Strona 1 z 1

[80 Cabrio 2.3 NG] Dymienie na czarno, gaśnięcie na zakrętah

: 17 kwie 2009, 17:36
autor: karolpuszkarski
Uff, bez problemów autko pokonało trasę około 200km, wcześniej dymiło nie trzymało obrotów itp ale dzisiaj rano przed wyjazdem miód malina... Odpalam autko a ono ładnie mruczy trzyma około 1100 obrotów, ciśnienie oleju 5 bar aż się zdziwiłem... Trasa bezproblemowo ale kłopoty ponownie zaczęły się w mieście gdy przekroczyłem magiczny próg 90 stopni... Znowu wahanie obrotów między 600 a 900 i dymienie tylko teraz gdy nawet złapie te 1000obrotów to i tak dymi, z tym że mniej, natomiast ciśnienie oleju około 2 bar więc kiszka... A i jeszcze coś dziwnego czyli gaśnie po przejechaniu zakrętu?! No ręce opadają;] W baku jest przynajmniej 10 litrów paliwa czyli raczej mało no ale myśle że to chyba nie tego wina...

: 19 kwie 2009, 11:40
autor: tokarka606
To że zgaśnie ci na zakręcie to wachania położenia płytki przepływomierza a nie ilości paliwa w zbiorniku.Jak pisałeś samochód długo stał,K-jet to dość skomplikowana maszyneria i jest tam dużo ruchomych części i styków elektrycznych.Proponuje krok po kroku wszystko rozbierać i czyścić a w szczególności styki no i sprawdz bezpieczniki i ten zawór o którym ci mówiłem.Ciśnienie oleju też może być zafałszowane te czujniki też nie są wieczne.
P.S. Mam nadzieje że olej zmieniłeś przed uruchomieniem.

: 21 kwie 2009, 14:03
autor: Kornel
Czarny kolor dymu wskazuje na bogatą mieszankę, nie spala ci więcej paliwa :?:

: 22 kwie 2009, 20:20
autor: karolpuszkarski
no niestety olej wymieniłem po uruchomieniu silnika i po zauważeniu niepokojących objawów... rozbiorę kajetana (K-jet) i zobaczymy co tam słychać;]