Strona 1 z 2

[coupe 2.3 ng lpg]silnik kaput!!

: 29 wrz 2009, 08:32
autor: hakanos007
Witam wszystkim.Dzis rano miało miejsce bardzo nieprzyjemne zajście a mianowicie moja niunia "zdechła".Dodam ze autko ma 250 tyś km a on 3-4 tyś km temu został przeprowadzony generalny remont silnika.(Powodem był pęknienty tłok ..a zostało wymienione praktycznie wszystko)lpg jest 2 nowe,ma ok 2 miesięcy,2 generacji z klapką antywybuchową.Auto nigdy nie przezyło strzału.
Teraz do żeczy.Dziś rano odpaliłem niunie na gazie(benzynki było już malutko i nie chciałem zeby sie zassała jakimś syfem)..po dość cięzkim odpaleniu(za drugiem razem-co jest żadkoscia bo z reguły od kopa)usłyszałem dość mocne cykanie które dochodziło z rejonu pierwszego cylindra patrząc od podszybia.Pochodziła troche na wolnych,troszke sie uspokoiła no to ruszyłem,delikatnie..bez gazowania itp..po przejechaniu moze 500m nagle..straciła moc,przestała reagowac na gaz ..doczłapałem sie do miejsca w którym mogł bym stanąć i juz odpalic nie chce.POMOCY KOLEDZY

: 29 wrz 2009, 09:45
autor: wadeo
sprawdz pasek rozrzadu, dalej czy jest iskra,

: 29 wrz 2009, 13:19
autor: hakanos007
no więc tak.Iskry nie ma.Dodam ze czujnik halla był wymieniany przy okazji remontu silnika.Iskra do cewki dochodzi..dalej nie..po rozebraniu aparatu i kręceniem nim coś się dzieje..więc hall chyba jest ok(napięcie na wtyczce do niego również jest)ale iskry jak nie było tak nie było.Przypomne ze odrazu po odpaleniu było dziwne stukanie które dobiegało własnie z okolicy aparatu zapłonowego(jak wczesniej myslałem ze wydobywa się to z ostatniego gara-patrząc od podszybia)

: 29 wrz 2009, 13:49
autor: Marcys_s
a zobacz jeszcze czy da sie przekrecic placem rozdzielacza w aparacie gdy silnik jest wylaczony bo przy wymianie halla pewnie wyjmowales kiln z aparatu... Zobacz tez ile masz oleju, wykrec swiece itp posprawdzaj co mozesz.

: 29 wrz 2009, 15:12
autor: hakanos007
co do oleju to jest na styk albo ciiut mniej...świece są nowe...

: 29 wrz 2009, 15:55
autor: wadeo
prawdopodobnie padł ci aparat zapolonowy jelsi iskra idzie dalej od cewki najprstrzy sposob wadz swiece w kable od cewki i zakrec silnieim jak jest iskra to tylko aprat zaplonowy jelsi bylo slychac dziwne tluczeni lepiej go wymontuj i obejzyj zebatke na nim

: 29 wrz 2009, 16:14
autor: hakanos007
z cewki iskra juz nie wychodzi.Nie wiem czy jest to sprawa wzmacniacza napięciowego ale jak tak to chyba iskra by była,słaba ale by była.
Teraz kolejne moje pytanie.Cewka która sie znajduje u mnie w aucie nie ma nazwy producenta..jest tylko made in italy i dziwny nr 027 9j 00141 a wygląda tak
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d0 ... e3457.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ea3 ... 9a35b.html
co to za cewka?wyglądem najbardziej przypomina cewko moduł ale jaka jest w tym róznica od zwykłej cewki która ma kształt puszki od redbula??czy taka cewka z silnika 2.3ng działała by u mnie??tez posiadam taki silnik z 90r

[ Dodano: 2009-09-29, 17:45 ]
czy taka cewka była by ok??to jest od 2.0 ale wyglądaja podobnie
http://moto.allegro.pl/item743700662_ce ... _95_r.html

: 29 wrz 2009, 17:49
autor: Dziki
cewka pewnie dobra ale moduł siadł.
cewko modul używke ostatnio kupiłem od NG za 30zł

: 29 wrz 2009, 17:55
autor: hakanos007
a moduł to ta kostka na 3 piny tak??skoro ta i ta jest 3 pinowa to od 2.0 nie bedzie pasowac??znalazłem aukcje na której cewko moduł wygląda tak samo jak na tym linku (niby jest od 2.0 na zdjeciu)..nic juz nie kumam

: 29 wrz 2009, 17:59
autor: Dziki
nie miałem okazji testować czy od ABK bedzie banglać w NG ale sądze zasada działania ta sama wiec powinno być oK

: 29 wrz 2009, 18:01
autor: hakanos007
a nie wydaje Ci sie kolego ze w abk ta 3 pinowa kostka wygląda troche inaczej niz na tej mojej starej na zdjęciu??

[ Dodano: 2009-09-29, 18:07 ]
przyjrzałem sie dogłębnie i chyba jest to samo.Ta moja cewka to jakis włoski bubel..moze dlatego tak wygląda.Myslisz ze moge zamawiac sobie z 2.0??

: 29 wrz 2009, 18:11
autor: Dziki
hmm nie miałem możliwości porównania...
ale jeśli ty masz taką podobną jak idzie w ABK to sądze iż wtyczki nikt ci nie przerabiał i są znormalizowane...
w 2.3 były: http://www.allegro.pl/item747048894_aud ... onowa.html
i takie: http://www.allegro.pl/item733657205_cze ... 3_93r.html
<ok>

w opisie aukcji jest napisane że pasuje do 1.6 2.0 2.3 ....
http://www.allegro.pl/item748912907_cew ... da_vw.html

: 29 wrz 2009, 19:43
autor: Dobry_K
Hej ja tez mialem ostatnio taki klopot w aucie iz nagle mi zgaslo i klapa.

Nastepnego dnia sprawdzilem iskre na swiecy - brak
potem sprawdzilem aparat zaplonowy - stan idealny jak w momencie zakupu
potem przyszedl moj mechanik i sprawdzil cefke - brak iskry

nastepnego dnia kupil nowa cewke - cena 180zl, po zalozeniu auto pali jak to piszesz od kopa

aaaaa nie dodalem, a mianowicie w celu sprawdzenia czy to cewka byla na chwile zalozona do mojego 2.0 ABK 115KM cefka od golfa III 1.6 :)

Dodam to iz nasze auta maja powyzej 10 lat a z tego co wiem to cefka moze pasc w kazdym momencie wiec proponuje zakup nowej i śmiganie ile wlezie :)

Pozdrawiam

: 29 wrz 2009, 21:12
autor: hakanos007
mam jeszcze pytanie co do tego ostatniego linku.Tam sprzedający twierdzi ze ta cewka z wbudowanym modułem też pasuje do ng.A u mnie i w kazdym ng moduł jest osobno i do cewki jest mocowany na dwa kable.Ta cewka z allegro juz tych śrób na mocowania nie ma..zostaje tylko 3 pinowy moduł ale z tego co widze te piny są węższe niż u mnie i w innych ng.Teraz pytanie czy mozna dostać takie wtyczki,czy rozstawienie pinów jest takie samo..i czy ten moduł wytrzyma..(a gdyby zamias wteyczki zrobic go na wsówki i dobrze zabiezpieczyc

: 29 wrz 2009, 21:36
autor: Dobry_K
Hmm szkoda ze daleko mieszkasz bo z checia dal bym ci na sprobowanie swoja cefke - z auta :d i zobaczylibysmy czy zadziala czy nie