Strona 1 z 1
[B3/NG] Problem z nadmierną temperaturą.
: 02 cze 2009, 18:32
autor: wojtek1308
witam kupilem wczoraj audika 90 (benzyna) 2.3 poj... No i sie okazało ze nie wszystko jest tak ładnie jak sie zapowiadało

. Dzis okazalo sie ze w trakcje jazdy po miescie temperatura silnika dochodzi nawet do 101-104 stopni celcjusza :evil: ... Nie mialem nigdy audi więc pytam was panowie czy to mozliwe zeby wszystko było git przy takiej temp.? moze wy mieliscie podobne przygody jak tak to prosze dajcie jakies wskazowki ... Osobiscie podejrzewam uszczelke pod głowicą

:evil:
Zapoznaj się proszę z regulaminem i nazywaj poprawnie tematy.
: 02 cze 2009, 19:03
autor: siwusek216
Dlaczego uszczelkę? Znika płyn lub dmucha kompresja do zbiornika albo pojawia się w nim olej? Wydaje mi się ze temperatura jest normalna, bodaj przy takiej powinien włączać się 2-gi bieg wentylatora.
: 02 cze 2009, 21:34
autor: wojtek1308
No niestety własnie znika ten płyn jak sie gazu dodaje

a następnie albo go wyrzuca( jak odkręce korek ) lub zaczyna strasznie bulgotac w zbiorniku ... Hmmm... 2-gi bieg wentylatora?? mi sie jeden tylko włącza to moze poprostu zle odczytuje wskaźnik temperatury?? strzałka temperatury stoi na pion lub nawet troszke w prawo

ale płyn łyka

A znasz moze dobry zakład gdzie mi mogą to zrobic lub dobrze sprawdzić ;>?
Własnie temp w wysokosci 100 mam ciągle nie w korkach ...
: 02 cze 2009, 22:29
autor: meir
jak znika to raczej uszczelka a 100 stopni to żadna tragedia
: 02 cze 2009, 22:32
autor: wojtek1308
no własnie tylko ja 100 stopni mam 5 minut na wolnych obrotach od odpalenia tak winno być ;>?
: 02 cze 2009, 23:46
autor: łapa
No raczej nie powinno być bo 100 stopni i sie woda gotuje a sprawdzałeś termostat
: 03 cze 2009, 00:03
autor: trevor
1. temperatura wody w silniku 2.3 NG śmiało może dochodzić do 110 C ale rzadko ją osiąga jak jest wszystko ok
2. przede wszystkim sprawdź trójnik - najczęstsza przyczyna uciekania płynu chłodniczego
3. sprawdź czy jak temperatura rośnie to włącza się wentylator
: 03 cze 2009, 00:32
autor: Leszek
Sprawdź czy termostat jest ok. Czy chłodnica cała robi się gorąca i czy wentylator się załącza.
Znajomemu silnik też szybko się grzał jak miał termostat zepsuty. W skutek czego poszła mu uszczelka pod głowicą.
Moja NG jeszcze nigdy nie miała 100 stopni (przeważnie mam około 90-94 stopni), ale tak jak koledzy piszą to w tych silnikach jest w miarę normalne.
: 03 cze 2009, 05:58
autor: Selfish
wojtek1308 pisze:niestety własnie znika ten płyn jak sie gazu dodaje

a następnie albo go wyrzuca( jak odkręce korek ) lub zaczyna strasznie bulgotac w zbiorniku
Mój Padre miał tak samo w ABT.
wojtek1308 pisze:Osobiscie podejrzewam uszczelke pod głowicą

:evil:
Obawiam się, że masz racje.
wojtek1308 pisze:temperatura silnika dochodzi nawet do 101-104 stopni celcjusza
Moim zdaniem termostat.
Ewentualnie (bardzo ewentualnie

)sprawdź czujnik bo może masz walnięty/nieoryginalny. Ja u siebie nie moglem dojść ładu z wskazaniami temperatury ( pie.......ni fachowcy :evil: ) i teraz mam zrobiony patent ze pokazuje tak 5 stopni za dużo, może też tak masz?
Pozdrawiam
: 03 cze 2009, 09:00
autor: wojtek1308
Dzieki koledzy posprawdzam jak mowicie i dam znac co dalej
[ Dodano: 2009-06-03, 09:03 ]
" 2. przede wszystkim sprawdź trójnik - najczęstsza przyczyna uciekania płynu chłodniczego "
a moglbys pryblizyc gdzie ten trojnik sie znajduje?
: 03 cze 2009, 11:23
autor: trevor
: 03 cze 2009, 11:43
autor: luk_OP_Q89
wojtek1308,NG ma tendencje do grzania,a to co pokazuje wskaznik jest wartością przybliżoną.Zanim stwierdzi się uszczelkę pod głowicą wypadało by weliminować możliwości ubytku płynu(wycieki) trójnik,połączenia na opaskach-wszystkie(dolny chłodnicy i wejście/wyjście z nagrzewnicy lubią się pocić) sprawdz górny wąż chłodnicy czy termostat pracuje czy się otwiera.Sprawdz też czy układ nie jest zapowietrzony bo wtedy też się grzeje.
W ukł.chłodzenia powinien być płyn a nie woda,płyn ma wyższą temp.wrzenia niż woda.
Układ chłodzenia pracuje pod ciśnieniem więc nie widze sensu do odkrencania korka na pracującym silniku...
: 04 cze 2009, 13:34
autor: wojtek1308
termostat wymieniony;P temperztura nie przekracza 102st.
dzieki wszystkim

: 21 sie 2009, 09:06
autor: stock
Witam.Podepnę się pod temat bo już sam nie wiem co się dzieje u mnie z temp. silnika.Zacznę od początku.Jakieś 2 miesiące temu jadąc po miescie wyrwało mi górnego węża z chłodnicy,wiadomo cały płyn wyciekł.Dodam ze wskaznik temp pokazywał wtedy jakies 92 st.Scholowałem go do mechaniora ten wymienił termostat i okazało się że silnik sie grzeje a nie włączają sie wentylatory i wyrzuca płyn.Wymienił czujnik went na chłodnicy i dalej to samo.Żeby mieć pewność kupiłem pompę od kumpla i nową chłodnice.Niby teraz jest wszystko ok ale w miedzy czasie zegary przestały pokazywac temp silnika więc wymieniłem czujnik temp i dalej raz pokazuje raz nie.tylko jak pokazuje to ok 95 podczas jazdy a przy 100 włącza się pierwszy bieg wentylatora.Wcześniej temp oscylowała pomiędzy 90 - 95 i teraz nie wiem czy żeczywiście jest taka temperatura czy przekałamanie czujnika.Dodam jeszcze że chciałem wymienic regulator napięcia w zegarach i po wymianie poziom paliwa i temp były większe niż na tym poprzednim , temp pokazuje ok 110.Wydaje mi się że jakby rzeczywiście była taka temp to wyrzuciło by płyn.Może ten regulator daje większe napięcie bo jest troche większy niż tamten.Nie można na nim odczytać żadnych parametrów.
Mój silnik to ACE z LPG