Strona 1 z 1

[B3 2,0 PS + LPG] Chodzi na 3 gary,a iskra jest.

: 02 lip 2009, 03:03
autor: Florek
Panie i Panowie, jak w temacie... <buu>
Silnik chodzi tylko na 3 gary, 2 gary od strony kabiny nie dają znaku życia. Nie ma znaczenia, czy Pb, czy LPG - jest to samo.
Instalacja I generacji :evil: - raczej wyklucza wadliwość pracy wtrysków...
Wymieniona kopułka, palec, świece - iskra jest taka, że konia ubija w galopie...jednakże po odpięciu fajki przewodu WN na wspomnianych 2 garach różnica pracy żadna.
Nie ma wody w oleju ani oleju w wodzie, nie grzeje się ponad 95 st, żadnego pukania, stukania z silnika, nic.
Czasem dochodzi ze strony tych niedziałających cylindrów dźwięk podobny do cykania, coś tak jakby iskra gdzieś bokiem latała.
Otwierałem maskę w nocy i nie widać żadnych objawów wadliwej instalacji WN.
Z desperacji upiłem Szwagra (ale tak, że jeszcze kontaktował) i przy pracującym silniku kazałem mu przemacać przewody od cewki aż do ostatniej świecy - nic go nie kopło :oops:
Będę wdzięczny za jakąkolwiek sugestię. Z góry dzięki.

: 02 lip 2009, 06:31
autor: arkadia
Witam, jezeli kolego iskre masz na swiecach to musisz sprawdzic kompresje bo jest mozliwe za masz zawory wypalone i w takim przypadku tez nie bedzie autko chodzilo . Zacznij od pomiaru kompresji :). Pozdrawiam .

: 02 lip 2009, 23:53
autor: Florek
Ok dzięki kolego, od tego zacznę. <ok>

: 05 lip 2009, 10:07
autor: Ezumaru
A nie zalewa Ci tych dwóch cylindrów paliwem ? Bo skoro jest iskra, a nie pracują to może oznaczać że paliwo do nich nie dochodzi. Sprawdził bym przewody paliwowe i wtrysk czy wogóle Pb dochodzi do cylindrów. Jak wiadomo mechaniczny wtrysk nie lubi się za bardzo z LPG więc może tu leż problem ?

: 05 lip 2009, 23:30
autor: Hawker
stawiam na wtrysk

: 06 lip 2009, 10:38
autor: rycho
Hawker pisze:stawiam na wtrysk
wtrysk nie ma nic do tego przeczytaj temat od początku.

sprawdz kompresje jak kolega arkadia wyżej radził. ( w najlepszym wypadku wypalone zawory a w najgorszym głowica do remontu + tłok itd. sprawdzenie kompresji wszystko Ci powie)

: 06 lip 2009, 11:38
autor: serial28
Witam. tak jak koledzy pisali trzeba sprawdzić kompresje.Jeśli jest mało to wtryśnij ok 100 oleju i zobacz jaki jest efekt. Jeśli kompresja wzrośnie to pierścienie do zmiany jeśli nie to prawdopodobnie problem tkwi zaworach.niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę :-)

: 11 sie 2009, 00:40
autor: Florek
Sory za zerową aktywność, ale byłem na wakacjach tam, gdzie nie ma neta... :-P
W międzyczasie wszystko się wyjaśniło - przyczyną była wypalona wyrwa między czwartym a piątym garem w głowicy... :cry:
Głowica poszła do remontu - spawanie, planowanie, wymiana uszczelniaczy i prowadnic zaworów, samych zaworów - zabolało kieszeń, ale przynajmniej wiem, co mam :roll:
Jeżdżę czas jakiś, tak ca 1,5 tys km i jak na razie wszystko ok, zobaczymy jak będzie...
Dzięki wszystkim za udzieloną pomoc, temat do zamknięcia.