Strona 1 z 1
[B4 2.3 NG] Ubytki oleju ...
: 13 lip 2009, 08:34
autor: loco_grchw
Witam koledzy. Szukam porady, moja Andzia posmakowala ostatnio oleju...mam widoczne ubytki oleju ,ale zaznaczam że nie wycieka nigdzie wszystko szczelne itp.
Przez 6 miesiecy zrobiłem 10tys km samochod polknal jakies 1,5L/2 oleju :cry: .
Obecnie autko jezdzi na oleju Castrol GTX 5w40.
Mam pytanie czy moze pomoc przeskok na minerał? Czy lepiej nie kombinowac ?
Pozdrawiam i licze na jakas pomoc
: 13 lip 2009, 09:42
autor: Easyrider
Po pierwsze:
Czy ten olej jest odpowiedni do tego typu silnika? Nie miałem nigdy NG, ale do PM czy ABK nie lejemy 5W40 bo producent nie zaleca. 15W40 minerlany lub semisyntetyk 10W40, zwłaszcza na zimę.
Po drugie:
Ubytek oleju 0,2l / 1000 km to tyle co nic. Wg książki Dietera Korpa norma to max 1,5l/1000 km. Mój stary PM 1,8 brał 0,4-0,5l/1000km, z tym że on go raczej gubił (był mokry od dołu).
: 13 lip 2009, 10:08
autor: Motostacja pl
Easyrider pisze:15W40 minerlany lub semisyntetyk 10W40, zwłaszcza na zimę.
Minerał to nie jest dobre rozwiązanie na zimę, a właściwie to tragedia. Przy dużych mrozach zrobi się gęsty jak kisiel.
loco_grchw pisze:Przez 6 miesiecy zrobiłem 10tys km samochod polknal jakies 1,5L/2 oleju :cry:
To nie jest aż tak dużo. Jeśli przy okazji trochę mu deptałeś to mógł tyle wziąć, zwłaszcza że pewnie uszczelniacze zaworowe nie co już puszczają.
Czy auto kopci?
: 13 lip 2009, 10:34
autor: loco_grchw
Nie wlaśnie nie kopci :evil: a fakt ze troche deptalem (ale nigdy na zimnym silniku)
Hm chyba zmienie teraz olej na polsyntetyk poprostu
: 13 lip 2009, 10:42
autor: Motostacja pl
loco_grchw pisze:Nie wlaśnie nie kopci :evil:
To ja bym się aż tak bardzo nie przejmował. Gdyby brał 1,5/2l na 1000 km to była by tragedia, ale 0,15/0,2 na 1000 km to jeszcze nie tak źle.
: 13 lip 2009, 11:01
autor: loco_grchw
Ok dziekuje za odpowiedz. Czeka mnie teraz wymiana oleju. Zmienie na 10w40 pojezdze i zobacze czy nadal bedzie ubywalo.
Pozdrawiam. Temat mozna zamknac
: 13 lip 2009, 11:14
autor: luk_OP_Q89
loco_grchw, ubytek o którym wspominasz nie jest jakąś tragedią i świadczy o dobrej kondycji silnika,można go spokojnie uznać za zwyczajne zużycie eksploatacyjne.Też mam NG.
Na twoim miejscu przeszedł bym na 10w40 i tyle.