Strona 1 z 1
[B4 NG] Przegrzewanie silnika oraz ubytki płynu chłodniczego
: 29 maja 2009, 21:10
autor: piiiter
posiadam audi 80 B4 2.3 benzynka. I mam problem a mianowicie. Autko od ok 2 tygodni zaczęło się strasznie grzać oraz gdzieś znika płyn chłodniczy. dolewam go jakoś co 2 dni. Poza tym coś zaczął kopcić na biały kolorek. Staram się teraz jeździć strasznie ostrożnie bo nie wiem co to jest , ani jaka jest tego przyczyna

z autkiem rozpoczęły się problemy gdy dałem do mechanika.
Podejrzewam ze być możne chłopaki przegrzali mi silnik
Proszę zapoznać się z zasadami tytułowania tematów i stosować tagi!
Stosowanie wielu znaków interpunkcyjnych pisanych po sobie jest niezgodne z regulaminem.
: 29 maja 2009, 21:13
autor: misiek440
odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy niema "masla" pod spodem. Czy czasem nie idzie ci woda do oleju?? lub woda ucieka odrazu do cylindra ale tego juz nie dojrzysz aczkolwiek mozesz wyciagnac swiece i zobaczyc jak sa okopcone.
Posiadasz podtlenek LPG??
(podejrzewam że woda jest w oleju)
i zastosuj sie do regulaminu forum - popraw tagi
przepraszam za pisownie klawiatura mi padla i nie mam alta i polskich znakow
: 29 maja 2009, 21:15
autor: Garo
Zobacz czy termostat dobry, przy jakiej temperaturze się otwiera, jeżeli się otwiera;)
No i jednak nawet tak jak kolega mówi może być woda w oleju.
: 29 maja 2009, 21:17
autor: piiiter
Korek odkręcałem i wszystko jest ok nie ma masła. Olej jest czyściutki
Z termostatem także jest wszystko ok......
nie posiadam gazu adi jest w benzynie.
: 29 maja 2009, 21:20
autor: Florek
A co robiłeś u wspomnianego mechanika?
: 29 maja 2009, 21:21
autor: misiek440
Odkrec jeszcze swiece o zobacz w jakim sa stanie nie powinny miec nagaru ani oleju ani byc mokre powinny byc ladnie okopcone
: 29 maja 2009, 21:23
autor: piiiter
Były wymieniane amortyzatory, olej wraz z filtrem paliwa i oleju.
Nie wspomniałem wcześniej... Po oddaniu autka od mechanika było przejechane ok 200 km ,
Moje przeczucia dążą do pękniętej uszczelki pod głowica bądź głowicy :roll:
: 29 maja 2009, 21:23
autor: misiek440
Sprawdz czy czasem po nagrzaniu i przekazowaniu nie wywala ci wody spod korka od zbiorniczka wyrownawczego.
: 29 maja 2009, 21:25
autor: piiiter
Nie. Nie wywala mi wody spod korka od zbiorniczka wyrownawczego.
: 29 maja 2009, 21:26
autor: misiek440
piiiter pisze:
Moje przeczucia dążą do pękniętej uszczelki pod głowica bądź głowicy :roll:
Mi tez chodzi takie cos po glowie
i skoro twoj mechanik jezdzi sobie twoim autem podczas naprawy 200km to go zmien lepiej
a olej byl wymieniany na taki san czy noze rzadszy ???
: 29 maja 2009, 21:29
autor: piiiter
Olej był wymieniany na ten sam co byl czyli polsyntetyk ....
: 29 maja 2009, 21:38
autor: misiek440
w sumie to kończą mi się pomysły ale obstawiałbym uszczelke pod głowicą tak jak ty. może woda idzie bezpośrednio do cylindra :cry: . Może niech sie większy zjadacze Audi wypowiedzą <ok>
: 29 maja 2009, 21:39
autor: piiiter
Tak to prawda chetnie wyslucham ich opini

: 29 maja 2009, 21:59
autor: grze
Autko od ok 2 tygodni zaczęło się strasznie grzać
a czy włącza Ci się wentylator od chłodnicy?
Ile pokazuje wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej na zegarach?
misiek440 pisze:może woda idzie bezpośrednio do cylindra :cry:
Aby to sprawdzić wykręć świece i zobacz czy któraś nie jest mokra od płynu do chłodnic.
Poza tym odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy nie ma on od spodu białego osadu. Wyjmij też bagnet od oleju i obejrzyj go pod tym kątem.
Sprawdź czy nie ma gdzieś wycieków płynu chłodniczego - zwłaszcza plastikowy króciec z tyłu głowicy. Sprawdź czy nie ma tam białego osadu po płynie.