Strona 1 z 2

[B4 2,3 NG] Który czujnik odpowiada za ssanie?

: 14 paź 2009, 08:44
autor: farow
Witam!

Po opanowaniu tematu nie pracowania na benzynce, autko jak jest cieplo zapala od strzału, natomiast jak zimno musze chwilke pokrecic i nacisnac gaz. Wymysliłem zatem, ze wymienie czujnik odpowiadajacy za ssanie.! :) Tylko ktory to jest?
A moze ktos zna jakie wartosci powinien miec ten czujnik przy roznej temperaturze, zeby go przemierzyc czy jest dobry?
Co jeszcze ewentualnie innego moze miec wplyw na ssanie?

: 14 paź 2009, 08:47
autor: vac
No właśnie. Który to czujnik? U mnie jak jest ciepły to nic się nie dzieje ale zanim się rozgrzeje choć trochę to mu bije szajba lekka :-P

: 14 paź 2009, 12:05
autor: arekkrosno
Ja też się podłącze pod temat.
W książce reguluje i naprawiam nic na ten temat nie znalazłem (może też źle szukałem)

: 14 paź 2009, 12:39
autor: Słonik
Kombinujecie na sile chlopaki, Ke-Jetronic nie ma typowego automatycznego ssania. komputer jak silnik zimny wzbogaca mieszanke poprostu. A za odpalanie odpowiada wtryskiwacz rozruchowy, podczas krecenia rozrusznikiem powinno isc naniego napiecie, mozna to zmierzyc miernikiem, dziala jesli temp plynu chlodzacego jest nizsza nzi 30stopni bodajze.
<piwo>

: 14 paź 2009, 12:47
autor: arekkrosno
Po gadaniu! Ja idę testować

Podziękował

: 14 paź 2009, 14:22
autor: farow
Spoko spoko, ale ktory czujnik mowi "temu wtrysku" :P ze jest ponizej 30 stopni?! :)
A napiecie na nim pojawi sie tylko na zimnym silniku tak? Jak bedzie cieply silnik to napiecie sie na nim nie pojawi? Jesli napiecie bedzie sie pojawialo, to sam wtrysk jest uwalony rozumie, a jak sie nie bedzie pojawialo to czego to bedzie wina?!

: 14 paź 2009, 14:39
autor: Kornel
farow pisze:Spoko spoko, ale ktory czujnik mowi "temu wtrysku" :P ze jest ponizej 30 stopni?! :)
A napiecie na nim pojawi sie tylko na zimnym silniku tak? Jak bedzie cieply silnik to napiecie sie na nim nie pojawi? Jesli napiecie bedzie sie pojawialo, to sam wtrysk jest uwalony rozumie, a jak sie nie bedzie pojawialo to czego to bedzie wina?!
Piszesz o termo wyłączniku, a czegoś takiego nie ma w NG.

Masz dwu pinowy czujnik temperatury który podaje informacje do sterownika zapłonu i głównego ECU. Na podstawie odczytu informacji z owego czujnika ECU ustala czas wtrysku dla wtryskiwacza rozruchowego, którego praca rozpoczyna się w momencie pojawienia się napięcia na elektromagnesie rozrusznika.

: 15 paź 2009, 09:02
autor: farow
No wlasnie o to mi chodzilo, skad ten wtryskiwacz dostaje info o temperaturze :) Zatem z dwupionowego, malego, gornego czujnika z przodu silnika ;)

: 15 paź 2009, 11:22
autor: Słonik
farow pisze:gornego czujnika z przodu silnika ;)
Z tylu silnika, od strony grodzi, bialy czujnik, dwa piny, kolo krocca od weza wodnego.

: 16 paź 2009, 00:29
autor: Słonik
michal__, :oops: faktycznie. To co ja probowalem z kumpla NG na czesci wykrecic :lol: :?:

: 20 paź 2009, 19:45
autor: Kornel
Słonik pisze:michal__, :oops: faktycznie. To co ja probowalem z kumpla NG na czesci wykrecic :lol: :?:
W starych 2.3 był chyba wyłącznik termiczny w głowicy z tyłu już nie pamiętam.

: 20 paź 2009, 22:02
autor: KIJU112
WITAM MAM TEN SAM PROBLEM JAK ODPALE MOJE AUTKO TO PRZEZ JAKIŚ CZAS KIEDY DODAJE GAZU AUDO SIĘ DUSI.ALE DOŚĆ O MOIM TEN CZUJNIK MA DWA PINY ZNAJDUJE SIĘ W KRÓĆCU PO LEWEJ STRONIE KOŁO ROZRZĄDU.JAK CI BARDZO ZALEŻY TO PODAJ NR. VIN TO CI POMOGE ZDIĘCIE WYŚLE TEGO CZUJNIKA CZY NR ORGINAŁU POZDRAWIAM

//nie piszemy drukowanymi literami. Proszę poprawić post. //spiczi

: 20 paź 2009, 23:48
autor: troll oslo
Ta w starych ng byly te termiczno czasowe plus warmup regulatory oj z tym to byly cyrki i rzezbilo sie nie powiem..

: 21 paź 2009, 08:15
autor: arekkrosno
Mój czujnik wygląda na dobry. Kupiłem inny za 30 zł, założyłem i dalej to samo (z tym że pokazuje raz 110 stopni, a raz 0 - k..... z tymi zamiennikami). Gdzieś pewnie będą niedrożne ścieżki. No nic - szukamy dalej.
https://audi80.pl/80-b4-ng-wskaznik- ... htm#366533

: 30 paź 2009, 13:39
autor: piotrek1987
witam panowie. dołącze sie do tematu. ja mam silnik ACE i czujnik dwupinowy o panowiedpowiedzialny za prace wtryskiwacza dodatkowego mam z tyłu silnika od strony ściany grodziowej. mialem problem z rozruchem na zimno i zaczalem od niego. okazalo sie ze uszkodzila sie wtyczka przy czujniku. mam do was pytanie; czy obojetne sa te dwa przewody do czujnika czy musza byc kazdy na swoim miejscu bo wtyka rozwalona i nie wiem jak te kable podpiac. jeden mam niebieski a drugi brazowy. z gory dzieki za podpowiedz