Strona 1 z 2

[B3/B4 2.3 NG]Problem z zapalaniem na ciepłym

: 24 gru 2006, 14:52
autor: tweetyx
Mam problem z moim audikiem a dokładnie z paleniem go na ciepłym silniku! Do puki silnik nie złapie temperatury pali zawsze za pierwszym razem, ale jak już się zagrzeje to go trzeba chwilę krecić żeby zapalił. I tak jest za karzdym razem gdy jest silnik nagżany jak postoji i ostygnie wtedy zapali za pierwszym razem!

: 24 gru 2006, 21:07
autor: foxbat
1. Wykonaj test kodów migowych silnika - jeżeli wykaże jakieś błędy, wtedy trzeba w związku z nimi podjąć odpowiednie działania.
2. Napisz coś więcej na temat stanu silnika / ostatnio wymienianych elementów
3. sprawdź poprawność działania potencjometru przepływomierza powietrza - nawet jeżeli test kodów migowych nie wykaże błędów w przepływomierzu.

: 24 gru 2006, 22:51
autor: Rafalski82
A może to będzie związane z tym TEMATEM tylko w odwrotną stronę.

: 27 gru 2006, 19:22
autor: tweetyx
NG 2.3 10V ostatni wymieniłem w niej świece, przewody wysokiego napięcia,filtr paliwa!ma też troche problem ze zbieraniem sie na dolnych obrotach!jak mam sprawdzić ten potencjometr i w którym miejscu on się dokładnioe znajduje!

[ Dodano: 2006-12-27, 19:28 ]
dziś zauwarzyłem jeszcze że gdy ruszam samochodem i go zaduszę na biegu na ciepłym silniku to zapali zaraz!ale gdy go zagaszę to już muszę wtedy chwilę kręcić!

: 28 gru 2006, 00:42
autor: dzulianp
Nie słuchaj tych głupot, ja miałem tak samo i jest to wina czujnika ciepła (niebieska kostka przy silniku umieszczona w takiej rurce plastikowej od płynu chłodzącego silnik - kup tylko nową nie żadną używaną a się przekonasz). Komputer myśli, że silnik jest zimny i zalewa go dużą dawką paliwa.

: 28 gru 2006, 00:46
autor: mrx1983
dzulianp pisze:Nie słuchaj tych głupot, ja miałem tak samo i jest to wina czujnika ciepła (niebieska kostka przy silniku umieszczona w takiej rurce plastikowej od płynu chłodzącego silnik - kup tylko nową nie żadną używaną a się przekonasz). Komputer myśli, że silnik jest zimny i zalewa go dużą dawką paliwa.
nareszcie jaks sensowna odpowiedz :-)

: 28 gru 2006, 23:39
autor: Brąx
może ciagnąc lewe powietsze ci ciagniei dlaego tak gdy silnik jest zimny to odpala bez problemu bo wtryskiwacz rozruhowy podaje paliwo z kleji gdy silnik jest ciepły to ma problemy z odpalenie bo klapka w pszepływomierzu nie moze sie podniesc

: 20 sty 2007, 20:49
autor: dzakidzak
mam ten sam problem, jak silnik pochodzi 5 min to trudno go uruchomic
nie ma z kolei problemu z odpalaniem jak jest zimny LUB GORACY po dluzszej jzdzie

czy moglbys sprecyzowac jaka to kostka i gdzie sie znajduje, tez chce to wymienic

: 20 gru 2009, 14:59
autor: Stachu84
mam ten sam problem w Audi Coupe silnik 2,2 KV zimny zapala ładnie , ma równe wolne obroty a jak sie nagrzeje ro zaczyna przerywać spadają obroty i ponowny rozróch na ciepłym wymaga długiego krecenia. Ale dzisiaj zdarzyła mi sie awaria po ok 5 minutach jazdy i mocniejszym depnięciu silnik sam z siebie złapał wolne obroty ok 3 tyś a po zgaszeniu już nie chciał wcale odpalić nawet po bardzo długim kręceniu. Pomocy nie mam zielonego pojęcia co sie dzieje.

: 20 gru 2009, 15:06
autor: troll oslo
W 2.2 moze szwankowac warmup regulator

: 20 gru 2009, 15:08
autor: Stachu84
mógł byś mi to objaśnić ??

: 20 gru 2009, 16:48
autor: troll oslo
bedzie troche OT za co sorki..

mialem wlasnie podobny problem w porsche nie palil na cieplym a zimny od strzalu warm up regulator nie dzialal poprawnie on ma w sobie bimetal i ze wzrostem temp reguluje cisnienie paliwa w systemie, czegos takiego niema w nowszych NG z 3 gen k-jeta jest za to w starszych

tu jest wszystko ladnie opisane
http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2. ... osis-chart

ja dorwalem kilka warm up i dobieralem ktury pasowal jako ze mialem w porszche dodatkowe wejscie na podcisnienie czego nie bylo w wrmupach od vaga troszke je modifikowalem.. warmup powinien byc przykrecony do bloku by pobieral cieplo silnika dodatkowo przychodzi do niego siwa(ile dobrze pamietam) wtyczka w niej prad powinien byc bodajze na stale to nagrzewa bimetal na ramienu kture reguloje zaworem wzbogacajac lub ubozac mieszanke po przez cisnienie w ukladzie....

juz kilka latek minelo jak sie meczylem z tym ale jakby przyszlo mi znowu robic jakies 928/924 to mam juz temat przerobiony i wiem gdzie szukac....

: 20 gru 2009, 19:46
autor: Stachu84
OK dzieki za naprowadzenie . bycmoze to to tylko dziwna sprawa czy ten warm up psuje sie tak nagle i aż takie obroty złapał czy może być coś jeszcze ?

: 20 gru 2009, 22:45
autor: troll oslo
warmup ma w sobie bimetal a jak sie na nim uzwojenie przepali to nie dziala...
zarowka tez nagle sie przepala nie.....
OT
nie znam za dobrze tego silnika jedynie co to mialem podobne problemy w porsche dlatego odrazu to mi na mysl przyszlo
i mialem kiedys ur quattro z 84 tez k jet z warmupem ale tam chodzilo wszystko dobrze poza tym iz turbo bylo za mocno podkrecone ladowalo za duzo przy pelnym bucie potrafil czasami szarpnac kilka razy po wyregulowaniu turbo bylo ok..

: 21 gru 2009, 09:54
autor: troll oslo
Znowu pisza bzdury o kolorach czojnika.. A opornosc czarnego 2 piny to okolo 3.7 miedzy obudowa a pinem kazdy pin miezymy osobno temp pokojowa.

W starym 2.2 jest bodajze czujnik 1 pinowy