Strona 1 z 1
[B4 2.3 NG] Nakrętka koła pasowego przykręcana na klej ?
: 15 wrz 2009, 21:05
autor: rafidoc
Mój mechanik wymienił mi w sobotę pasek rozrządu . Miał problem z odkręceniem koła pasowego bo nakrętka była przyklejona . Złożył to bez kleju . Dziś się dowiedziałem że podobno powinno się nakrętkę potraktować klejem n.p. do łaczenia skrzyni biegów <osohozi> . Podobno bez kleju odkręci się i roz.... silnik .
Co na to forumowicze .
: 15 wrz 2009, 21:36
autor: Cichy
Ja jak zmieniałem pasek rozrządu to nie dawałem kleju, dobrze dociagnełem kluczem i jest ok. Nie zauważyłem zeby był klej na śrubie ale miałem spore problemy z odkręceniem.
: 15 wrz 2009, 22:17
autor: troll oslo
Loctite 4307 niebieski a nie klej i 400 Nm. Zmien mechanika bo te dwie zeczy ma kazdy powazny mechanior nie wspominajac o bazie danych autodacie lub podobnych. Jak masz obawy to odkrec i zrob jak trzeba a a odkreca sie pnelmatyka a nie jakimis rurami na biegu i recznym bo moga byc dodatkowe koszta.
: 15 wrz 2009, 22:51
autor: macspeed
Chodzi o koło pasowe czy kółko zębate rozrządu na wale? bo to jest różnica
: 16 wrz 2009, 07:44
autor: troll oslo
Zebate i pasowe sa skrecone razem i dokrecone wielka sruba
: 16 wrz 2009, 13:02
autor: macspeed
Owszem,ale żeby zmienić rozrząd można odkręcić samo koło pasowe, bez koła rozrządu. Stąd moje pytanie.