd kapie. Jeśli pada uszczelka pod głowicą, to płyn ucieka do cylindrów i wydobywa się przez rurę wydechową zwykle w postaci pary. Opisz dokładniej swoje spostrzeżenia, wtedy coś pomożemy, <ok> .
: 17 lis 2008, 23:30
autor: Ezumaru
Na początek to popraw nazwę tematu wg regulaminu bo temat poleci do kosza zanim pomożemy.
: 17 lis 2008, 23:45
autor: IC69
_uwaga
: 18 lis 2008, 08:07
autor: MORDOR
Jeżeli chodzi Ci o widoczny ubytek płynu w zbiorniczku a nie widać plam wody to obejrzyj dokładnie chłodnicę. Jeżeli jest na niej śniedz kamień lub nalot to oznacza że się poci i nic z tym nie zrobisz , jedynie wymina. Aluminiowe chłodnice po wielu latach użytkowania tak robią.
: 18 lis 2008, 11:20
autor: luk_OP_Q89
muzi022,Najpierw dokładne oględziny wszyskich przewodów układu chłodzenia,dolny wąż od chłodnicy oraz przy ścianie grodziowej wejście na nagrzewnice(w tych miejscach lubi się pocić,okolice obejmy biały nalot światczy o wycieku)ale pooglądaj wszyskie.Biały nalot w dolnej czy bocznej części chłodnicy świadczy o rozszczelnieniu chłodnicy.NG lubi się zagrzać więc ukł.chłodzenia ma co robić.Obserwuj poziom płynu chłodniczego(ile ci go ubywa i jak szybko) jeśli nie zauwżysz wyraznych białych nalotów na przewodach a płynu ubywa to zostaje uszczelka pod głowicą.Szlif głowicy,nowa uszczelka.Warto zajrzeć pod pokrywe po forsownej jezdzie,gdy ukł.chłodzenia chodzi pęłną parą-wtedy możesz łatwo namierzyć wyciek o ile takowy występuje.
: 18 lis 2008, 15:31
autor: Paul Bozzo
Dokładnie jak koledzy Ci tłumaczą,posprawdzaj wszystkie węże,a także czy nie ma wycieku na chłodnicy,ile ubywa płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym i czy wogole ubywa,warto sprawdzic czy płyn chłodniczy nie ma zapachu benzyny co wskazywało by na zużytą uszczelke pod głowica. Bardzo ważne przypatrz sie czy nie cieknie z pompy...ja mialem podobny problem i wlasnie na koncu sie okazało iż wszystkiemu była winna pompa wody, po jej wymianie zero wyciekajacego płynu i nic nie ubywało go również w zbiorniczku wyrównawczym.
Kwestia sporna w takich przypadkach są wszelkiego rodzaju uszczelniacze do chłodnic, czy to w proszku czy wpłynie, jedni uważaja że cos takiego pomaga inni wręcz przeciwnie. Ja osobiście stosowałem taki uszczelniacz w proszku, ale nic nie pomogło, aha i jeszcze jedno jak już ktos sie decyduje na wsypanie takowej "mikstury" radze dokładnie przeczytać na opakowaniu sposob użycia.
pozdrawiam...
: 18 lis 2008, 16:20
autor: muzi022
ok posprawdzam to dzieki ale chcąc troche sprostować mój opis ,napisze o tym iż widziałem dwa wycieki przy wężach idących od miksera myślałem że to pomoze no ale niestety. płynu ubywało i ubywa .Wczoraj jak odkręciłem wąż to z układu wyleciało jakieś 0,5 l a dolewałem 5 dni wcześniej!!!!! masakra nie chc go zajechać.wlałem nowy płyn i weszło około 4 litrów !?!? to możliwe ....więcej nie chce wejść .Co do kolegi Paul Bozzo to pompa wymieniona i nic

.widze że dość widocznie kopci a mechanik mówi że to gaz i kopcić troche bedzie..
: 18 lis 2008, 17:06
autor: luk_OP_Q89
Jak nie masz wycieków i wciąga płyn chłodniczy to pewno uszczelka pod głowicą.Sprawdz stopień sprężania,możesz wykręcić świece i obejrzeć jak wyglądają-dzięki temu zlokalizujesz baniak w który idzie płyn z pod głowicy.Jeśli wcześniej usuwałeś awarie ukł. chłodzenia i autko miało okazje się lekko przegrzać to wydmuchało uszczelke.Po zdjęciu głowicy zobaczysz który baniak jest wypłukany(powieszchnia tłoka i gniazda w głowicy).Głowica do szlifu uszczelka do wymiany.
: 18 lis 2008, 17:39
autor: Paul Bozzo
Na zepsutą uszczelkę może jeszcze wskazywać biała maź, przypominająca smietanke, mleko która pojawia sie w zbiorniczku wyrownawczym płynu chłodniczego, choc może ona też byc spowodowana pozostałosciami po uszcelniaczu w proszku które wypływaja np po całkowitej wymianie płynu chłodniczego.
pozdrawiam...
: 18 lis 2008, 17:43
autor: muzi022
dzieki postaram sie wszystko sprawdzić pozdro