Strona 1 z 1

[80 B4 2.3 NG]Falujace obroty

: 10 kwie 2007, 22:10
autor: janusz22
witam mam mały problem z obrotami!! np dojeżdżam do skrzyżowania i wrzucam na luz a obroty wtedy zaczynają wariować w granicach od 400 do 1300 a po chwili samochód gaśnie ale to tez nie za każdym razem, wymieniłem moduł zapłonu i komputer od wtrysku i dalej to samo krokowy działa bo sprawdzałem nie mam pojęcia co to może jeszcze być.

: 10 kwie 2007, 22:25
autor: Motostacja pl
Radzę urzyć opcji "szukaj" i wpisać "oroty" albo "falujące obroty" bo temat ten na forum był juz poruszany wielokrotnie. To chyba zresztą najczęstrzy temat na tym forum.

: 10 kwie 2007, 23:11
autor: Oofol
Jak dzieje ci się to na zimnym i na ciepłym silniku to na 100 "lambada" (sonda lambda).

: 11 kwie 2007, 00:05
autor: janusz22
wiesz może jak sie sprawdza lambdę???

: 11 kwie 2007, 00:18
autor: Motostacja pl
Sonda lambda (zwana również sondą tlenową) wkręcona jest w rurę wydechową przed katalizatorem.

: 11 kwie 2007, 10:41
autor: WOJTEK26
Zacznij od sprawdzenia szczelności całego ukł ssącego mechaniczne wtryski są bardzo czułe na tym punkcie

: 11 kwie 2007, 14:14
autor: Kornel
Bardzo dokładnie sprawdź szczelność całego układu ssącego. Od tego trzeba zacząć a jak nie to będziemy myśleli dalej.

: 11 kwie 2007, 17:55
autor: foxbat
i jeszcze zrób test kodów migowych - może któryś z czujników jest uwalony albo nie działa jakiś stycznik przy przepustnicy

: 12 kwie 2007, 07:05
autor: janusz22
zrobiłem test kodów pokazało mi 4 razy 4 to chyba oznacza ze nie rozpoznało błędu????

: 12 kwie 2007, 07:12
autor: PABLO
A jak ten test zrobić?

: 12 kwie 2007, 20:17
autor: foxbat
zrobiłem test kodów pokazało mi 4 razy 4 to chyba oznacza ze nie rozpoznało błędu????


to znaczy że sterownik mieszanki nie ma błędów. ale to znaczy też że nie zdiagnozowałeś jeszcze sterownika zapłonu. w książce dietera korpa "reguluję i naprawiam Audi80" jest procedura dość dokładnie wyjaśniona. - po wywołaniu kodów błyskowych sterownika mieszanki znów zwierasz styki na co najmniej 4 sekundy i wtedy odczytujesz kody se sterownika zapłonu. jak nie ma w nim błędów powinien dać kod 0-0-0-0

A jak ten test zrobić?
potrzebujesz testera kodów migowych (można zrobić samemu - trochę kabla jakiś stycznik i dioda) no i musisz jeszcze wyczaic gdzie u ciebie jest złącze diagnostyczne - zwykle jest przy bezpiecznikach lub przekaźnikach) Tak jak pisałem wyżej - co i jak jest dokładnie wyłożone w książce dietera korpa - do ściągnięcia z www.centrum.audi80.pl jako plik .pdf 53MB