Strona 1 z 1
[2.3 NG]problem z chłodzeniem - dramat
: 22 lis 2008, 21:12
autor: czipsik
Witam.
Sytuacja jest dramatyczna. Dziś w czasie jazdy zauważyłem że temperatura osiągła 100C (dodam że przejechałem niewielki dystans około 4km w mieście w chłodny dzieań około 2C) Zatrzymałem się i zauwżyłem że wyżóca mi płyn ze zbiorniczka i to zimny a nie ciepły:/ Co jest grane?? Wiem że termostat jest ok bo wymieniłem bo miałem wczesniej problemy podobne ale tak nie było jeszcze tak dramatycznie
: 22 lis 2008, 22:19
autor: krzysiekb3
Przede wszystkim napisz co masz pod maseczką i na czym ganiasz (PB czy LPG). Skoro wykluczasz termostat, poza tym po 4 km i niskiej temp i tak by nie zdążył sie otworzyć sprawdź czy ci sie układ nie zapowietrzył, bo jeżeli nie mogła paść pompa wodna. ewentualnie pojeć do warsztatu niech ci sprawdzą czy nie masz dwutlenku w płynie w zeszłym roku koledze passat kipiał w podobny sposób i okazało się że padła uszczelka pod głowicą i gnało w kanał wodny robiąc ciśnienie i buzowało się.
: 22 lis 2008, 22:37
autor: grze
ustalmy jedno: samo wywala Ci ten płyn z układu czy wywala Ci go jak na rozgrzanym silniku odkręcasz korek od zbiorniczka?
jeśli nie odkręcałeś korka, a płyn zaczęło wyrzucac samoczynnie, to sprawdź czy nie masz jakiejś nieszczelności w układzie. nigdzie nie wycieka Ci płyn? sprawdź czy nie kapie Ci z któca znajdującego się z tyłu bloku silnika, z którego wychodzi wąż do nagrzewnicy (nieszczelnośc w układzie powodowałaby powstawanie podciśnienia, które w następstwie zwiększania objętości płynu wraz ze wzrostem temperatury powodując jego wywalanie z układu - układ jest ciśnieniowy)
poza tym to, że wymieniłeś termostat wcale nie oznacza, że jest on sprawny. sprawdź czy węże układy chłodzenia się nagrzewają czy pozostają zimne. jeśli któryś pozostaje zimny, to napisz który.
zakładam, że odpowietrzyłeś układ
czy sytuacja którą opisujesz wystąpiła po jakiejś Twojej ingerencji czy też awaria nastąpiła bez Twojej wcześniejszej ingerencji?
: 22 lis 2008, 22:39
autor: czipsik
Dzięki za radę. Pod maską mam LPG. Jutro z rana sprawdze olej bo dziś kukałem ale były ciemności egipskie więc nie wiele widziałem. Jutro się przyjrzę z rana dokładniej bo dziś olej wydawał się jakiś inny jakby z płynem a rano sprawdzałem stan i był kryształ. Czy jeśli to glowica mogę dojechać do znajomego mechnika dystans 40 km ?
[ Dodano: 2008-11-22, 22:42 ]
Tzn maiłem ten problem więc kupiłem termostat i wymieniłem chodź stary też był dobry. Zalałem plynem w taki sposób żeby mi nie wywalało poniżej min. I było ok tzn około miesiąca do dziś:/
: 22 lis 2008, 22:44
autor: krzysiekb3
Jeżeli miałeś kryształki na miarce to możliwe ci poszedł płyn w olej a auto lepiej odholuj lub zawieź lawetą bo jeżeli to ustrojstwo osiadło na którejś z panewek to przy minusowej temp może ją po prostu obrócić przy odpaleniu i cześć motorku.
: 22 lis 2008, 22:46
autor: grze
jeszcze nie wiadomo czy to głowica. masz jakiś wyciek z uszczelki pod głowicą? to może byc równie dobrze np. uszkodzony korek od zbiorniczka wyrównawczego albo pęknięty króciec zasysający powietrze.
sprawdź też co jest pod korkiem wlewu oleju - czy nie ma białego nalotu. kopci Ci na biało?
jeśli temperatura osiąga takie wartości jak wspomniałeś w takim tempie, to nie powinieneś jeździc autem dopóki go nie naprawisz żeby nie doprowadzic do przegrzania silnika w głupi sposób
pamiętaj o uzupełnieniu poziom płynu w układzie. odpowietrzałeś ukłąd czy tylko nalałeś go poniżej minimum po wymianie termostatu? jeśli nie, to musisz go odpowietrzyc. koniecznie sprawdź czy wszystkie węże układu się nagrzewają. jeśli temperatura będzie zabardzo rosła, to od razu wyłączaj.
a tak poza tym poczytaj sobie ten temat:
viewtopic.php?t=16424&highlight=uszczel ... %B3owic%2A
: 22 lis 2008, 22:53
autor: czipsik
niewiem jak z korkiem jest nie orginalny ale jest już tak kilka lat i nie było wcześniej problemu. co do kopcenia to kopci jest na gazie a holowanie raczej zły pomysł bo auto w automacie

: 22 lis 2008, 22:55
autor: grze
przeczytaj temat, do którego podałem Ci link powyżej. jest tam sporo o odpowietrzaniu układu i skutkach nieodpowietrzenia itd.
: 22 lis 2008, 22:55
autor: czipsik
auto odpowietrzone a wszystkie przewody się grzeją. Jutro odpale i opisze co się dziej i jak. Dzięki chłopaki
: 22 lis 2008, 23:03
autor: krzysiekb3
Na pozycji N można holować.
i coraz gorzej
: 24 lis 2008, 22:40
autor: czipsik
dzis rano odpalam temertaura rosnie osiaga 100C wywala plyn w dodatku zimny przewody do chlodnicy zimne co jest grane

poczym po jakims czasie wszytko ok wszystkie przewody cieple.
A najlepsze jest to ze jak auto jest cieple to mam stan w zbiorniczku wyrownawczym a jak wystygnie to pustka zupelna:/ gdzie si epodziewa ten plyn ?
(??)*
* - nie zgodne z Regulaminem!
: 24 lis 2008, 23:13
autor: IC69
Wymień korek od zbiorniczka.
: 24 lis 2008, 23:35
autor: czipsik
możliwe że to korek chyba bylo by to zbyt proste ;/ próbowałem inne dopasować ale zawsze to samo

: 25 lis 2008, 00:12
autor: Motostacja pl
czipsik pisze:możliwe że to korek chyba bylo by to zbyt proste
Oj, by się kolega zdziwił. Ludziom już takie cyrki z układem chłodzenia się działy że o mało silników nie chcieli przekładać a po wymianie na oryginalny korek (nie jakieś podróby po 5 zł) wszystko ustawało.
: 25 lis 2008, 16:04
autor: grze
jeśli chodzi o ori korek, to pytałem o niego w ASO i cena 60 zł :shock:
pomyślałem, że warto o tym wspomnieć, bo może komuś się przydać ta informacja
