Strona 1 z 1

[2.3 NG] nieszczęsne obroty, nie falują, ale sa nie tak:/

: 16 mar 2009, 20:55
autor: papaj
witam, temat moj troche dziwny, i dla mnie samego zbyt trudny do rozwiązania, mianowicie: auto po odpaleniu ładnie trzyma 1100 i spada na 900, ale po przekroczeniu 50 stopni po odpaleniu trzyma 800 i tak az do ok 80 stopni, potem znow ładnie 900 no i jak sie porządnie nagrzeje to znów 800 i do tego szarpie przy dodawaniu gazu, ktoś wie o co kaman? o falujących obrotach przeczytałem juz chyba wszystko, a moje nie tyle faluja, co w roznych zakresach temp są rozne, ale zawsze rowno trzymają, wymieniłem czujnik dwu pinowy czarny i mam zamiar zabrać sie za czyszczenie dolotu, tylko nie bardzo wiem od czego zacząć
dodam ze mam lpg z blosem, a problem wystepuje i na pb i lpg

: 16 mar 2009, 23:24
autor: Furti
U mnie występuje coś podobnego i przeczyszczenie silniczka krokowego pomaga.Spróbuj i u siebie.Może i tobie pomoże.

: 17 mar 2009, 12:16
autor: matikemk
witam,

Kolega wyżej dobrze podpowiada:
-przeczyść krokowca
-rozbierz dolot(gume łączącą przepływomierz z przepustnicą) i sprawdź czy nie łapie lewego powietrza, porzeczyść dolot - podkreślam iż dolot musi byc idealnie szczelny.
-kolejną rzeczą jaką bym zrobił to sprawdzenie koloru elektrod świec zapłonowych, jeśli jest nie odpowiedni to sprawdziłbym ustawienie mieszanki najlepiej na analizatorze spalin.

PS. Proponuję zrobić te czynności po kolei tak jak napisałem, krokowiec musi być dokładnie wyczyszczony w środku.

Napisz poźniej dokładnie jak po tym wszystkim się zachowuje silnik podczas postoju oraz jazdy.

Pzodrawiam życzę powodzenia;-) ;-)

: 17 mar 2009, 14:18
autor: papaj
ok, więc zastosuję się do waszych sugesti i póżniej opisze co i jak wyszło

: 17 mar 2009, 22:28
autor: kolek
jezeli chodzi o czyszczenie krokowego to podobno najlepszym srodkiem do czyszczenia jest plyn do czyszczenia tarczy hamulcowych..(chyba z mysla o motorach robia takie specyfiki) ja czyscilem benzyna ekstrakcyjna ale efekt byl sredni..teraz sie przymierzam do tego wlasnie plynu :-D radze odrazu utopic w takowym plynie.

: 18 mar 2009, 22:20
autor: oczko69
witam do czyszczenia silniczka krokowego najlepiej uzyc : preparat do czyszczenia gaznikow i przepustnic np.http://moto.allegro.pl/item560018890_cy ... znika.html a jakbys miał dostep do myjki ultradzwiekowej no to by było całkiem super ;-)

: 19 mar 2009, 11:33
autor: papaj
przeczyściłem krokowca, ale niestety, problem nadal nie ustaje

: 19 mar 2009, 16:50
autor: matikemk
Witam ponownie,

Czy wykonałeś dalsze czynności które CI napisałem w poprzednim poście?

Słuchaj taka zmiana obrotów może występować przy pracy silnika, obroty jałowe w tym silniku to chyba jak się nie mylę to zakres od 790 - 900 i to zależy jak obciążony jest silnik.
U mnie w 3A na nie dokładnie wyregulowanej dawce paliwa trzymał wyższe obroty tak 900/950... wyregulowałem zapłon, dokładnie płytkę przepływomierza, oraz dawkę paliwa i teraz trzyma miedzy 850/900...

Pozdrawiam

: 19 mar 2009, 17:41
autor: papaj
no tak trzymal Ci 900- 950 ale rowno, a u mnie przy jednakowym obciązeniu, tylko swiatla i dmuchawa na 1 te obroty w zaleznosci od temp sa rozne w granicach 200 rpm

guma na przepływce szczelna, ale zauwazylem ze jak dodaje gazu i przyłożę ucho do kolektora to jest taki lekki krotki świst, czy to moze wskazywać na nieszczelność na listwie wtryskowej? i na dodatek auto ostatnio spaliło 17,5 lpg na miescie nie przekraczając 4000 rpm, świece są nowe ngk zakladane 4000 km temu, analiza spalin robiona ok 1500 km temu i co2 wyszło w normie tylko lambda troche za wysoka

: 19 mar 2009, 19:36
autor: matikemk
Witam,

To sprawdź w jakim stanie są oringi uszczelniające na plastykowych obudowach od wtryskiwaczy, tam może być nieszczelność... a dalej to nie mam na razie pomysłu, sorry ale mam trochę spraw ostatnio na głowie...

Pozdrawiam

: 20 mar 2009, 12:16
autor: luk_OP_Q89
Najrozsądniej było by podpiąć pod vag-a,zrobisz diagnostyke i masz jasność.
A tak we wasnym zakresie:poza krokowcem,szczelnością dolotu,czujnikami,zerknij na stan ukł.zapłonowego,może kończą się świece(na gazie iskra musi być konkret),kopułka...poza tym spróbju odpiąć sonde lambda(tylko nie uszkodz przewodu,poprostu odepnij na kostce i zobacz czy będzie zmiana).Jeżdżenie na zapchanym filtrze powietrza też nie służy silnikowi ;-)

[ Dodano: 2009-03-20, 12:23 ]
papaj pisze:i na dodatek auto ostatnio spaliło 17,5 lpg na miescie nie przekraczając 4000 rpm
Czy na benzynie też tak siorbie?
Może poprostu leje gazem i trzeba go wyregulować.

Sprawdz gumową rurke między krokowcem a kolektorem dolotowym,w kształcie litery "L"(jak zaczyna pracować ściskać się w takcie rozwijania prędkości obr.przez silnik najprawdopodobniej puszcza).

Mam 90 Q NG i na mieście siorbie ok.14l gazu.

: 20 mar 2009, 14:33
autor: papaj
regulacje gazu robil poprzedni wlasciciel ktory zakladał blosa, zaraz sprawdze ta rurke i dam znac, a swiece, kable wn, kopułka nowe Beru, swiece ngk wszystko ma jakie 5 tys dopiero