Strona 1 z 1
[coupe b3 2.3 NG] montaż czujnika halla
: 27 sie 2009, 09:31
autor: czarna k
witam zakupiłem czujnik halla od kolegi DUO proszę o poradę

jak go wymienić tak aby nic się nie przestawiło i żeby nic nie uszkodzić
: 27 sie 2009, 22:48
autor: Kermit85
Kolego z halla to prosta sprawa jest.
Zanim wykręcisz aparat zapłonowy ściągnij z niego kopułkę i zaznacz sobie na obudowie aparatu, w którym miejscu jest palec rozdzielacza, zaznacz sobie też dokładne położenie korpusu aparatu (najlepiej ostrym śrubokrętem natnij linię na korpusie i głowicy) przy ponownym składaniu ustaw tylko aparat idealnie na te nacięte znaki, pamiętaj też żeby palec rozdzielacza był na swoim miejscu ( czyli znaku, który zrobiłeś wcześniej)
Jak aparat masz na zewnętrznej to wybij metalowy kołeczek w zębatce i rozłóż aparat na części załóż drugi czujnik poskręcaj wszystko wbij kołek i ustaw aparat na znaki, które zrobiłeś - ja tak robiłem i wszystko było OK.
P.S. Na forum jest o tym mnóstwo tematów

: 28 sie 2009, 13:27
autor: Padre (LDZ)
Można ustawić silnik na znaki rozrządu. Wtedy palec aparatu ustawisię na fabrycznym znaku (takie nacięce na obudowie aparatu). Nie estem pewny czy potrzebne jest znaczenie obudowy aparatu w stosunku do głowicy. Chyba tylko wtedy jeśli ie chcesz po wymianie regulować zapłonu.
Ja bym wolał jednak potem chociaż sprawdzić ustawienie zapłonu.
Pozdrawiam
: 28 sie 2009, 14:42
autor: Kermit85
Właśnie żeby nie ustawiać zapłonu ponownie warto zaznaczyć położenie aparatu względem głowicy. A co do znaków na aparacie to się zgodzę, ale nie w każdym silniku jest możliwość dojścia do koła pasowego i śruby, żeby obrócić wałem - można też pobawić się śrubokrętem i obracać powoli kołem zamachowym - ale można też zaznaczyć miejsce położenia palca na obudowie i tak go ustawić przy montażu

witam
: 28 sie 2009, 18:43
autor: woody2
zawsze mozna wziasc w reke lampe stroposkopowa podlaczyc i wyregulowac zaplon
: 28 sie 2009, 19:50
autor: Kermit85
Niby tak, ale na strobo i tak idealnie nie wyregulujesz - to nie jest nowe autko, a podejrzewam, że laik nie posiada strobo i nie wie nawet jak go podłączyć
Poza tym kolega nic się nie odzywa czy coś działa hehe

: 28 sie 2009, 20:00
autor: flgmnft
Tak tylko strobo rzadko kto posiada. W polowce regulowalem sobie zaplon na sluch mozna powiedziec i chodzila elegancko. U Siebie aktualnie nie mam zabardzo pola do popisu bo aparatu zaplonowego moj silnik nie posiada. Ale wystarczy ze zrobi sie znaki na obudowie i zlozy tak jak powinno.
: 28 sie 2009, 20:06
autor: Padre (LDZ)
Kermit85 pisze:na strobo i tak idealnie nie wyregulujesz
A masz jakiś inny sposób na wyregulowanie zapłonu w samochodzie w którym żeby to zrobić trzeba zablokować najpierw kompa, ustawić na wartość wyjsciową, a potem załączyć kompa po to żeby ten sobie przyspieszył o jakieś 10'?
Nie piszę tego z wyrzutem, tylko z ciekawości bo chętnie bym spróbował tej metody, skoro jest lepsza niż strobo.
Pozdrawiam
: 28 sie 2009, 21:11
autor: Kermit85
Nie powiedziałem że jest lepsza niż strobo, ale jeśli go nie posiadasz to możesz tak właśnie ustawić. Jeśli nie obrócisz silnikiem i ustawisz idealnie na zrobione przez siebie znaki to nic nie musisz więcej robić. Takie jest moje zdanie i nie musisz się z nim zgadzać

: 21 lip 2010, 21:29
autor: Felipewp
mam pytanie a dlaczego go wymieniasz co sie dzieje ?
: 23 lip 2010, 18:49
autor: Lukaszbroz
Przykręcasz w miejsce starego
ważne żeby zamontować prawidłowo taka plastikowa osłonę przewodów od czujnika inaczej wirujący ekran może je wyrwać
zakładasz aparat i nim regulujesz zapłon wsio!
