Strona 1 z 1

[b4 2.3 NG]Sonda lambda

: 25 paź 2009, 19:45
autor: troll oslo
Witam i znowu cyrki z autem ale od poczatku.
Wczoraj postanowilem wymienic termostat a ze silnik byl brudny wpierw mycie . Wymiana i odpalam na wolnych chodzi przez 20 sekund i gasnie nie reaguje na dodawanie gazu dusi sie i prycha jak odepne wtyczke od nastawnika cisnienia pomaga chodzi ladnie i wkreca sie. Jak kostka nastawnika wpieta i odepne czarny kabel lambdy tez chodzi dobrze. Jakis czas temu zalozylem nowa uniwersalna czyzby padla? Na szczescie mialem jakas stara od ng wstawilem ale nie wiem jeszcze czy dziala nie mam miernika pod rekom ale jak rozepne czarny kabel to niema reakcji w pracy silnika.
A i man nowke sade ale 4 kable 2 biale grzalka . Czarny sygnal i siwy masa no i jak myslicie podejdzie jak podepne siwy do masy? Na orginalna musze poczekac az ktos z polski przyjedzie bo tu kosztoje 1500 zl. wiec...

: 26 paź 2009, 13:55
autor: Kornel
troll oslo pisze:A i man nowke sade ale 4 kable 2 biale grzalka . Czarny sygnal i siwy masa no i jak myslicie podejdzie jak podepne siwy do masy?
Powinno działać w innym audi na K-Jetronicu działa.

Jak byś miał 2 mierniki i podpiął jeden do lambdy a drugi pod nastawnik to być wiedział co się dziej z lambdą.

Nie tak dawno założyłem uniwersalną lambdę NGK (bo taką koleś chciał) do 2.3 AAR i pochodziła miesiąc potem padła nie dając żadnego odzewu.

: 26 paź 2009, 21:45
autor: troll oslo
ta 4-ro kablowa nie podeszla,
zalozylem orginalna uzywka wymontowana z 100-a6 z silnikiem ng...
odrazu sie polepszylo
niezly zbieg zdazen mycie sinika i padniecie sondy...
ta uniwersalna zalozylem max 2 miesiace temu...

: 21 lis 2009, 17:50
autor: HeavenQueen
Kolego, co to znaczy że sonda nie podeszła? Ja w moim ABK we wrześniu założyłem jakiegoś paścia Golden Ludge i teraz zdechł, chce kupić Boscha ale 3-przewodowa dedykowana kosztuje 270zł a 4-przewodowa uniwersalna też Bosch 90zł. Jest różnica i się zastanawiam usilnie czy by takiej nie zastosować. Kolega czarekj napisał że można taką zastosować po sprawdzeniu pasowania gwintu, mocy grzałki i odległości gniazda od silnika :)

: 21 lis 2009, 19:59
autor: troll oslo
znaczy to ze iz silnk nie pracowal poprawnie ksztusil sie i zalewal paliwem,sonda chodzila poprawnie w aucie z kturego ja porzyczylem na prube jakis francuz a sonda byla boscha nic nie ruszalem przy talezu nie krecilem sruba a po wkreceniu orginalu 3 kablowego z audi silnik odrazu zaczal ruwno chodzic i reagowac....