Strona 1 z 2
[ 2.3 NG LPG]Nie chce odpalać gdy ciepły
: 03 gru 2009, 17:00
autor: sami
Witam panowie,mam taki problem iż bardzo często nie chce mi odpalić gdy jest ciepły-napiszecie pewnie że ten temat był już wałkowany setki razy,ale oto chodzi że w aucie wymieniłem czujnik temp na bosha,nowa kopułka,palec,świece,kable,sprawdzona szczelność dolotu i dalej mam problem z odpalaniem.Jednak zauważyłem że jak auto nie chce mi odpalić to gdy odepne czujnik temperatury to auto od razu odpali,ale przecież czujnik jest nowy?co to może być za przyczyna?dodam jeszcze że byłem na ragulacji gazu i gazownicy wrzucili auto na tester i powiedzieli ze sonda lambda nie żyje,ale dzisiaj pojechałem na kanał,wykręciłem ją-była okopcona sadzą,to ją wyczyściłem i wsadzilem spowrotem.Czy to ona może być przyczyną złego odpalania gdy auto jest gorące,a jeśli tak to dlaczego po odpięciu czujnika temp gdy auto jest ciepłe to mi odpala?
: 03 gru 2009, 20:36
autor: hakanos007
wydaje mi się że jak najbardziej tak.Sonda daje sygnał do ecu o składzie mieszanki..i jeżeli działa niepoprawnie mieszanka moze być za bogata i auto jest zalewane.Tak mi się wydaje
: 03 gru 2009, 20:51
autor: sami
To dlaczego po odłączeniu czujnika temp jak jest ciepły odpala dobrze?
: 03 gru 2009, 21:38
autor: piotrcsw
A czy jak jest ciepły to problemy są tylko z odpaleniem, czy podczas jazdy też dzieje się coś podejrzanego??
: 03 gru 2009, 22:49
autor: jagna
To, że odłączysz czujnik temperatury i lepiej pali nie znaczy, że czujnik padł. Jeśli odłączymy czujnik komp dostaje info, że jest awaria i daje więcej paliwa. Z tego co piszą problem może leżeć w małej dawce rozruchowej.
: 04 gru 2009, 17:16
autor: sami
a który to jest nastawnik ciśnienia?z lewej strony czy od przodu?
: 05 gru 2009, 17:05
autor: sami
kurcze,kupiłem nową sonde lambde,wymieniłem ją i zapomniałem sprawdzić nastawnika ciśnienia,jutro z rana to zrobie bo będę jeszcze wymieniał przepływke bo mam drugą i zobaczę jak będzie chodził.A mam takie pytanie,bo sonda ma trzy przewody,jeden czarny i dwa białe,wiem że czarny do czarnego,ale czy białe kable mają jakąś kolejność,bo po wymianie katalizatora nic mi zabardzo się nie poprawiło
: 06 gru 2009, 22:23
autor: marcin22
Mam ten sam problem w audi 2.3 80 NG tylko żaden komputer sie nie łączy
: 07 gru 2009, 17:33
autor: sami
Bo z tym silnikiem to nie podłączą się pod kompa jedynie pod ABS,a u mnie podłączali sie ale pod taki tester stag czy coś w tym stylu,on pokazuje jaka jest mieszanka paliwa lub gazu i po sprawdzeniu tego powiedział że mam padniętą sonde.Wymieniłem ją i auto chodzi lepiej ale jeszcze to nie to,jutro jadę na wycięcie katalizatora,bo mechanicy powiedzieli że katalizator wytrzymuję ok 150tyś km i może być zapchany,i przez to może nie równo chodzić,wstawi mi w jego miejsce strumienicę,zobaczymy czy coś to pomoże.
[ Dodano: 2009-12-07, 17:34 ]
a wracając do tego nastawnika ciśnienia to po jego odłączeniu obroty mi trochę wzrosły,w piewnicy znalazłem taki sam,więc go wymieniłem,ale po tym auto mi zaczęło gorzej odpalać więc podłączyłem spowrotem stary
: 08 gru 2009, 03:03
autor: marcin22
Witam ale z ABS też sie nie łączy WAS przewody od diagnozy i zasilanie sprawdzone OK a wracając do tego palenia to może cos z LPG bo każde co nie pali ma gaz
: 08 gru 2009, 17:20
autor: sami
Po odłączeniu tego nastawnika obroty wzrosły z 1000 to 1100\1150,a wymieniałem go bo myślałem że to coś poprawi,ale spowrotem mam założony ten stary
: 09 gru 2009, 00:51
autor: marcin22
A jak po odłączeniu tego nastawnika prawie nic sie niezmienjło w obrotach
: 10 gru 2009, 00:10
autor: Padre (LDZ)
Jeśli wymieniłeś to co napisałeś na sprawne części i masz na 100% szczelny dolot, to pozostało jeszcze jedno. Wytarty/niesprawny potencjometr przepływomierza. Zakładam, że klapę spiętrzającą masz ustawioną prawidłowo.
Co się tyczy sondy, to nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że komputer podczas odpalania nawet ciepłego motoru nie bierze jej wskazań pod uwage.
: 10 gru 2009, 18:07
autor: sami
czy ten potencjometr przepływomierza to takie czarne urządzonko po lewej stronie na przepływce?jeśli tak to to też było wymienione razem z drugą przepływką
: 31 mar 2010, 15:41
autor: Dregan
podepnę się pod temat u mnie sytuacja podobna nieraz muli nieraz ciągnie jak głupia, straciła jakiś czas temu wolne obroty to podkręciłem ta śrubka obroty ale w ten sposób po puszczeniu gazu nie wciska się czujnik przepustnicy czy jakoś i z dużych obrotów spada bardzo nisko około 200, potem wraca do 900 . Dzisiaj kolega odpiął mi kostkę kolo rozdzielacza paliwa i nawet po ustawieniu tej śrubki tak ze wciska ten czujnik jest ok co może być przyczyna tych obrotów? czujniki ze 4 temp wymieniłem, przeplywke podniosłem trochę ale nadal to samo.