Strona 1 z 1

[80 B4 2.3 NG]dziwne zeczy z obrotami

: 16 kwie 2009, 19:57
autor: grzejnik500
witam wszystkich. U mnie sprawa z obrotami wyglada nastepujaca. Odpale silnik, obroty trzyma wrecz ksiazkowe( czy zimny czy cieply pieknie odpala), jak tylko zrobie delikatna przygazowke to spadaja miedzy pierwsza a droga krese od zera :-/ , czasem az tak ze prawie gasnie. I tu ciekawostka, trzyma te za niskie obroty idealnie :?: ( nie faluja). Gdy silnik sie zagrzeje(normalna temp pracy ok 90stopni) to trzyma tak ok 1000-1200 na biegu jalowym (tez trzyma rowniutko nie faluje :shock: ). Bardzo zadko sie nawruci na jakis czas i na jalowym czy tez po dodaniu gazu obroty sa w normie ok 750 obr. :-> .Dodam ze mam LPG w autku. I rzecz ta dzieje sie zarowno na gazie i na Pb. Wyregolowalem ostatnio luz na przeplywce nic to jednak nie pomoglo. Uklad dolotowy powietrza szcze;lny-wymienione weze, guma na przeplywomierzu, uzczelka srodkowa na ssacym kolektorze, oringi gumowe na wtryskiwaczach.Przewody NGK rc-ad 216, kopulka palec swiece zmienione. Czasem tez wystepuje cos takiego, ze gdy dodam wiecej gazu(mocniej depne) to takie wrazenie jakby go zalewalo. O i gdy osiagnie ponad 90 stopni to bywa ze obroty delikatnie faluja. kody wyblyskalem 4-4-4-4 , 0-0-0-0 Czyli nic :mrgreen: . Polowa mechanikow w kielcach gdy tylko zobacza co to za silnik to od razu ucieka i boi sie nawet na niego spojrzec, droga polawa mowi ze ten typ tak ma, a do tej trzeciej nawet juz nie jade :lol: Spalanie na gazie 13l Pb 11l Czy jade 140 i wyprzedzam czy 100 jak dziadek to i tak spali mi kolo 13l, po miescie tez. Wydaje mi sie ze to dosc dziwne Ja zastanawiam sie co to moze byc.
Mysle ze :
1 silnik krokowy (odpiecie kabla powoduje wzrost obrotow niewiem czy to normalne) dziala ale moze juz zle ;-)
2 sonda lambda (z racji wieku i przebiegu tez moze sie kwalifikowac do wymiany)
3 zaplon
4 przeplywomierz.
Tak duzo bylo o falujacych obrotach. Ale u mnie nie faluja tylko raz sa w okolicach 900-1200 RPM a raz ponizej 500 i rowniutko trzymaja . Prosze o pomoc i wyrozumialosc. z Gory wielkie dzieki

: 16 kwie 2009, 20:11
autor: papaj
stary u mnie jest tak samo, tylko ze ma takiej duzej amplitudy bo albo 600 - 700 albo 900 - 1000 wyczyść krokowca dobrze i porządnie wyreguluj skład mieszanki na analizatorze spalin, może coś pomoże u mnie pomogło w nie wielkim stopniu ale już jest przynajmniej wolne obroty są na poziomie akceptowalnym

: 16 kwie 2009, 20:37
autor: Kornel
Do sprawdzenia, ustawienie składu mieszanki, sonda lambda, potencjometr przepływomierza i czujnik temperatury.

: 16 kwie 2009, 21:30
autor: grzejnik500
chodzi o ten 2 pinowy czujnik temperatury? 4 pinowy z tego co sie orientuje jest od zegarow

: 17 kwie 2009, 07:51
autor: Kornel
grzejnik500 pisze:chodzi o ten 2 pinowy czujnik temperatury? 4 pinowy z tego co sie orientuje jest od zegarow
Tak.

: 18 kwie 2009, 16:33
autor: Mabrothrax
Czy ten potencjometr będzie pasować do 2.0 dohc 16v ? bo mam ten sam problem :/

http://allegro.pl/item598496212_czujnik ... _fiat.html