Strona 1 z 2
[ Coupe b4 2.3 NG ] zamiana na TDI 110 PS ??
: 18 kwie 2007, 10:09
autor: coupe80
Mam Audi 80 Coupe z 1991 roku. Mam też okazję kupić silnik serii TDI wersje 110 konną . Czy możliwa jest zamiana mojego obecnego silnika 2.3 na właśnie jednostkę TDI ?? Co musiałbym jeszcze zmienić np. skrzynie, obrotomierz itp. ?? A co na takie coś mówią przepisy prawne ?? Jakie by to mogły być koszta takiej "operacji" . Pozdro .
To oczywiście nie są moje fury lecz zamierzam skorzystać z niektórych tutaj przedstawionych pomysłów na TUNING !!

Proszę kliknąć zdjecia a pojawią się kolorowe
: 18 kwie 2007, 11:58
autor: Motostacja pl
Co do przepisów prawa to obecnie silnik uważąny jest za część wymienną, więc spokojnie możesz go wymianiać, ale potem trzeba by było to zgłosić i wymienić dowód na nowy.
: 18 kwie 2007, 12:04
autor: WOJTEK26
To jest drogi interes silnik koło 2500 do tego komputer sterujący wiązka chłodnica Lepiej sprzedaj i kup już fabrycznego TDI
: 18 kwie 2007, 12:20
autor: jmm
WOJTEK26 pisze:To jest drogi interes silnik koło 2500 do tego komputer sterujący wiązka chłodnica Lepiej sprzedaj i kup już fabrycznego TDI
Nie było Coupe z TDI
BTW to białe coś co jest na pierwszej fotce to mogło by dzieci straszyć..... jaka wiocha

: 18 kwie 2007, 13:02
autor: WOJTEK26
chodziło mi ogólnie o TDI wiem że nie było Coupe w dieslu tylko cabrio
: 18 kwie 2007, 13:24
autor: Misiek_Stce
alejezeli ma okazje to czemu nie zmienic

przeciez jak sprzeda NG to bedzie miec na reszte podzespolow potrzebnych do AFN'a :->
: 18 kwie 2007, 14:55
autor: cobra
: 18 kwie 2007, 16:57
autor: coupe80
Dzięki za odpowiedzi . Interesuje mnie też czy będe musiał przerobić mocowanie silnika , zmienić skrzynie , układ wydechowy itp :lol: ?
: 19 kwie 2007, 17:53
autor: cobra
nie wiem jak dokładnie ze skrzynią, ale wydech to na 99%
: 19 kwie 2007, 18:11
autor: chlopasek
wedlug mnie to bez sensu masz fajny silnik chcesz oszczednosci to gaz zaloz,tyle kasy dac tyle sie orobic nigdy to oryginal juz nie bedzie i gruzlika zalozyc,przeciez to tdi to nie jest znowu jakies cudo i glosny jak...no chyba ze sie tak nudzisz i masz tyle kasy
: 19 kwie 2007, 20:59
autor: coupe80
no niby tak ale ja nie chcę "dojechac" silnika na LPG a lubię jeździć na wysokich obrotach . myslałem jescze o CNG . co wy na to ??
: 19 kwie 2007, 21:18
autor: chlopasek
cng to skomplikowane jest drogie z tego co slyszalem to ok7 tys nie wiem dokladnie i malo stacji jeszcze jest,ja jezdze duzo na lpg i nie narzekam wiadomo ze to nie benzynka ale oszczednosci duze i wcale na wolnych obrotach nie jezdze i nie padl silnik a nawet jakby padl to zawsze mozna remont zrobic albo zmienic motorek,ja bym polecil dobrej jakosci instalacje moze nawet do tego twojego to by wtrysk gazu dalo rady zalozyc a to podobno spoko chodzi prawie to samo jak benzyna,dobry olej i chlodzenie i zadnych klopotow by nie bylo,jak chcesz tdi 110 to a3 bym polecil kupic
: 20 kwie 2007, 20:55
autor: foxbat
przy CNG problemem są zbiorniki - te dostępne w polsce są cholernie ciężkie - komplet butli do auta to ok 150-200kg. Są i lżejsze ale kosztują coś koło 8tys. za sztukę.... A wszystko dlatego że CNG jest pod sporym ciśnieniem i butle muszą by pancerne...
A co do wstawiania tdi - poszukaj albo na tym forum albo na forum Audi klub polska użytkownika Cinek - on ma cabrio gdzie był 2.3E NG a w jego miejsce wstawił 1.9TDI. I jeździ...
: 20 kwie 2007, 22:53
autor: coupe80
no właśnie ... też o tym słyszałem . chyba kupie passata b3 jakiegoś diesla albo benzyne z gazem i będe jeździł . a moją Coupe tylko tak "zrobić turne po wsi" dla szpanu ... :lol: 8-)
: 21 kwie 2007, 16:54
autor: ClNEK
to ja napisze iz 1 lape trzeba dorabiac, skrzynia z 2.3 pasuje do 1.9 tdi tylko jest bardzo krotka (max ok 180 pare km/h). zegary oryginalne mozna przestawic przy pomocy vaga tak zeby dobrze wskazywaly, oczywiscie cala instaklacja elektryczna to wymiany. ja mam 110 z golfa 4 ktory byl oryginalnie poprzecznie a teraz jest wzdloznie (zmieniona miska olejowa) no i ma ok 200 KM