Strona 1 z 1

[Coupe NG] Dziwny problem przy odpalemiu zimnego silnika

: 03 lis 2009, 23:34
autor: krzysiek_kw15
To może ja zacznę od początku bo myślę że problem może być dość złożony.
Pewnego razu zostawiłem samochód pod blokiem zgasiłem go normalnie i niby wszystko było z nim ok. Samochód postał 2 dni i przy próbie odpalenia pojawił się problem.
Samochód po kilku próbach odpalił. Wskoczył na 900 obrotów i zgasł i tak 3-4 razy pod rząd.
W końcu odpalił i chodził no 900 obrotach. Zauważyłem że samochód odpala bez gazu i gaśnie. Przy wciśniętym gazie nie odpala kiedy jest zimny. Kiedy dodałem gazu samochód gasł. Kiedy rozgrzał sie na tyle żeby przełączyć sie na gaz samochód (na gazie) chodził ok. Wkręcał sie na obroty, nie falował. Kiedy samochód sie rozgrzeje problem ustępuje.
Oddałem samochód do mechanika. Ten niby wszystko posprawdzał i stwierdził że to silnik krokowy. Wyjąłem go, przeczyściłem. Zauważyłem też że "zaworek" w silniczku krokowym nie jest w pełni zamknięty tylko uchylony. nie wiem czy tak powinno być.
Podłączyłem go i podczas kręcenia silnikiem krokowiec sie otwiera.
Dodam że samochód ma nowe przewody WN, świece, kopułkę, palec oraz czujnik ECU
Samochód strzelił na gazie ale strzał był naprawde lekki. Talerz od przepływki jest równy i chodzi bez oporów.

Prosze o pomoc bo mi sie już pomysły skończyły...

: 03 lis 2009, 23:45
autor: troll oslo
Czujnik temp ten 2 piny - wtrysk rozruchowy czy dziala - kostki elektryczne i ich piny te do wtrysku i czujnika temp potrafia sie wysunac i nie laczyc.

: 04 lis 2009, 18:12
autor: krzysiek_kw15
wszystko sprawdzone i wygląda ok.
Czujnik wymieniony 3 miesiące temu na bosh.
Mógł paść ??

: 04 lis 2009, 20:07
autor: troll oslo
watpie by padl pomiez ile ma ohm powinien miec miedzy kazdym pinem a masa ok od 2.4 do max 3 ...

: 05 lis 2009, 21:23
autor: Kornel
Po tym strzale mogło ci trochę bałaganu narobić, a ty o tym nawet nie wiesz i nie widzisz, polecał bym sprawdzić ustawienie potencjometru przepływomierza i wyrególowanie dawki paliwa, a krokowiec w stanie spoczynku ma mieć delikatną "szparkę" ;-)

: 09 lis 2009, 22:55
autor: GhostRacer
Miałem taki sam problem w swoim Cabrio 2.3 NG
Sprawdziłem czujnik krokowy, czujnik temp, wymieniłem palec kopułkę świece na NGK i kable i nic to nie dało. Szukałem dalej i znalazłem dziurę na gumie która idzie do przepływomierza. Zakleiłem ją silikonem i było już lepiej lecz nie idealnie. Oddałem auto do mechanika. Mechanik wyregulował mi dawkę paliwa bo ponoć była za duża i zalewało silnik. I ustawił komputer bo poprzedni właściciel trochę tam namieszał bo komputer szalał. Teraz Autko odpala nawet jak postoi 2 dni na mrozie. 8-)

: 10 lis 2009, 13:11
autor: piotrcsw
Kolego napisałeś że tależ jest równy... Ale możliwe że trzpień, do którego jest on przykręcony się przekrzywił (miałem tak w moim DZ)...

: 13 lis 2009, 15:57
autor: Kornel
GhostRacer pisze:I ustawił komputer bo poprzedni właściciel trochę tam namieszał bo komputer szalał.
W NG nie ustawia się komputera, zapłaciłeś mechanikowi za coś czego się nie robi i nie zrobił.

: 13 lis 2009, 22:57
autor: GhostRacer
Nie wiem czy się ustawia komputer w NG. Mechanik powiedział mi że miałem błędy na kompie, i ustawioną zbyt dużą dawkę paliwa, pękniętą wtyczkę od czujnika temperatury.
Koszt naprawy w moim przypadku wyniósł 150zł
Podłączenie pod komputer 60zł
Ustawienie dawki paliwa 40zł
I naprawa/ustawienie komputera 50zł
Wtyczka od czujnika temp. gratis
Wrażenia z jazdy bezcenne :)
3 dni pobytu na warsztacie zanim znalazł przyczynę przez która auto nie chciało zapalić.

: 14 lis 2009, 23:53
autor: hakanos007
w ng kolego nie da się podpiąć pod kompa..błędy możesz wybłyskać a kasowanie odbywa się poprzez odłączenie minusowaj klemy od aku(albo wyjecia aku-obojętnie aby zasilanie uciekło)

: 15 lis 2009, 00:20
autor: GhostRacer
Tak należy odłączyć akumulator na 20 minut potem podpiąć, odpalić i poczekać aż włączy się wentylator, zgasić i już reset zrobiony z tego co wiem.

: 15 lis 2009, 00:26
autor: hakanos007
zgadzam sie z kolegą więc Twój mechanik to lekki naciągacz hehe ale najważniejsze jest to ze już z autkiem ok

: 16 lis 2009, 17:55
autor: krzysiek_kw15
dzieki koledzy za podpowiedz. cały czas szukam przyczyny. znalazłem małe pęknięcie na gumie od przepływki ale jeszcze nie maiłem kiedy sie tym zając.
Do sprawdzenie jeszcze potencjometr i dawka paliwa.
Trzpień od przepływki prosty.
Jak znajde w końcu przyczynę to napisze.

[ Dodano: 2009-11-16, 18:18 ]
krzysiek_kw15 pisze:dzieki koledzy za podpowiedz. cały czas szukam przyczyny. znalazłem małe pęknięcie na gumie od przepływki ale jeszcze nie maiłem kiedy sie tym zając.
Do sprawdzenie jeszcze potencjometr i dawka paliwa.
Trzpień od przepływki prosty.
Jak znajde w końcu przyczynę to napisze.
Kornel a mógłbyś jeszcze powiedziać dokładnie gdzie najduje sie ten potencjometr i gdzie sie go reguluje ??

: 17 lis 2009, 23:58
autor: Kornel
Przykręcony jest do przepływomierza, taka czarna kostka dochodzą do niego 3 kable, nie pamiętam już wykresu do regulacji tego, jak zainstaluję elsę to wrzucę.

: 18 lis 2009, 17:42
autor: krzysiek_kw15
byłbym zobowiązany ;-)