Strona 1 z 1
[2.3 NG}stukanie spod maski, cisnienie oleju?, zawory?
: 28 sty 2009, 07:24
autor: papaj
Witam, mam taki problem, mianowicie jak przegonie autko tak z dwa razy na 2 i 3 do 5500 to pozniej na wolnych obrotach spod maski wyraznie słychać stukot, jak jeżdze tak do 3500 to tego nie ma, wymienione uszczelniacze i szklanki, ciśnienie wd wskażnika na zimnym 5 bar, na ciepłym lekko ponad dwa (przy 950 RPM)
czy może być to spowodowane starym zuzytym olejem? moj sie kwalifikuje do wymiany a słyszałem ze olej jak sie zagrzeje to robi sie rzadszy i pompa moze nie wydalac, jakieś inne sugestie?
: 28 sty 2009, 09:23
autor: luk_OP_Q89
Samoregulatory luzu zaworowego(hydrauliczne zresztą) jak zmienisz oliwke na świeżą i są w dobrym stanie to będzie spokój,jak są już sfatygowane to po wymianie oleju będzie lepiej ale od czasu do czasu się odezwą.Jeśli masz wymienione razem ze szklanicami to myślę że po zmanie oleju będzie ok.
: 28 sty 2009, 09:30
autor: Krycha
Sprawdź dokładnie skąd stuka, bo być może to Vacumpompa.
: 28 sty 2009, 11:03
autor: papaj
AUDI_A6 pisze:Sprawdź dokładnie skąd stuka, bo być może to Vacumpompa.
napewno nie, sprawdzone
: 28 sty 2009, 13:51
autor: foxbat
wymień olej na porządny 10w40 i popatrz co dalej się dzieje... Czasem przy jednym oleju silnik chodzi głośniej a przy innym ciszej...
: 28 sty 2009, 19:02
autor: luk_OP_Q89
foxbat,przyznaje racje mam 350tyś.na budziku z czego ok.15 moich przeszedlem na 15w40 Castrol Magnatec i jest ciszej.
: 28 sty 2009, 19:41
autor: papaj
czyli sugerujecie ze mam zmienic z polsyntetyka na syntetyczny, nie zaszkodzi to silnikowi? nie rozcieknie sie? dodam ze orkiestra gra tylko jak troche przegonie auto
: 28 sty 2009, 22:17
autor: foxbat
Jak się rozcieknie to wymienisz dalej na inny... Ja miałem kiedyś tak: Kupiłem auto z dieslem, w którym był Castrol 15w40. I silnik był mokry od oleju, bo ciekło tu i tam i zużycie oleju było 1l/1.000km(tysiąc km). Więc za namową mechanika zmieniłem olej na 15w40 Shell Rimula i o dziwo wycieki zmniejszyły się bardzo a zużycie spadło do 1l/10.000km (dziesięć tysięcy km).
W 2.3 NG jak go kupiłem to nie wiedziałem co lał poprzedni właściciel, zalałem Shell Helix 10w40 i nie było żadnych problemów ze stukaniem i wyciekami, zużycie też w normie (chyba z 1.5l na 10.000km).
Z tego co kojarzę to 2.3 NG są przystosowane zarówno do 15w40 i 10w40. Ale nie tylko od klasy lepkości oleju będzie zależeć czy silnik bierze / cieknie. Z doświadczenia wiem, że marka oleju też się liczy. Ale to już trzeba doświadczalnie pod dany silnik dobrać
: 29 sty 2009, 06:52
autor: papaj
sory moja pomylka 15 w 40 to przecierz mineralny, a nie syntetyczny, wiec nie ma prawa sie rozcieć, narazie zaleje mobil 10 w 40 i zobacze co i jak