Strona 1 z 2

[90 2.3 NG] Zbyt duże zużycie paliwa.

: 06 sty 2009, 19:03
autor: olech_audi90
Czy to mozliwe ze audi z silnikiem 2.3 na 13 litrach paliwa robi okolo 70 km? :-P
Mam auto od nie dawna i niewiem czy tyle faktycznie pali czy to jest problem rozregulowania silnika jezeli tak to czego moze byc to przyczyna?? :-|

z gory dzieki. <ok>

: 06 sty 2009, 21:30
autor: benek77
Takie spalanie to było by normalne chyba tylko wtedy gdybyś jeździł cały czas z butem w podłodze. Być może padła sonda w twoim aucie, wtedy nawet przy spokojnej jeździe będzie wir w baku.

: 06 sty 2009, 23:13
autor: k44761
Jest to możliwe żeby tyle spalił. Wystarczy trochę go pokatować, albo na przykład nie dogrzewać (krótkie odcinki często).
Generalnie jeśli jeżdzisz normalnie, powinien spalać około 8-9 w trasie i trochę więcej w mieście.
Na początek do sprawdzenia: kody błędów, czujnik temperatury płynu chłodzącego (czarny, na górze przy kolektorze dolotowym), sonda lambda, szczelność dolotu, ustawienie mieszanki śrubką na przepływomierzu, potencjometr przepływomierza.

: 07 sty 2009, 12:14
autor: Kornel
Jak najbardziej jest to dla mnie normalne spalanie dla silnika 2.3, może palić od 8 tocząc się po trasie do spokojnie 17litrów po mieście, przy butowaniu, a jak chcesz to i 18 spali.

: 07 sty 2009, 18:03
autor: olech_audi90
Tak jezeli bym dawal mu caly czas po gazie to zgodzil byl sie ze tyle mogl spalic
ale przy spokojej jezdzie wydaje mi sie to niemozliwe.
Twierdzicie ze moze to byc wina sondy lambda?

: 07 sty 2009, 18:34
autor: Kornel
Możliwe, że to wina sondy. Błędy sprawdziłeś :?:

: 08 sty 2009, 09:19
autor: matula
Witam!
mam podobny kłopot. od kiedy miałem strzał nagle zużycie tak mi podskoczyło że z ok 13l/100km zrobiło się na Pb i Lpg 20litrów. po strzale kopciłem sadzą tak że jeszcze dziś mam na drzwiach czarną plamę.
Piszecie o sondzie więc pomyślałem że ją zakopciłem i to jest efekt, jednak pojechałem na analizator spalin i wyniki są doskonałe a mechanik stwierdził że to ja się mylę bo nie może silnik spalić tyle paliwa i mieć takich dobrych wyników spalin. CO SĄDZICIE O TAKIEJ DIAGNOZIE.
Czytnika błędów nie znalazłem (B4 z 1994) ani pod kolumną kierownicy ani tym bardziej w skrzynce bezpiecznikowej, a VAG podobno nie umie się połączyć z komputerem.
Na razie jeżdże ale czy to się opłaci? no muszę jeździć:)

pozdrawiam i liczę na jakąś podpowiedź bo nie ukrywam dzięki Klubowi parę spraw załatwiłem sobie sam za co wszystkim pomagającym dziękuje :-D

: 08 sty 2009, 10:47
autor: cosmeet
Mi ten silniczek spala:

Miasto (Warszawa - czeste korki):
Zima - 10,8L
Inne pory roku - 10,5L

Trasa około - 8,5L

Potwierdzam opnie przedmówców, że może to być sonda. Ja po kupnie auta w ogóle nie miałem zamontowanej sondy i wtedy to się działo w baku.

: 08 sty 2009, 19:36
autor: olech_audi90
pojade zobacze na diagnostyke na analizator spalin i niech mi powie czy sonda jest dobra czy nie.

Mam jeszcze inny problem. wymienilem olej w silniku i po sprawdzeniu mialem na miarce odpowiedni pomiar. Po przejechaniu okolo 100 km na zimnym silniku poziom oleju podniósl sie do maximum na miarce. Nie wiecie co moze byc tego przyczyna??
dzieki z gory.

: 08 sty 2009, 20:02
autor: nowy200
Po przejechaniu okolo 100 km na zimnym silniku
Przeprasza jak można przejechać taki dystans i nie zagrzać silnika? :lol:

: 08 sty 2009, 20:04
autor: Hołowczyc20
olech_audi90 pisze:Mam jeszcze inny problem. wymienilem olej w silniku i po sprawdzeniu mialem na miarce odpowiedni pomiar. Po przejechaniu okolo 100 km na zimnym silniku poziom oleju podniósl sie do maximum na miarce. Nie wiecie co moze byc tego przyczyna??
a jakiego koloru masz olej :?: jesli jest taki lekko szary to idzie ci płyn chłodniczy do oleju,ale może też być coś takiego,że poprostu benzyna może być w oleju na skutek słabego spalania i jazdy na zimnym silniku,oczywiście jest to dopuszczalne,w małych ilościach.A sprawdzić to możesz poprostu wyciągnąć bagnet i powąchaj olej czy bardzo czuć benzyna.Podkreślam,że może być czuć,ala to tylko troszke.

: 09 sty 2009, 16:14
autor: olech_audi90
olej jest koloru bardziej takiego jak wlalem czyli brązowego :-D

[ Dodano: 2009-01-09, 16:17 ]
nowy200 pisze:
Po przejechaniu okolo 100 km na zimnym silniku
Przeprasza jak można przejechać taki dystans i nie zagrzać silnika? :lol:
Moze zle zformuowalem zdanie. Chodzolo mi ze na krotkich odcinkach przejechalem 100 km na ktorych nie zdazyl mi sie zagrzac. 8-)

: 09 sty 2009, 17:53
autor: grabara 80
Witam
A tak do tego oleju- to po wyciągnięciu bagnetu nie ma na nim jakiejś piany czy coś, albo po ostaniu nie robią sie dwa stany oleju? Albo odkręć korek wlewu i jak tam będzie dużo takiej gęstej piany osadzonej na nim to może to być właśnie wadliwa uszczelka pod głowicą

: 09 sty 2009, 18:12
autor: olech_audi90
Hej pytales czy nie wytwarza sie piana nie nie wytwarza sie zadna piana i nie robia sie 2 stany oleju. nie wydaje mi sie ze to jes wada uszczelki pod glowica. to wyglada wlasnei jakby to benza jakos tam sie znalazla. dzieki za porade 8-)

: 18 sty 2009, 15:37
autor: mieczyk1983
Witam jak kupiłem audi 90 2.3 NG QUATTRO to paliła mi 15-16 litrów na setke po wymianie termostatu i paska rozrządu który był przestawiony o 3 zeby teraz pali mi 12 l/100.