Strona 1 z 1

[2.3 NG B4] Problem z ukł. wydechowym

: 24 lip 2009, 23:55
autor: zakwapl
Witam, dwa dni temu wywaliłem katalizator i zamontowali mi w jego miejsce strumienice. Po przejechaniu kilku kilometrów zaczęło mi coś piszczeć. Ten odgłos pojawia się przy nawet lekkim szarpnięciu auta,najczęściej przy zmianie biegów.Jadąc na biegu i puszczając gaz również to słychać lecz nie tak bardzo.Byłem u mechanika i powiedział mi że niby przed katalizatorem gdzie jest łączenie pierwszej z drugą rurą są trzy śruby razem ze sprężynkami. I niby te sprężynki są powyrywane i te śruby są pognite.Powiedział mi również że niby są jakieś zestawy naprawcze do tego, ja o nich nic nigdy nie słyszałem. Jest możliwe że jazda z taką usterką może spowodować pęknięcie rury?A może to jeszcze coś innego.Strasznie ten odgłos jest wkurzający.

Pozdrawiam

: 25 lip 2009, 08:32
autor: grzesiek79
mechanik powinien podejść do sprawy fachowo. spi.....lił i teraz gada że to jakieś sprężynki. szuka dodatkowej kasy :evil:

jak masz możliwość skorzystania z kanału sprawdź sam z którego miejsca wydobywa się ten odgłos

istnieją takie pierścienie/oringi musiałbyś podskoczyć do jakiegoś sklepu czy warsztatu gdzie spraedają tłumniki i tam się zorientujesz

: 25 lip 2009, 08:54
autor: luk_OP_Q89
zakwapl, faktycznie jest tam połączenie na śrubach z podłożonymi sprężynami.Najlepiej wymienić śruby i sprężyny jeśli je korozja przeżarła.Czasem wystarczy zrobić podkładki pod sprężyny aby nie latało i piszczało.
Jutro dam ci znać jak stoję z czasem coś wymyślimy ;-)

: 25 lip 2009, 10:09
autor: hopek03
ja u siebie nie mam żadnych sprężyn tylko mam skręcone śrubami a pomiędzy tymi dwoma rurkami jest taki pierścień dwustronnie stożkowy i on uszczelnia układ w tym miejscu miałem też piszczenie okazało się że poluzowały się owe śruby dokręciłem i jest spokój ale jeśli u ciebie są one skorodowane to proponował bym zakupić nowe i wymienić można kupić obojętnie gdzie tylko o większej wytrzymałości na przykład( 8.8)ja u siebie też je wymieniałem gdy kat wywalałem sprawdzony sposób i podkreślam że u mnie fabrycznie nie było sprężyn morze jakiś wyjątek nie wiem.

: 25 lip 2009, 10:21
autor: luk_OP_Q89
hopek03 pisze:pierścień dwustronnie stożkowy
Większość problemów z "piszczeniem" w układzie wydechowym(niezależnie od auta) to ten pierścień uszczelniający lub mocowanie.Podobnie jak metaliczne brzęczenia za które odpowiadają osłony termiczne podwozia-typowe.

: 25 lip 2009, 11:31
autor: hopek03
luk_OP_Q89 zgadza się nieraz usuwałem takie problemy na warsztacie tam gdzie pracuje.

: 25 lip 2009, 20:33
autor: zakwapl
Problem rozwiązany , sprężyny były już tak przegnite że piszczały:) Wymienili mi na nowe razem ze śrubami.